Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S6 a S6 Avant: Rychle a prémiově s 4,0 TFSI (309 kW, 550 Nm)

David Bureš David Bureš 1. 9. 2011 • 00:32
23
67
Zobrazit náhledy (23)
Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6
Členy ingolstadtské armády novinek s velkým S v označení budou také S6 a S6 Avant.

Ingolstadstká automobilka návštěvníky svého stánku na autosalonu ve Franfurtu nad Mohanem hodlá zahrnout přívalem novinek. Vedle dvojice studií Urban Concept a Urban Concept Spyder budou největší lákadlo představovat sportovně laděné modely s označením S, které spojuje nový motor 4,0 TFSI.

Mezi tyto novinky bude patřit také S6, a to jak ve verzi sedan, tak v praktičtější variantě kombi. Pod jejich kapotou bude vidlicový osmiválec 4,0 TFSI s dvěma turbodmychadly, který bude u S6 i S6 Avant naladěn na výkon 309 kW. Stejným výkonem disponuje S7 Sportback, které bude ve Frankfurtu rovněž k vidění. Vrchol točivého momentu činí 550 Nm a je dostupný mezi 1400-5300 min-1.

Audi S6 zrychlí z 0-100 km/h za 4,8 s, S6 Avant je o desetinu sekundy pomalejší. Kombi tak akceleruje z 0-100 km/h za stejný čas jako liftback S7 Sportback. U všech tří vozidel je maximální rychlost elektronicky omezena na 250 km/h.

Minulou generaci S6 poháněl 5,2 litrový vidlicový desetiválec FSI, původem z Lamborghini Gallardo. Ve srovnání s atmosférickým desetiválcem nabízí nový osmiválec bi-turbo o čtvrtinu nižší spotřebu paliva. Sedan v kombinovaném cyklu spotřebuje 9,7 l/100 km, kombi pak 9,8 l/100 km. Spotřebu pomáhá snížit rekuperace brzdné energie, systém start-stop a vypínání až čtyř válců.

Přeplňovaný osmiválec spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a stálým pohonem všech kol quattro se samosvorným středovým diferenciálem. Na přání bude k dispozici aktivní sportovní diferenciál pro zadní nápravu.

Audi A6 - technická data zážehových motorů
Model2,8 FSI2,8 FSI quattro3,0 TFSI quattroS6 4,0 TFSI quattro
Převodovka6M (CVT)7DS 4x47DS 4x47DS 4x4
Zdvihový objem [cm3]277327732995-
Válce/ventily6/46/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]150/5250-6500150/5250-6500220/5250-6500309/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/3000-5000280/3000-5000440/2900-4500550/1400-5300
Max. rychlost [km/h]242 (240)240250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,9 (7,7)8,15,54,8
Komb. spotřeba [l/100 km]7,7 (7,4)8,08,29,7
Pohotovostní hmotnost [kg]1645 (1685)175518151895

Standardem pro Audi S6 je adaptivní sportovní vzduchový podvozek a systém Audi drive select, kterým řidič přizpůsobuje různé systémy vozidla. Kontakt s asfaltem zajistí 19palcová hliníková kola. Brzdový systém je vybaven kotouči s vnitřním chlazením a brzdovými třmeny v matné černé barvě s nápisem S6. Na přání budou k dispozici i karbon-keramické brzdové kotouče a 20palcová kola.

Vedle úprav motoru a podvozku se S6 od ostatních modelů A6 liší i svým vzhledem. V masce single-frame se objevily hliníkové díly, v předním nárazníku byl zase užit chrom. Stříbrná vnější zpětná zrcátka mají evokovat hliník, tradiční materiál ingolstadtské automobilky. Nechybí ani nápisy S6 a V8T.

Záď obou verzí zdobí čtyři chromované koncovky výfuku a spoiler, na víku zavazadelníku u sedanu, respektive střešní u Avantu. S6 sedan na délku měří 4.931 mm, což je o 16 mm více než v případně sériové A6. S6 bude možné objednat v osmi barvách, mezi které patří i modrá Estoril nebo stříbrná Prism s krystalovým efektem.

Dekorativní prvky interiéru jsou v základu z leštěného hliníku, za příplatek mohou být karbonové, jasanové nebo dubové. Čalounění standardně kombinuje kůži Nappa s alcantarou, na přání budou k dispozici i kůže Milano a Valcona. Vnitřek dále zdobí nezbytné nápisy S6.

První zákazníci se nové generace Audi S6 a S6 Avant dočkají na jaře 2012.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
To JE toho
| 6. 9. 2011
PROMIŇTE - vypadl mi závěr věty ".. 295 koní v hatchbacku nižší střední třídy" ;-)
PS: Díky za přání (toho opalování :-)
PPS: Možná také "neviete s kym docinenia" (snad jsem to napsala dobře ;-) )
(kamaráda s RS6 v úpravě MTM tedy nemám, to asi NEbude špatné... :-)
.. já raději zůstanu u "své" značky "pro vysoké výkony" (s 450ti PS a GT3 mne zas tak moc NEohromíte - já bych OPĚT dala přednost 460ti PS v kultivovaném cabio, s nejlepšími sedačkami jaké jsem zatím kde potkala ;-)
Avatar - AUDIRS6
To JE toho
| 6. 9. 2011
pozri sa co som jej napisal ;-) ked sa ma snazila dourazat.../asi 10 riadkov hore/
:-! >:-[]
Avatar - AUDIRS6
To JE toho
| 6. 9. 2011
Ty asi fakt nevies s kym mas docinenia :-!
O 5 koni viac ma klasicka A6 4,2 Quattro, aj stara A8 na ktorych mam odjazdene stovky tisicov km ;-) Starucicka S6 mala seriovych 290, kamaratova RS6 v uprave od MTM /2003/ 564 ps/760 Nm, staci ?!
alebo este mam spomenut aj zavodne monoposty/GT3/ 1150kg / 450 PS?!
Tak sa radsej opaluj na tej dovolenke, nech si mozes dat krajsiu fotku >:D
Avatar - white label
To JE toho
| 6. 9. 2011
To bych ovšem nejdřív musel být podobně komplexně a zarputile zaujatý vůči některé konkrétní značce... ;-)
Avatar - Hammunasakra
To JE toho
| 6. 9. 2011
Až se tu "sejde" takové vlákno JEN o vás - RÁDA "se přiučím" (a poučím ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku