Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 V10 Plus: První statické dojmy

David Bureš
Diskuze (60)
V Palexpu se ukázaly hned čtyři verze druhé generace supersportu R8 – R8 V10, R8 V10 plus, R8 LMS a R8 e-tron.

Audi na letošním ženevském autosalonu představuje hned sedm novinek. Pečlivě jsme si prohlédli jednu z nich – supersport R8 ve verzi V10 Plus. Auto se hodlá měřit s těmi nejlepšími v oboru – prezentační video bylo jakousi hozenou rukavicí Ferrari, protože se v něm R8 prohnalo Maranellem, rodištěm vzpínajícího se hřebce.

Design nových modelů Audi bývá spíše evolucí než revolucí, což bezesporu platí i pro druhou generaci R8. Auto si zkrátka s některým z konkurentů nespletete. Základní silueta je stejná jako u první generace, ostatně novinka používá stejnou (ale vylepšenou) platformu předchůdce. Jednotlivé detaily jsou však ostřejšího rázu než dosud, díky široké masce chladiče a vodorovně členěné zádi působí R8 velice placatým dojmem.

Silnější provedení V10 Plus lze snadno rozlišit pomocí zadního spoileru. Zatímco základní varianta má elektricky ovládaný spoiler, který se vysouvá ze zádě, V10 Plus používá pevný spoiler z karbonem vyztužených plastů.

Do kabiny se nastupuje snáze než do jiných supersportů. V tomto ohledu se R8 snaží být uživatelsky příjemným autem.

Interiér se chlubí naprosto perfektním zpracováním, což je pro vozy Audi typické. Kaplička s přístroji ukrývá digitální displej, který nahradil analogové budíky. S tímto řešením přišlo už více koncernových vozů, obrazovka však nadále překvapuje perfektně ostrou grafikou a různými možnostmi zobrazení. Je libo rozměrný otáčkoměr nebo raději menší rychloměr s otáčkoměrem a velkou mapou z navigace?

Volant pak dokazuje inspiraci vozy Ferrari – jsou na něm totiž umístěny všechny důležité ovladače. Jedná se zřejmě o nový trend supersportů, stejné řešení už vedle maranellských modelů použilo i Lamborghini Huracán, sourozenec R8. Tříramenný volant se perfektně drží, řadicí páčky dvouspojkové převodovky by však mohly být větší.

Palubní deska je velice minimalistická, Audi o ní tvrdí, že se inspirovala monoposty závodních aut. Na ně odkazuje i množství karbonových detailů. Netradičními detaily jsou pak výdechy ventilace umístěné ve dveřích.

David Bureš
Diskuze (60)
Avatar - Hammunasakra
6. 3. 2015 08:44
Re: Šedá...
Jj [odkaz]
5. 3. 2015 12:12
Re: Šedá...
Bohužel. Někdy však člověka dovede k tomu, aby si knihu přečetl.
5. 3. 2015 12:10
Re: Šedá...
>:D Mne jen překvapilo, že na to WL šel. :-) Ani jsem nevěděl, že existuje, když se kritika té knihy stala žhavým tématem mezi ženami. Nějaký úspěch to zřejmě má vzhledem k tomu, že to na tebe dokáže vykouknout snad odkudkoli. Na druhou stranu, film nemusí mít vůbec nic společného s předlohou.
Avatar - Righ
5. 3. 2015 10:51
The Verge
Jen tak pro zajímavost, co píšou o nové R8čce na asi nejlepším technologickym webu světa - [odkaz] (pánové jsou zaměření primárně na IT, nejedná se o žádné petrolheady z Jalopniku, stejně je to ale zajímavý čtení).
5. 3. 2015 10:34
Re: Šedá...
Žlutá je barva města Modena, nikoliv Ferrari ;-)
Je stejně zvláštní, jak rozdílné je vnímání barev na jednotlivých autech a s jakými stereotypy se to pojí. Když se podíváme do dávné závodní historie, kde dokonce existovala jistá dohoda na barevném provedení jednotlivých aut, tak bugatti (Francie) bylo modré, alfa (později ferrari) červená, bentley zelená (slavná British racing green), Německo (MB, Auto Union) bílá a stříbrná. Asi na tom něco bude..