Audi S6 je ještě rychlejší, než výrobce slibuje
Známý americký magazín Car and Driver otestoval Audi S6 ve verzi sedan. Na tom by nebylo
nic tak neobvyklého, pokud by časopis nezjistil, že je tento ingolstadtský model mnohem rychlejší,
než udává sám výrobce.
Redaktoři změřili, že automobil při zapnuté funkci launch control akceleruje z 0-96 km/h (0-60 mph)
za 3,7 sekundy. Sama automobilka tvrdí, že aktuální S6 zrychlí z 0-100 km/h za 4,6 sekundy. I když
vezme v potaz rozdíl 4 km/h v evropském a americkém měření akcelerace, je rozdíl 0,9
sekund znatelný.
Americký magazín dále změřil, že Audi S6 zrychlí z 0-160 km/h za 9,2 sekundy. Akcelerace z klidu
na 208 km/h (130 mph) pak autu trvá 16,1 sekundy. Čtvrt míli s pevným startem S6 zdolá za 12,1
sekundy s nejvyšší rychlostí 184 km/h.
Maximální rychlost vozu je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h. Pokud by však byl
omezovač rychlosti deaktivován, mohla by S6 uhánět až rychlostí okolo hodnoty 300 km/h.
Audi S6 je poháněno vidlicovým osmiválcem 4,0 TFSI s dvěma turbodmychadly, který je naladěn na
výkon 309 kW. Vrchol točivého momentu činí 550 Nm a je dostupný mezi 1400-5300 min-1
sup>.
Přeplňovaný osmiválec spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a
stálým pohonem všech kol quattro se samosvorným středovým diferenciálem. Na přání je k dispozici
aktivní sportovní diferenciál pro zadní nápravu.
Minulou generaci S6 poháněl 5,2 litrový vidlicový desetiválec FSI, původem z Lamborghini
Gallardo. Ve srovnání s atmosférickým desetiválcem nabízí nový osmiválec bi-turbo o čtvrtinu nižší
spotřebu paliva. Sedan v kombinovaném cyklu spotřebuje 9,6 l/100 km. Spotřebu pomáhá snížit
rekuperace brzdné energie, systém start-stop a vypínání až čtyř válců.
Vedle sedanu je nabízeno i kombi S6 Avant. Stejný motor s totožným výkonem používá rovněž
pětidveřové S7 Sportback.