Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S6 je ještě rychlejší, než výrobce slibuje

David Bureš
Diskuze (12)
Audi slibuje, že sedan S6 zrychlí z 0-100 km/h za 4,6 sekundy. Ve skutečnosti je však ještě rychlejší.

Známý americký magazín Car and Driver otestoval Audi S6 ve verzi sedan. Na tom by nebylo

nic tak neobvyklého, pokud by časopis nezjistil, že je tento ingolstadtský model mnohem rychlejší,

než udává sám výrobce.

Redaktoři změřili, že automobil při zapnuté funkci launch control akceleruje z 0-96 km/h (0-60 mph)

za 3,7 sekundy. Sama automobilka tvrdí, že aktuální S6 zrychlí z 0-100 km/h za 4,6 sekundy. I když

vezme v potaz rozdíl 4 km/h v evropském a americkém měření akcelerace, je rozdíl 0,9

sekund znatelný.

Americký magazín dále změřil, že Audi S6 zrychlí z 0-160 km/h za 9,2 sekundy. Akcelerace z klidu

na 208 km/h (130 mph) pak autu trvá 16,1 sekundy. Čtvrt míli s pevným startem S6 zdolá za 12,1

sekundy s nejvyšší rychlostí 184 km/h.

Maximální rychlost vozu je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h. Pokud by však byl

omezovač rychlosti deaktivován, mohla by S6 uhánět až rychlostí okolo hodnoty 300 km/h.

Audi S6 je poháněno vidlicovým osmiválcem 4,0 TFSI s dvěma turbodmychadly, který je naladěn na

výkon 309 kW. Vrchol točivého momentu činí 550 Nm a je dostupný mezi 1400-5300 min-1

sup>.

Přeplňovaný osmiválec spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a

stálým pohonem všech kol quattro se samosvorným středovým diferenciálem. Na přání je k dispozici

aktivní sportovní diferenciál pro zadní nápravu.

Minulou generaci S6 poháněl 5,2 litrový vidlicový desetiválec FSI, původem z Lamborghini

Gallardo. Ve srovnání s atmosférickým desetiválcem nabízí nový osmiválec bi-turbo o čtvrtinu nižší

spotřebu paliva. Sedan v kombinovaném cyklu spotřebuje 9,6 l/100 km. Spotřebu pomáhá snížit

rekuperace brzdné energie, systém start-stop a vypínání až čtyř válců.

Vedle sedanu je nabízeno i kombi S6 Avant. Stejný motor s totožným výkonem používá rovněž

pětidveřové S7 Sportback.

David Bureš
Diskuze (12)
Avatar - lamal
13. 5. 2012 21:53
Re: Je to S-ko
tak ked to neobtazuje, efektivite sa nekladu medze ... urcite si daju pozor na to, aby to nekazilo dojem z auta
13. 5. 2012 21:49
Re: INFO PRE DAVIDA BURESA
Jinak S8 řadí trojku ve zhruba 87 km/h. Nepředpokládám, že by S6 měla delší převody, takže je jedno, jestli končí na 96 nebo 100 km/h, tak jako tak to bude trojka. Navíc přeřazení se pohybuje v řádu desetiny vteřiny. Aktivně nesleduji vývoj u Audi, ale mám takový pocit, že ostré S-tronicy se pohybují na úrovni 50 ms. Rozhodně jsou pod 200, nad 200 to jsou všechno líné lemry. Nemá smysl dělat dvouspojku, když podobného výkonu dosáhne dobrý klasický automat.

Edit: Úplně jsem zapomněl, že S8 má 8 stupňové ZF. :-|
13. 5. 2012 21:37
Re: INFO PRE DAVIDA BURESA
Ještě nedávno šestikvalty měly jedničku do zhruba 80 (nebo i 100 v extrémních případech) km/h. Třeba Infiniti M37 jede myslím 250 na 4 a to má 7 stupňovou převodovku. Když člověk odhlédne od jejich podivné metodiky, je naprosto běžné, že auto dosáhne lepšího zrychlení. Když Q3 2.0 TDI na zimácích v prakticky mrazu zvládne porazit svůj papírový čas (a to skoro o vteřinu), tak proč by to nezvládla S6 za mnohem optimálnějších podmínek (byť nečekám, že tak výrazně)? Osobně bych čekal, že bude rychlejší tak o dvě desetiny.
13. 5. 2012 17:29
Re: Je to S-ko
Ak dajú vypínanie valcov do Grand Cherokee 5,7 Hemi, tak dobre, ale do sport modelu, to je dosť na prd. Veď ak niekto kúpi auto Audi S-ko za tie dukáty, vypínanie valcov má v paži!
Avatar - MarTin1
13. 5. 2012 13:23
Re: INFO PRE DAVIDA BURESA
Tenhle magazín je v tom legedární.... třeba CLS 500 má papírově 5.2 a oni naměřej 4.3, u 63 AMG dokonce 3.6.... jak už napsal kolega nahoře, tak je to "letmej rozjezd", není to vyloženě 0-100km/h a ANO zrovna v těch 96kmh většina vozů řadí 3jku.... (většina 6ti kvaltů ne, ale 7 a víc řaděj 3jku těsně před 100, takže zde máte vysvětlění.