24.8. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Audi PB18 e-tron: Supervkovýkonný elektromobil je tak trochu jako McLaren F1

 

Elektromobil Audi PB18 e-tron ukazuje, jakým způsobem se bude vyvíjet svět supersportovních automobilů v budoucnosti.

Na právě probíhající motoristické akci Pebble Beach v kalifornském Monterey Audi ukázalo koncept vysokovýkonného vozu budoucnosti PB18 e-tron. Na první pohled vůz vypadá jako „placka na kolech“, z čehož je jasné, že aerodynamice vozu věnovali tvůrci prvořadou pozornost. Novinka je dlouhá 4530 mm, široká 2000 mm a na výšku měří pouhých 1150 mm. Auto je tedy i dle měřítek supersportů velice nízké. Pro zajímavost, Audi R8 kupé je vysoké 1250 mm a samo o sobě je také velmi nízkým autem. Rozvor náprav zvolili tvůrci 2700 mm. I přes příslušnost do třídy supersportů vůz zaujme zavazadelníkem o objemu 470 litrů, což je v dané třídě nevídané (R8 nabízí pouhých 100 litrů).

Cílem vývoje bylo rovněž v maximálně možné míře snížit hmotnost vozu. Ta se očekává zhruba 1550 kg. Vzhledem k elektrickému pohonu to není mnoho. Však je také karoserie vyrobena z hliníkové slitiny v kombinaci s kompozitními materiály.

Quattro v době elektrické

Obecně vzato hmotnost elektromobilů dost zvyšují nezbytné akumulátory. Právě na ně se tvůrci vozu zaměřili a použili relativně lehké baterky s pevným elektrolytem. Jde o takzvané solid-state akumulátory, které slibují nejen nižší hmotnost, ale také vyšší životnost, energetickou hustotu a rovněž bezpečnost. Zatím jsou ovšem stále předmětem vývoje a v sériové výrobě se běžně nepoužívají. Výrobce udává jejich kapacitu 95 kWh. Při nabíjení napětím 800 voltů se údajně plně nabijí za 15 minut. Dle nové měřící metodiky WLTP vůz na jedno nabití ujede více než 500 km. Audi navíc nabídne také bezkontaktní indukční nabíjení akumulátorů AWC (Audi Wireless Charging). Při jeho využití ale bude nabíjení jistě trvat déle.

Audi Aicon: Luxusní fastback bez volantu a pedálů

V případě vozu PB18 e-tron slouží baterie mimo jiné k napájení tří výkonných elektromotorů. Jeden se nachází v přední části vozidla, dva jsou vzadu. Zadní elektromotory jsou vyřešeny tak, že každý z nich pohání jedno zadní kolo. Pro přední nápravu je elektromotor centrální. Přední elektromotor nabízí výkon 150 kW, zadní dva 450 kW. Sčítat je však nelze, takže celkový výkon udává výrobce 500 kW. Krátkodobě má být ale k dispozici dokonce 570 kW výkonu. Díky pohonu přední i zadní nápravy mluví Audi o Quattru, byť poněkud odlišném, než jaké známe z běžných vozů této značky. Výrobce uvádí zrychlení z klidu na 100 km/h za téměř dvě sekundy. Je to hodnota jen o málo horší než u závodních prototypů LMP1. Právě jimi se tvůrci konceptu PB18 e-tron inspirovali. A to třeba řešením podvozku, který využívá podobně jako závodní automobily zavěšení kol koncepce „push-rod“, tedy s obrácenou prací tlumičů, v tomto případě adaptivních s technikou magnetic ride. p/>

Co má společného s Aicon

Koncept PB18 e-tron je druhou studií Audi v řadě elektromobilu budoucnosti uvedenou v krátké době za sebou. Navazuje na vůz Audi Aicon, představený v loňském roce na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Ač na první pohled si jsou oba koncepty podobné, ve skutečnosti představuje každý úplně něco jiného. Jak už víte, PB18 je ryzím supersportem pro radost z jízdy.

Naproti tomu Aicon byl zamýšlen jako luxusní vůz budoucnosti určený pro rychlé cestování na dlouhé vzdálenosti. Audi v jeho případě hovoří o „business jetu“ pro silnice. Tím chce výrobce zdůraznit, že vůz nabízí vynikající jízdní výkony při současném vysokém stupni pohodlí a komfortu.

Zásadní rozdíl je rovněž v ovládání. Aicon je autonomní vozidlo na pokročilém stupni 3, 4 či dokonce 5, popisovaný supersport PB18 e-tron naopak plně využívá svého řidiče, který auto skutečně řídí. Pokud navíc pojede řidič sám, může si své sedadlo posunout tak, že bude sedět uprostřed vozu, podobně jako ve slavném McLarenu F1. Jde o ideální řešení právě pro jízdu na závodním okruhu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 





 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…