Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8: Příští generace zhubne díky uhlíkovým kompozitům až 60 kg

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Druhá generace supersportu Audi R8 se představí již příští rok. Bude lehčí než předchůdce a jízdná extrémy přenechá sourozenci od Lamborghini.

Nová R8 dostane části podvozku včetně středového tunelu z uhlíkových kompozitů. Díky tomu zhubne asi 50-59 kg. Jinak na jeho stavbu poslouží též pro čtyři kruhy typický hliník. Magazínu Motor Trend to na autosalonu v Los Angeles prozradil Ulrich Hackenberg, šéf technického vývoje automobilky. O motorech se zatím nemá cenu bavit, Hackenberg ostatně žádné nepotvrdil. Spekuluje se o vidlicovém osmiválci 4,2 l s 335 kW a desetiválci stejné konfigurace objemu 5,2 l, který by měl mít maximálně 425 kW. Objemy i uspořádání naznačují, že budou vycházet z těch stávajících.

Jízdním projevem by se také R8 měla od svého sourozence se znakem Lamborghini lišit, aby si oba modely příliš nekonkurovaly, byť sdílejí mnoho komponentů. Nástupce Gallarda, jehož výroba byla již ukončena, zatím nese název Cabrera a už se pilně testuje na Nordschleife. Bude i nadále přímým konkurentem Ferrari, tedy mnohem extrémnější, zatímco R8, která se po Severní smyčce prohání pochopitelně také, by měla být použitelná při dobré vůli pro každodenní provoz.

Připomeňme, že současná R8 Spyder váží 1727 kg, kupé R8 V10 Plus pak 1668 kg. Gallardo ve verzi LP 560-4 má přitom pouhých 1410 kg.. Dvouspojková převodovka S-Tronic již před časem nahradila R-Tronic s jedinou spojkou. Zda do druhé generace přežije také manuál, není v tuto chvíli jasné, dr. Hackenberg se přímé odpovědi na tuto otázku Motor Trendu vyhnul popisem výhod dvouspojkového ústrojí. Chtěl snad tím něco naznačit?

Nová R8 se začne vyrábět v druhé polovině příštího roku. Výstavní debut tedy můžeme očekávat už v Ženevě, pokud čtyři kruhy nepřekvapí a předprodukční koncept nepřivezou už do Detroitu. Spíše je pravděpodobnější premiéra ve Švýcarsku vedle Cabrery. Pro německý supersport se staví nová továrna v Neckarsulmu na Böllinger Höfe.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)