Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 pro rok 2014: První detaily nové generace

David Bureš
Diskuze (13)
Také druhá generace R8 bude nabízena se dvěma motory – atmosférickým osmiválcem a desetiválcem.

Automobilka Audi chystá pro rok 2014 druhou generaci svého supersportovního modelu R8, jeho otevřená verze bude následovat o rok později. Ještě letos se však máme dočkat modernizace současné generace.

Automobil s interním označením AU724 použije nejmodernější techniku, aby mohl úspěšně konkurovat vozům Porsche nebo Ferrari. Konstruktéři chtějí dosáhnout toho, aby nová R8 vážila méně než 1.500 kg. Pohotovostní hmotnost současné generace poháněné vidlicovým osmiválcem činí 1.560 kg.

Nová R8 bude sdílet některé prvky s nástupcem Lamborghini Gallardo, který se podle posledních zpráv objeví na trhu také v roce 2014. Mezi sdílenými prvky budou i některé komponenty monokoku, který bude vyroben z kombinace uhlíkových vláken a hliníku. Podle britského Autocaru bude tento monokok vážit 198 kg, 28,1 kg z toho činí karbon, který bude použit na tunelu převodovky, B sloupcích, podlaze a motorové přepážce. Hliníkové díly k sobě budou slepeny speciálními epoxidovými pryskyřicemi. Prostorový hliníkový rám ASF současné R8 váží 210 kg.

Rozvor náprav nástupce Lamborghini Gallardo má být o 30 mm kratší než v případě budoucí R8. Audi má díky tomu mít prostornější interiér, Lamborghini bude zase lehčí a díky tomu také obratnější.

O pohon se tak jako u současné R8 postará uprostřed uložený atmosférický vidlicový osmiválec 4,2 FSI, nebo vidlicový desetiválec 5,2 FSI, v obou případech však budou agregáty oproti těm současným modernizovány. Podle zdrojů z automobilky mají mimo jiné použít účinnější přímé vstřikování. V základní výbavě zůstane pohon všech kol.

Vysoce pravděpodobné je užití systému vypínání válců, stop-start systému, rekuperace brzdné energie, ale také částečného odpojování spojky v době, kdy řidič na delší dobu uvolní pedál plynu. Takový systém používá například nové Porsche 911.

Díky těmto změnám má klesnout spotřeba paliva a emise CO2, výkon pak ve srovnání se současným R8 vzroste asi o 20 koní. Upravená 4,2 FSI V8 má disponovat zhruba 331 kW (450 k), 5,2 FSI V10 pak 405 kW (550 k). Desetiválec bude možné kombinovat také se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, s níž má dosáhnout kombinované spotřeby paliva kolem hodnoty 9,1 l/100 km. Současné R8 je dostupné s manuálem, nebo robotizovanou převodovkou.

Audi chce zachovat špičkovou odezvu auta na plyn a linearitu nárůstu výkonu a zvuku, proto bude i nová R8 poháněna atmosférickými motory a ne přeplňovanými. Podle automobilky je současná R8 úspěšná také díky vlastnostem svých motorů.

Vzhled automobilu naváže na elektrický model e-tron, který bude s budoucí R8 sdílet mnohé prvky. Ze současné R8 budou údajně zachovány jen základní tvary, detaily karoserie mají být zcela nové.

V plánech je samozřejmě také nová generace odlehčené varianty R8 GT, která zacílí na budoucí odlehčené Ferrari 458 Italia a nové Porsche 911 GT3. Nová R8 GT, poháněná desetiválcem o výkonu zhruba 434 kW (590 k), však na trh nedorazí dříve než v roce 2016.

Současná generace Audi R8 se prodává od roku 2007, o dva roky později se v nabídce objevil i desetiválec 5,2 FSI. Desetiválcové R8 Spyder bylo odhaleno v září 2009, osmiválec byl pro kabriolet dostupný až v roce 2010. Odlehčená R8 GT měla premiéru v roce 2010, R8 GT Spyder loni.

David Bureš
Diskuze (13)
Avatar - Hammunasakra
10. 2. 2012 00:19
Re: WTF?
??? 8-s
Vidím to asi TAKhle:
- ponechání 4.2 (čekala jsem nové 4.0 TFSi) ;-\
- V10 konečně Konečně KONEČNĚ s "normálním" převodovkou :yes: :yes: :-)
9. 2. 2012 07:51
Re: WTF?
Divím se, že se nevztekáš, že tam budou dávat zase atmosféry :-)
9. 2. 2012 00:57
Re: WTF?
To možná ano, ale ani nevíš, jak jsem se lekl, když jsem to viděl. Ten šok, že by takhle mohla vypadat R8. Po zobrazení článku mi došlo, že je to e-tron.
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2012 00:23
Re: WTF?
:yes: :-)
Avatar - Pekelná Micinka
8. 2. 2012 23:03
Re: WTF?
Mě to neva. Je to lepší než tam dát 4 kruhy na bílém pozadí, jako to bývá u některých news.