Audi RS 7 Sportback: Zbraň na M6 Gran Coupe
Ani úhlavní nepřátelé s modrobílým logem a trojcípou hvězdou nespí, ale Audi si proti nim přichystalo účinnou zbraň. RS 7 Sportback je poháněn vidlicovým osmiválcem 4,0 TFSI s dvojicí turbodmychadel o výkonu 412 kW (560 k) v rozmezí 5700-6700 min-1. Dvojice turbodmychadel typu twin-scroll vytváří maximální plnicí tlak až 1,2 baru, Mezichladič je umístěn uprostřed mezi válci. RS 7 je také vybaveno tlačítkem, které přepne klapku ve výfukovém systému.
Točivý moment vrcholí hodnotou 700 Nm/1750-5500 min-1 a přenáší se na všechna kola pomocí osmistupňové převodovky Tiptronic. Volba jednotlivých rychlostí je možná pomocí pádel pod volantem, či tradiční páky samočinného ústrojí. Řidič má k dispozici i sportovní režim S. Pohon obou náprav je vybaven centrální uzávěrkou diferenciálu, točivý moment se přenáší dle potřeby, v základu je rozdělován v poměru 60:40. Za příplatek se dodává ještě zadní sportovní diferenciál.
Pětidveřový RS 7 Sportback vystřelí z klidu na 100 km/h za 3,9 s. Standardně jede kdysi dávno domluvenou dvěstěpadesátkou, při koupi dynamického balíčku omezovač ovšem zasáhne až při 280 km/h. Komu by to nestačilo, může zvolit jeho dražší verzi a prohánět se po německých dálnicích v levém pruhu až 305 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 9,8 l benzinu na 100 km, ano, i tohle auto je totiž standardně vybaveno start-stopem. Kromě něj nepostrádá ani vypínání poloviny válců.
Audi RS7 Sportback – srovnání s konkurencí | |||
Značka | Audi | BMW | Mercedes-Benz |
Model | RS 7 Sportback | M6 Gran Coupé | CLS 63 AMG 4Matic S |
Motor | 4,0 TFSI | 4,4 V8 | 5,5 V8 |
Převodovka | 8A | 7DS | 7A |
Zdvihový objem [cm3] | 3993 | 4395 | 5641 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 412/5700-6700 | 412/6000-7000 | 430/5500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 700/1750-5000 | 680/1500-5750 | 800/1700-5000 |
Max. rychlost [km/h] | 250 (280, 305) | 305 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,9 | 4,2 | 3,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 9,8 | 9,9 | 10,3 |
Optimální komfort zajišťuje adaptivní vzduchové odpružení, které umí snížit světlost až o 20 mm a řidič jej může přepínat dle potřeby také manuálně. Jako alternativu dodává automobilka sportovní zavěšení DRC s ocelovými pružinami a ve třech polohách nastavitelnými tlumiči. RS 7 Sportback jezdí na dvacetipalcových litých kolech, v nabídce jsou rovněž o palec větší. Za nimi najdeme čtveřici větraných kotoučů, vpředu o průměru 390 mm a s šestipístkovými černými, případně červenými třmeny. Kdo touží po něčem lepším, vybere si karbon-keramické s průměrem 420 mm. ESC má sportovní režim a je plně vypínatelné.
Zvenčí se ostré RS 7 liší od svých krotších sourozenců černou mřížkou chladiče a sportovním předním nárazníkem s patřičně dimenzovanými vstupy vzduchu. Vzadu najdeme pro řadu A7 typický elektrický výsuvný spoiler, navíc i difuzor a dvě oválné koncovky výfuku. Laků je k dispozici celkem deset včetně šedé Nardo a matné šedi Daytona. Individualizaci se meze nekladou ani zde: zákazník může zvolit také doplňky v matném hliníku, nebo karbonu. Další možnost představují zpětná zrcátka z uhlíkových kompozitů a přední diodová optika. Objem zavazadelníku ve splývavé zádi se oproti běžným A7 nezměnil, pojme 535 l, po sklopení zadní lavice pak 1390 l bagáže.
Interiér je laděn rovněž sportovně, o čemž svědčí jak přístroje, tak i zploštělý tříramenný volant, nechybí ukazatel plnicího tlaku, teploměr oleje, ani stopky. Pedály a některé ovladače pokrývá hliník, interiér zdobí také karbon. Sportovní přední sedačky jsou čalouněny kombinací kůže a Alcantary, v nabídce příplatků je černá a stříbrná kůže, případně elektrické ovládání s pamětí.
A standardní výbava? V té hledejme například xenonová světla, třízónovou klimatizaci, kontrolu tlaku v pneumatikách, automatický parkovací asistent, adaptivní tempomat, základní firemní audio a navigaci MMI plus s Bluetooth. Za head-up displej, noční vidění a špičkovou soustavu dánských Bang & Olufsen je nutné opět zaplatit navíc.
Audi RS7 Sportback má za sebou světovou premiéru na detroitské NAIAS. Ceny zatím zůstávají v tajnosti, stejně jako přesné datum příchodu na evropské trhy.