Audi S5: Kompresorem přeplňovaný 3,0 TFSI místo atmosférického 4,2 V8
Stejně jako v modelu S4, i u nejvýkonnější verze kupé S5 nahradí nový motor 3,0 TFSI starší atmosférický osmiválec 4,2 l. Výkon motoru je 245 kW (333 koní) v rozmezí 5500 až 7000 ot./min, točivý moment vrcholí 440 Nm mezi 2500 a 4850 ot./min. V relativním srovnání s předchozím osmiválcem tak vychází, že nový mechanicky přeplňovaný motor má při o 28 % menším objemu jen o 3 % nižší výkon (o 8 kW, resp. 11 koní). Spotřeba paliva má být v případě S5 o plných 30 % nižší
I přes písmeno T ve zkratce TFSI je třílitr přeplňován mechanicky Rootsovým kompresorem. Podle Audi je zvolené řešení s ohledem na výkon a odezvu motoru výrazně lepší než instalace dvojice turbodmychadel. Kompresor je kompaktní, což umožnilo jeho umístění mezi řady válců, které svírají úhel 90°. Plnicí tlak dosahuje až 0,8 bar.
Podle informací přímo z automobilky se nový motor v S5 představí při faceliftu příští rok. Vrcholné provedení řady A5 bude mít všechna vylepšení, která dostala nová S4 – modernizovaný pohon quattro s rozdělením momentu 40:60, elektronicky řízený aktivní zadní diferenciál a také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic (v nabídce bude i šestistupňový manuál).