Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS6: Konec kariéry už letos

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
46 Fotogalerie
Po 2,5 letech se na konci tohoto čtvrtletí uzavře další kapitola z historie firmy Audi. Dojde totiž k ukončení výroby současné generace modelu RS6. Automobil zůstane zatím bez nástupce. Ten je očekáván teprve v průběhu následujících několika let.

Minulý týden jsme informovali o ukončení výroby mnichovské střely BMW M5, tento týden k nám dorazila zpráva, že se k podobnému kroku chystá také Audi. Jeho RS6 ukončí svou cestu automobilovým světem na konci tohoto čtvrtletí. Nekorunovaným německým králem ve vyšší střední třídě se tak na nějaký čas stane Mercedes-Benz E 63 AMG. Z dalších konkurentů mezi supervýkonnými vozy vyšší střední třídy dále zůstávají jen Cadillac CTS-V a Jaguar XFR.

Audi RS6 se poprvé představilo veřejnosti během autosalonu ve Frankfurtu v září 2007. Výroba byla spuštěna v dubnu následujícího roku. Pod svalnatou karosérii velkého sedanu a kombi se ukrýval 5litrový motor V10 přeplňovaný dvěma turby, který produkoval maximální výkon 426 kW a maximální točivý moment 650 Nm. Prostřednictvím systému quattro byla poháněna všechna čtyři kola. Jeho maximální rychlost byla omezena na 250 km/h, ale na přání mohl omezovač zasáhnovat až v rychlosti 280 km/h. K akceleraci z 0 na 100 km/h potřeboval sedan pouze 4,5 s, verze Avant byla o 0,1 s pomalejší.

Nová generace Audi A6 je očekávána na začátku příštího roku. Představí se pravděpodobně během březnového autosalonu v Ženevě. Nejvýkonnější verze RS6 se pravděpodobně objeví až v průběhu několika následujících let. Už dnes se ale spekuluje o její pohonné jednotce. Audi pravděpodobně půjde cestou downsizingu, takže lze namísto desetiválce očekávat přeplňovaný motor V8.

Kromě důrazu na ekologii se očekává zase o něco vyšší výkon, který by měl předčit BMW M5 s motorem 4,4 V8. Podobnou jednotku můžeme již dnes nalézt v modelech BMW X5 M a X6 M, ve kterých nabízí 408 kW (555 k).

Doporučujeme
TEST Audi RS6 Avant – Tři sta z místa
ROADLOOK Audi RS6 Avant: kam s ním?