Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8: V příští generaci jako plug-in hybrid i elektromobil

Michal Fokt
Diskuze (4)
Druhá generace sporťáku Audi R8 nabídne širokou škálu verzí včetně dvou, disponujících alternativními systémy pohonu.

Prototypy Audi R8 druhé generace už nějaký čas pilně ladí formu na příští rok, kdy proběhne světová premiéra produkční verze a také bude zahájen prodej, tak není divu, že šéf vývoje Audi Ulrich Hackenberg zase trošku povzbudil zájem médií o chystanou novinku.

Není pochyb o tom, že R8 druhé generace bude velmi podobné současné verzi - dá se očekávat pouze evoluční design a opět dostane pohon všech kol, o který se postarají atmosférické motory V8 4,2 l a V10 5,2 l v kombinaci s manuálem, respektive sedmistupňovým DSG. Ovšem důvod, proč Audi nedownsizuje jako všichni ostatní, není (ještě naposled) nabídnout zákazníkům neředěný řidičský zážitek, ale veskrze praktický - nepovedlo se uspokojivým způsobem uchladit uprostřed uložený turbomotor, "atmosféra" je tedy "nouzové řešení". Nicméně Audi vyhrožuje, že se na "nápravě" stále pracuje a tak bychom se ještě v rámci nadcházející generace měli dočkat v případě slabší verze přechodu na menší turbomotor.

Co se ale vývojářům zjevně podařilo, je implementace alternativních systémů pohonu. R8 II bude už skutečně mít čistě elektrickou verzi e-tron s akčním rádiem přes 400 km, která v současnosti existuje pouze jako prototyp a Hackenberg také britském Car Magazine sdělil, že "...je Audi schopné postavit plug-in hybridní verzi R8". Není to sice přímo potvrzení, že by se na takovém autě dělalo, ale tato formulace je přinejmenším podezřelá.

Když k tomu přidáme ještě stále velmi živé spekulace o verzi R8 TDI s motorem V8 4.0 nebo V10 5.0 l, očekávané v roce 2017, mohlo by R8 nakonec existovat hned v pěti motorizacích, které snad ani nemohou být navzájem odlišnější. Premiéra R8 II se očekává v březnu 2015 v Ženevě, v červnu by se měla rozjet výroba a o rok později nabídku doplní otevřená R8 Spyder.


Michal Fokt
Diskuze (4)
9. 10. 2014 17:06
Re: OT
Jasně, že ten v pozadí. Ten Amarok opravdu nejede za mulou Hiluxe jen náhodou. Když Toyota testuje nové Landcruisery tak je zpravidla zase doprovází terénní Mercedesy.
9. 10. 2014 15:31
Re: OT
Akože to zamaskované je Amarok, alebo myslia ten v pozadí obrázka č.6?
9. 10. 2014 14:13
OT
OT: Redakci německého magazínu 4wheelfun.de se podařilo zachytit mulu Toyoty Hilux 2015 - auta, které vede prodejní statistiky v nejvíce zemích světa (neplést s globálně nejprodávanějším autem z hlediska počtu kusů!). No a zkuste hádat, kdo tu mulu v testech provází... přeci VW Amarok! Je vidět, koho považuje Toyota za relevantní konkurenci :-)
více na:
[odkaz]
9. 10. 2014 13:49
tak určite
a nedá mi to: iA8 akčný rádius 400 :-)