Audi R8: V příští generaci jako plug-in hybrid i elektromobil
Prototypy Audi R8 druhé generace už nějaký čas pilně ladí formu na příští rok, kdy proběhne světová premiéra produkční verze a také bude zahájen prodej, tak není divu, že šéf vývoje Audi Ulrich Hackenberg zase trošku povzbudil zájem médií o chystanou novinku.
Není pochyb o tom, že R8 druhé generace bude velmi podobné současné verzi - dá se očekávat pouze evoluční design a opět dostane pohon všech kol, o který se postarají atmosférické motory V8 4,2 l a V10 5,2 l v kombinaci s manuálem, respektive sedmistupňovým DSG. Ovšem důvod, proč Audi nedownsizuje jako všichni ostatní, není (ještě naposled) nabídnout zákazníkům neředěný řidičský zážitek, ale veskrze praktický - nepovedlo se uspokojivým způsobem uchladit uprostřed uložený turbomotor, "atmosféra" je tedy "nouzové řešení". Nicméně Audi vyhrožuje, že se na "nápravě" stále pracuje a tak bychom se ještě v rámci nadcházející generace měli dočkat v případě slabší verze přechodu na menší turbomotor.
Co se ale vývojářům zjevně podařilo, je implementace alternativních systémů pohonu. R8 II bude už skutečně mít čistě elektrickou verzi e-tron s akčním rádiem přes 400 km, která v současnosti existuje pouze jako prototyp a Hackenberg také britském Car Magazine sdělil, že "...je Audi schopné postavit plug-in hybridní verzi R8". Není to sice přímo potvrzení, že by se na takovém autě dělalo, ale tato formulace je přinejmenším podezřelá.
Když k tomu přidáme ještě stále velmi živé spekulace o verzi R8 TDI s motorem V8 4.0 nebo V10 5.0 l, očekávané v roce 2017, mohlo by R8 nakonec existovat hned v pěti motorizacích, které snad ani nemohou být navzájem odlišnější. Premiéra R8 II se očekává v březnu 2015 v Ženevě, v červnu by se měla rozjet výroba a o rok později nabídku doplní otevřená R8 Spyder.