Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S5: Kompresorem přeplňovaný 3,0 TFSI místo atmosférického 4,2 V8

Diskuze (35)
Audi S5 dostane při faceliftu v roce 2009 kompresorem přeplňovaný motor 3,0 TFSI. Stejná pohonná jednotka je určená pro příbuzný model S4, který měl premiéru v říjnu na autosalonu v Paříži.

Stejně jako v modelu S4, i u nejvýkonnější verze kupé S5 nahradí nový motor 3,0 TFSI starší atmosférický osmiválec 4,2 l. Výkon motoru je 245 kW (333 koní) v rozmezí 5500 až 7000 ot./min, točivý moment vrcholí 440 Nm mezi 2500 a 4850 ot./min. V relativním srovnání s předchozím osmiválcem tak vychází, že nový mechanicky přeplňovaný motor má při o 28 % menším objemu jen o 3 % nižší výkon (o 8 kW, resp. 11 koní). Spotřeba paliva má být v případě S5 o plných 30 % nižší

I přes písmeno T ve zkratce TFSI je třílitr přeplňován mechanicky Rootsovým kompresorem. Podle Audi je zvolené řešení s ohledem na výkon a odezvu motoru výrazně lepší než instalace dvojice turbodmychadel. Kompresor je kompaktní, což umožnilo jeho umístění mezi řady válců, které svírají úhel 90°. Plnicí tlak dosahuje až 0,8 bar.

Podle informací přímo z automobilky se nový motor v S5 představí při faceliftu příští rok. Vrcholné provedení řady A5 bude mít všechna vylepšení, která dostala nová S4 – modernizovaný pohon quattro s rozdělením momentu 40:60, elektronicky řízený aktivní zadní diferenciál a také sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic (v nabídce bude i šestistupňový manuál).

Diskuze (35)
Avatar - Ghostyx
21. 11. 2008 18:58
Re: drzek se čtyřmi kruhy
No nevim, nevim ja jsem si zvykl na ten lahodnej zvuk te atmosfery 4.2 V8 a byt je to docela zravej motor (a kterej neni v tehle specialech, ze?), tak myslim, ze nejakej nadopovanej V6 ho zcela nenahradi. Proste turbo je turbo a ten kopanec, at ve vetsi mire nebo mensi mire, tam bude vzdy. At si rika, kdo chce co chce, ze jsou tam dve turba, kvuli zamezeni tohohle efektu apod. Je to proste nesmysl, poznas ten rozdil vzdy. A ani s tou spotrebou bych to nevidel az tak ruzove, jak se to tady dle PR prezentuje. ;-) Dobre vime, jak jsou co se tyce spotreby tahleta "zazracna" turba dost nachylna na tezkou nohu, ze? :-(
Avatar - Ghostyx
21. 11. 2008 18:48
Re: zaujiimave
Asi tak. Skoda toho V8, byt je docela zravej, tak myslim, ze nejakej nadopovanej V6 ho zcela nenahradi a ani s tou spotrebou bych to nevidel az tak ruzove, jak se to tady prezentuje... ;-)
Avatar - Ghostyx
21. 11. 2008 18:43
Re: zaujiimave
No 3-er Coupe, pokud myslis adekvatniho konkurenta S5-ky v podobe M3-ky uz ale ma problem, protoze i s differakem je pri ostrejsi jizde na zledovatele sinici stejne jako puk a na quattro se nechyta... ;-)
Avatar - Ghostyx
21. 11. 2008 18:31
Re: drzek se čtyřmi kruhy
:yes:
20. 11. 2008 16:23
Re: drzek se čtyřmi kruhy
Jo jo, Audi mi dela radost - ke krasnemu designu (subjektivni!! ja proste ten design mam fakt rad :-) ) a perfektnim interierum (odzkouseno nemam, ale verim testum ;-) ) zacina Audi pridavat evidentne i velmi dobre jizdni vlastnosti. Jasne, po komplexni strance se zatim s BMW rovnat v tomhle nemuze, vetsina modelu BMW jezdi predpokladam lepe, ale jak uz nam ukazal Dinar, najdou se uz i kousky od Audi, ktere se dokazi vyrovnat, mozna i lehce prekonat vyhlasena BMWcka. A ten motor je paradni kousek techniky a myslim, ze je dobre, ze ho S5 dostala. Jen tak dal Audi :yes: