Audi Q7: Umírněný facelift a nižší spotřeba
Nejvíce změn se při faceliftu Audi Q7 odehrálo v přední části. Maska chladiče je nově vyplněná chromovanými svislými lištami s černými pozadím, podobně jako tomu už je u Q7 V12 TDI. Úpravami prošel také přední nárazník, který obsahuje v nasávacích otvorech pás ze světelných diod sloužících jako směrovky. Nová příplatková adaptivní světla xenon plus dále přidávají světelné diody pro denní svícení, které tvoří pod krycím sklem tvar písmene U. Kromě toho mají světla xenon plus také funkci osvětlování zatáček a výkonná dálková světla pro jízdu na dálnici.
Z bočního pohledu se změnil tvar spodních částí dveří a Q7 dostane nová litá kola o rozměru 7,5 J x 18 s pneumatikami 235/60. U šestiválcových modelů budou mít ráfky sedm paprsků, osmiválce dostanou šestipaprskový design. Zadní dvoubarevný nárazník má také pozměněný tvar. Design koncových světel byl upraven standardním použitím světelných diod. Dveře zavazadlového prostoru, kapota motoru a přední blatníky jsou pro úsporu hmotnosti vyrobeny z hliníku.
V nabídce 11 barev karoserie se objevují čtyři nové laky – Ibis White a metalické Graphite Grey, Teak Brown a Orca Black. Za příplatek může mít Q7 paket hliníkových doplňků exteriéru.
Motorová paleta zahrnuje šest pohonných jednotek s přímým vstřikováním – dvě benzinové a čtyři dieselové. Parametry benzinových 3,6 FSI (206 kW) a 4,2 FSI (257 kW) se nezměnily, jejich kombinovaná spotřeba ale klesla z 12,7 na 12,1 l/100 km, resp. z 13,3 na 12,7 l/100 km.
Základní turbodiesel 3,0 TDI dosahuje výkonu 176 kW a maximum točivého momentu 550 Nm leží mezi 2000 a 2250 min-1. Spotřeba tohoto motoru je v kombinovaném režimu 9,1 l/100 km. Nová varianta 3,0 TDI Clean Diesel nabízí snížení spotřeby o 0,2 litru. Podstatou úspory je mimo jiné přepracovaná recirkulace výfukových plynů, nový DeNOx katalyzátor a vstřikování AdBlue. Díky tomu splňuje podmínky emisní normy Euro 6, respektive americké LEV II Bin 5. Kombinovaná spotřeba je 8,9 l/100 km.
Modernizací prošlo osmiválcové 4,2 TDI. Jeho kombinovaná spotřeba klesla z 11,1 na 9,9 l/100 km. Výkon po faceliftu přitom vzrostl z 240 na 250 kW, točivý moment má maximum stále 760 Nm, jeho rozsah se ovšem rozšířil o 500 otáček směrem vzhůru na 1750 až 3000 min-1.
V nabídce také zůstává Q7 V12 TDI. V jeho případě se designové změny dotknou zadní části karoserie a interiéru. Charakteristický vzhled přídě zůstane beze změn, stejně jako výkon šestilitrového motoru 368 kW a točivý moment 1000 Nm. Kombinovaná spotřeba tohoto vrcholného provedení je 11,3 l/100 km.