Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S1 a S1 Sportback: 2.0 TFSI, quattro a 170 kW

Diskuze (24)
Legendární Audi S1 se vrací, tentokrát jako nejostřejší provedení malého hatchbacku A1.

Označení Audi S1 je spojeno se zlatým obdobím rally, německá automobilka takto označovala závodní typ Audi Sport quattro. V seriálu WRC sice vyhrál jen dva závody (Rallye Côte d'Ivoire 1984 a Rallye Sanremo 1985), k tomu ale přidal mimo jiné triumf v závodě do vrchu na Pikes Peak, kde jej řídila Michele Mouton. Právě úcta k legendě byla jedním z důvodů, proč Audi s uvedením novodobého S1 delší dobu vyčkávalo.

Nový vrchol řady A1 se světu ukáže na ženevském autosalonu. Ideově navazuje na Audi A1 quattro, které se představilo v roce 2012 jako limitovaná edice 333 kusů. Motor 2.0 TFSI se však dočkal nového naladění – místo 188 má 170 kW, zato točivý moment vzrost z 350 na 370 N.m. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,8 sekundy.

Standardem je pohon všech kol quattro s mezinápravovou spojkou Haldex a elektronická náhrada samosvorného diferenciálu na přední nápravě. Přední brzdy mají průměr kotoučů 310 mm, na výběr jsou 17- a 18palcová kola. S1 je osazena novými předními světly Xenon plus a zadním LED světly, pravděpodobně tedy předznamenává lehký facelift modelu A1.

Prodej bude zahájen ve druhém čtvrtletí. Cena za třídveřovou S1 je stanovena na 29.950 eur (825 tisíc Kč), pětidveřový S1 Sportback bude stát 30.800 eur (850 tisíc Kč).

Diskuze (24)
Avatar - Ham.
12. 2. 2014 23:49
Re: Polo R WRC
Spartan mluvil o LSD vpředu a XDS vzadu. Takže o jednom diferenciálu s omezenou svorností a o jedné el. náhražce. A já říkám, že když mám jedem diferenciál s omezenou svorností tak má cenu montovat jej na zadek, ne na předek, protože na zadku pomáhá zatáčení účinněji než na předku. O tom, že nejlepší je LSD všude není pochyb, ale je to už spíše řešení pro rallye speciál, kdy přední LSD pomáhá především v situacích rozbitého podkladu a velkého odskakování kol a to je oblast, kam asi Golf nemíří.

Avatar - white label
12. 2. 2014 21:24
Re: Vrecková raketa
...a odnesl to i G7R.
Avatar - poterienko
12. 2. 2014 21:23
Re: Vrecková raketa
IMHO pořád lepší než zde - [odkaz] kde trčí tak jako z ničeho.
12. 2. 2014 17:18
Re: Polo R WRC
Konstruktérům u Subaru asi nejde o jízdu na pěkném asfaltu. Pokud má být jen na jedné nápravě, tak se opravdu hodí víc dozadu. Ostatně tam ho mají větší bráškové.
12. 2. 2014 17:07
Re: Vrecková raketa
Jo, ty koncovky. Prostě se rozhodli, že všechna S budou mít dvě dvojité a přes to vlak nejede. Nelíbí se mi to ani na S3.