Desetiválcové Audi S6 v ČR za 2.549.000,-Kč

Desetiválcové Audi S6 v ČR za 2.549.000,-Kč

 
 

Premiéra rychlého Audi proběhne na karlovarském filmovém festivalu.

Nedočkaví zájemci o nové Audi S6 si tento vysoce výkonný model již mohou objednávat. Ještě před termínem oficiálního uvedení na trh totiž dovozce zveřejnil cenu: začíná na 2.549.000,- Kč vč. DPH. Předpokládá se, že první objednané vozy by do ČR mohly dorazit do konce prázdnin.

Česká premiéra nového Audi S6 bude spojena s řadou významných premiér filmových. Nové Audi S6 se u nás poprvé představí zástupcům médií a prvním zákazníkům v rámci nadcházejícího Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech, aby se tak ještě zvýraznila prestižní role oficiálního dopravce festivalu, které se značka se Audi letos ujala.

Nové Audi S6 je nabízeno s jediným, zato ale mimořádným motorem – desetiválcem o výkonu 320 kW. Vůz s ním dokáže zrychlit na 100 km/h za 5,2 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Nejvyšší točivý moment 540 Nm je k dispozici v rozmezí otáček 3000 až 4000 ot./min, přičemž již od 2500 ot./min je točivý moment větší než 500 Nm, a to až do 5500 ot./min. O propracované konstrukci motoru V10, jehož dvě řady válců svírají úhel 90 stupňů, svědčí jeho kompaktní rozměry a relativně nízká hmotnost 220 kg.

Motor 5.2 V10 (vrtání 84,5 mm, zdvih 92,8 mm) je vybaven systémem přímého vstřikování benzinu do válců FSI, který automobilka Audi důkladně prověřila v závodním speciálu Audi R8, jenž dokázal pětkrát zvítězit v náročném závodě na 24 hodin v Le Mans. Systém FSI®, pracující s tlaky až 100 barů, dovoluje použití vysokého kompresního poměru až 12,5 : 1, což zvyšuje efektivitu spalovacího procesu.

Audi S6 váží 1910 kg, S6 Avant 1970 kg, výkonová hmotnost tedy činí pouze 4,55 kg/k, resp. 4,69 kg/k, což jsou hodnoty, kterými se chlubí jen ty nejlepší ryze sportovní vozy. Audi S6 ale na rozdíl od nich pohodlně sveze 5 dospělých pasažérů, včetně jejich zavazadel.

Mezinápravový diferenciál Torsen stálého pohonu všech kol quattro poslední generace rozděluje přenášený točivý moment mezi přední a zadní kola za normálních podmínek v poměru 40 : 60. Mírně vyšší točivý moment mířící ke kolům zadní nápravy koresponduje se sportovním naturelem modelů S6/S6 Avant.

Na povrchu s proměnnou adhezí dokáže mezinápravový diferenciál bleskově reagovat a posílat točivý moment ke kolům s lepší trakcí – v extrémních situacích tak může až 85 % výkonu mířit ke kolům zadní nápravy, nebo naopak až 65 % dopředu. Dokonalý záběr a stabilitu jízdy zlepšuje i elektronická závěra diferenciálu EDS, která využívá bohatě dimenzované brzdy.

Sériově montovaný stabilizační systém ESP mohou zkušení, sportovně založení řidiči deaktivovat, a to ve dvou fázích: Nejprve se vyřazuje z činnosti pouze protiprokluzové zařízení ASR a ESP zůstává aktivní. Po stlačení spínače systému ESP na dobu delší než tři sekundy se stabilizační systém kompletně deaktivuje, v činnosti zůstávají pouze elektronická závěra diferenciálu EDS a protiblokovací systém brzd ABS.

Devatenáctipalcová hliníková kola pětipaprskového designu s pneumatikami rozměru 265/35 R19 jsou vpředu zavěšena na čtyřprvkových závěsech. Lichoběžníková ramena zadních závěsů mají svůj vzor v zavěšení zadních kol limuzíny Audi A8. U všech kol vozů Audi S6/S6 Avant jsou kotoučové brzdy s vnitřně chlazenými kotouči, které mají vpředu průměr 385 mm, vzadu pak 335 mm. Brzdové třmeny jsou černě lakovány, přední navíc nesou exkluzivní označení „S6“.

Charakteristickým prvkem výrazného, a přitom velmi elegantního designu modelů Audi S6/S6 Avant je mohutná jednodílná maska chladiče, pod kterou se otevírají velké nasávací otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám. Originální jsou také speciální lineární světla pro denní svícení, tvořená pěti výkonnými LED diodami, které mají minimální spotřebu elektrické energie. Z LED diod jsou vytvořena i zadní brzdová světla. Do hlavních xenonových světlometů jsou začleněna světla do mlhy. Na přání se montují adaptivní světlomety, které se natáčejí spolu s řízením.

Prestižní a sportovní charakter nových modelů Audi S6/S6 Avant dokládají také sportovní sedadla nové generace, která mají integrované opěrky hlav a jsou čalouněna kombinací Alcantara/kůže. Přední sedadla jsou sériově vybavena elektrickým ovládáním a nastavitelnou bederní opěrku. Trojice zadních sedadel má opěrky hlav ve tvaru obráceného písmene „L“, které tolik neomezují výhled řidiče dozadu.

Věnec tříramenného sportovního volantu je obšitý kvalitní kůží, páčky řazení pod volantem převodovky Tiptronic jsou ve stříbřitém provedení připomínajícím leštěný hliník. Ve stejném stylu je vyvedena i páka voliče převodovky.

Do sériové výbavy patří také Multi Media Interface MMI, jehož prostřednictvím se ovládá řada funkcí vozu. Systém MMI je spojený se sedmipalcovým displejem. Autorádio se zdvojeným tunerem je vybaveno deseti reproduktory a CD měničem ukrytým v palubní schránce. Palubní systémy vozu se dokáží za pomoci technologie Bluetooth propojit s mobilním telefonem řidiče, jehož všechny funkce se potom ovládají přes MMI rozhraní. Na přání se dodává i příruční sluchátko, uložené ve středové loketní opěrce.

Podrobnější informace o Audi S6 naleznete v našem starším článku.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 



Reklamy, které stojí za to: Audi S6 a loser na maturiťáku Reklamy, které stojí za to: Audi S6 a loser na maturiťáku

Pro letošní Super Bowl si Audi připravilo reklamní spot,…

Video: Audi S6 Avant - 420 koní na letištní ploše Video: Audi S6 Avant - 420 koní na letištní ploše

Právě testujeme Audi S6 Avant s dvěma turby přeplňovaným…

 



 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil výhru, skóroval i Simon

Voráček řídil dvěma body Flyers, Sobotka trefil…

SOUHRN | Nejproduktivnější český hráč v NHL Jakub Voráček skóroval v úterním programu po 14 utkáních a gólem a…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…