Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Aicon: Luxusní fastback bez volantu a pedálů

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 12. 9. 2017
45
8
Zobrazit náhledy (45)
Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon au905Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon Audi Aicon
Audi ukazuje ve Frankfurtu vizi možná nepříliš vzdálené autonomní budoucnosti. Nebo bude trvat několik dekád, než nás taková auta začnou vozit?

Aicon představuje jednu z překvapivých novinek čtyř kruhů, potažmo koncernu Volkswagen na IAA. Automobilka z Ingolstadtu na něm demonstruje svou technickou vyspělost a ukazuje svět zítřka, předpokládá plynulejší a méně hektický provoz i při dálničních rychlostech kolem 130 km/h. Samozřejmě nejdříve musejí přijít samořiditelná auta – a stříbrný futurista právě takovým je.

Čtyřdveřový sedan, či spíše fastback tedy logicky postrádá volant i pedály a jde, to není žádní div, o elektromobil. V zádi ovšem výklopnou stěnu budeme hledat marně. Auto nemá B-sloupek, dveře se otevírají proti sobě. Podobnou čelní partii dostanou i sériová elektrická audi. V aktuální variaci na single-frame masku jsou umístěna světla. Tedy vlastně až šest stovek trojúhelníkových pixelových segmentů na digitálním povrchu, konvenční techniku koncept postrádá, protože ji prostě nepotřebuje. To samé platí také o zadní části. Přední segmenty segmenty jako oči, svítí dle potřeby a dokonce navazují „kontakt“ s chodci a ostatními účastníky silničního provozu, také jim dávají na vědomí, kdy vůz zrychluje a naopak. Projektorové moduly snímají silnici i dění okolo a mohou vše promítat dovnitř posádce. Když auto opouští, svítí jí na cestu minidron. Samozřejmě nechybějí lasery a snímače, které se starají o jízdu.

360p720p1080p

Srdce celého vozu, tedy čtveřice elektromotorů je umístěna po dvou u náprav, každý pohání jedno kolo. Aicon je tak vlastně elektrickým quattrem bez mechanických převodů. Stačí mu celkových 260 kW a 550 N.m. Že nikam nedojede? Omyl, měl by na jedno nabití urazit 700-800 km. To už je srovnatelné s konvenčními auty, do jejichž nádrží tankujeme fosilní paliva... Používá totiž pevné polovodičové baterie místo lithium-iontových, nacházejí se pod podlahou. Na 80 % kapacity se při využití vysokonapěťového (až 800V) systému naplní za méně než půlhodinu. Existuje i možnost indukčního dobíjení, Aicon si na patřičná místa umí dojet sám, nepotřebuje lidskou asistenci. Samozřejmostí je doplňování akumulátorů při jízdě, kotoučové brzdy umějí rekuperovat. Navíc je nenajdeme za koly, nýbrž až u pohonného ústrojí. Odpadá tedy chlazení vzduchem, nežádoucí turbulence a snižují se neodpružené hmoty.

Zajímavé je uspořádání interiéru 2+2. Proč? No protože futuristická studie je v první řadě luxusní limuzínou, vždyť měří na délku 5444 mm, je neuvěřitelných 2100 mm široká a 1506 mm vysoká. Přitom vypadá hodně sportovně... Impozantní je i rozvor náprav 3470 mm, vždyť některé minivozy měří ještě méně, ostatně i nejdelší nová A8 má přece vzdálenost mezi nápravami o 240 mm kratší. Aktivní podvozek sestává z pneumatických jednotek nahrazujících pružiny i tlumiče, elektrické akutátory na všech čtyřech kolech navíc zamezují pohybům karoserie. Šestadvacetipalcová kola na žádném sériovém voze neuvidíte, jsou umístěna co nejdále v rozích. A natáčejí se všechna, takže i tak dlouhému autu stačí jen 8,5 m ke změně směru jízdy na opačnou stranu, koráb disponuje agilitou potřebnou ve městech... Mechanické komponenty řízení zde budeme hledat marně. Zavazadelníky vpředu a vzadu mají celkový objem 660 l, další odkládací plochy na drobnosti jsou uvnitř.

Prosklená kabina s LED osvětlením připomíná uvnitř první třídu v letadlech. Sklo umí měnit intenzitu svého zatmavení v závislosti na slunečním záření. Kromě volantu a pedálů chybí palubní deska v podobě, jak ji dnes známe, o všech ovladačích a tlačítkách nemluvě. Pod člením sklem se nachází jediná velká obrazovka informačního systému. Ten lze ovládat dotykovými plochami na dveřích, hlasem a pohledy, ale také z virtuálního obrazu v horní části čelního skla. Elektronický asistent pozná pasažéra podle jeho chytrého telefonu a aktivuje všechna jeho nastavení včetně klimatizace, čeká pak jen na to, až zadá cíl cesty do navigace, případně sám předvídá, co chce udělat.

Zadní lavice je sice komfortní, ale spíše nouzová, oba přední pasažéři mohou posouvat svoje jinak plně nastavitelné a extrémně pohodlné sedačky až o půl metru. Ty nepoužívají běžné kolejnice, nýbrž platformu krytou kobercem s variabilní výškou, takže si lze opřít i nohy. Ani jeden z cestujících přece nemusí věnovat pozornost tomu, co se děje na silnici, o to se stará elektronika. Může relaxovat, surfovat po webu, poslouchat hudbu a sledovat filmy. Sedadla se také natáčejí až o 15 stupňů. Snad není nutné dodávat, že nejsou přítomny ani zádržné systémy. S nehodou se prostě nepočítá...

Je tohle budoucnost automobilismu? Možná už nepříliš vzdálená. Díky pokroku v technice vlastně leckdy ani dnes na dálnicích není třeba sáhnout na volant. Jen musí všechno fungovat do puntíku a změnit se legislativa. Zatím přece nemůžeme sedět uvnitř bez připoutání bezpečnostními pásy...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - ludeco
Možnost řídit auto
| 15. 9. 2017
A já nechápu, jak to může někdo korunovat tím, že "nepředpokládá nehodu". Člověk bude mít na sebelepším počítačem vždycky navrch, sice ne v reakční době, ale v možnostech předvídání. Běžící srnu uvidím už když poběží po poli. Padající strom už ve chvíli, kdy do něj praští blesk. Z fleku se dá vymyslet deset dalších situací kdy je lepší řídit si auto sám. Autonomní řízení je super věc, ale umím si to představit jen na dálnici, resp. na komunikaci uzavřené pro vše ostatní kromě aut.
Kotoučové brzdy umějí rekuperovat...
| 12. 9. 2017
a to jeste nevis jak si Ales nabiji tuzkove baterky, normalne je vezme mezi dva prsty na ruce (nekdy i na nohou) pocka 1 minutu a baterka je nabita :yes: a dela to tak, ze pri tom zvyka v puse tistenou verzi auto.cz a jak zvejka, tak to vytvari elektrinu kterou to rovnou skrz jeho prsty posila do tech baterek :yes: denne takhle dokaze nabit i 2 Tesly po 100 kWh, pekne jeden clanek po druhem :yes:

ps> matematicky to nesedi, ale on to proste zvladne
Avatar - Brumbal
Aleši !!!!!!!!!!
| 12. 9. 2017
Bacha Ales je spici drak >:D
Avatar - AUDIRS6
Aleši !!!!!!!!!!
| 12. 9. 2017
Začínaš ma kurwa vážne ßrať !!!
Najskôr cocotina 350 Nm pri V6 TDi v Q7 e-trone a teraz tieto nezmysly o rekuperácii...
J€b na to, zbal si fidlatka a šlahaj domov ! Tie tvoje dristy sa dnes nedajú čítať !
Ak ťa táto robota nebaví, nájdi si inú. Mňa nebaví čítať tvoje nezmysly ! :-! :no:
Kotoučové brzdy umějí rekuperovat...
| 12. 9. 2017
:yes: >:D Inboard brzdy mají výhodu v neodpružených hmotách. A bude tam nějaká aerodynamická výhoda. Co se týče rekuperace, leda by se snažili využít teplo generované brzdami. Ale to je snad mnohem lepší prostě rekuperovat elektromotorem.

Bude to tak, že funkci provozních brzd plní v první řadě elektromotory a klasické brzdy budou v podstatě zálohou, kterou tak není třeba nějak zvlášť chladit.

To je tak, když člověk autům ani technice nerozumí a asi ani neumí pořádně anglicky/ německy. :-) Případně ho to vůbec nezajímá.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku