Desetiválcové Audi S6 v ČR za 2.549.000,-Kč

Desetiválcové Audi S6 v ČR za 2.549.000,-Kč

 
 

Premiéra rychlého Audi proběhne na karlovarském filmovém festivalu.

Nedočkaví zájemci o nové Audi S6 si tento vysoce výkonný model již mohou objednávat. Ještě před termínem oficiálního uvedení na trh totiž dovozce zveřejnil cenu: začíná na 2.549.000,- Kč vč. DPH. Předpokládá se, že první objednané vozy by do ČR mohly dorazit do konce prázdnin.

Česká premiéra nového Audi S6 bude spojena s řadou významných premiér filmových. Nové Audi S6 se u nás poprvé představí zástupcům médií a prvním zákazníkům v rámci nadcházejícího Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech, aby se tak ještě zvýraznila prestižní role oficiálního dopravce festivalu, které se značka se Audi letos ujala.

Nové Audi S6 je nabízeno s jediným, zato ale mimořádným motorem – desetiválcem o výkonu 320 kW. Vůz s ním dokáže zrychlit na 100 km/h za 5,2 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Nejvyšší točivý moment 540 Nm je k dispozici v rozmezí otáček 3000 až 4000 ot./min, přičemž již od 2500 ot./min je točivý moment větší než 500 Nm, a to až do 5500 ot./min. O propracované konstrukci motoru V10, jehož dvě řady válců svírají úhel 90 stupňů, svědčí jeho kompaktní rozměry a relativně nízká hmotnost 220 kg.

Motor 5.2 V10 (vrtání 84,5 mm, zdvih 92,8 mm) je vybaven systémem přímého vstřikování benzinu do válců FSI, který automobilka Audi důkladně prověřila v závodním speciálu Audi R8, jenž dokázal pětkrát zvítězit v náročném závodě na 24 hodin v Le Mans. Systém FSI®, pracující s tlaky až 100 barů, dovoluje použití vysokého kompresního poměru až 12,5 : 1, což zvyšuje efektivitu spalovacího procesu.

Audi S6 váží 1910 kg, S6 Avant 1970 kg, výkonová hmotnost tedy činí pouze 4,55 kg/k, resp. 4,69 kg/k, což jsou hodnoty, kterými se chlubí jen ty nejlepší ryze sportovní vozy. Audi S6 ale na rozdíl od nich pohodlně sveze 5 dospělých pasažérů, včetně jejich zavazadel.

Mezinápravový diferenciál Torsen stálého pohonu všech kol quattro poslední generace rozděluje přenášený točivý moment mezi přední a zadní kola za normálních podmínek v poměru 40 : 60. Mírně vyšší točivý moment mířící ke kolům zadní nápravy koresponduje se sportovním naturelem modelů S6/S6 Avant.

Na povrchu s proměnnou adhezí dokáže mezinápravový diferenciál bleskově reagovat a posílat točivý moment ke kolům s lepší trakcí – v extrémních situacích tak může až 85 % výkonu mířit ke kolům zadní nápravy, nebo naopak až 65 % dopředu. Dokonalý záběr a stabilitu jízdy zlepšuje i elektronická závěra diferenciálu EDS, která využívá bohatě dimenzované brzdy.

Sériově montovaný stabilizační systém ESP mohou zkušení, sportovně založení řidiči deaktivovat, a to ve dvou fázích: Nejprve se vyřazuje z činnosti pouze protiprokluzové zařízení ASR a ESP zůstává aktivní. Po stlačení spínače systému ESP na dobu delší než tři sekundy se stabilizační systém kompletně deaktivuje, v činnosti zůstávají pouze elektronická závěra diferenciálu EDS a protiblokovací systém brzd ABS.

Devatenáctipalcová hliníková kola pětipaprskového designu s pneumatikami rozměru 265/35 R19 jsou vpředu zavěšena na čtyřprvkových závěsech. Lichoběžníková ramena zadních závěsů mají svůj vzor v zavěšení zadních kol limuzíny Audi A8. U všech kol vozů Audi S6/S6 Avant jsou kotoučové brzdy s vnitřně chlazenými kotouči, které mají vpředu průměr 385 mm, vzadu pak 335 mm. Brzdové třmeny jsou černě lakovány, přední navíc nesou exkluzivní označení „S6“.

Charakteristickým prvkem výrazného, a přitom velmi elegantního designu modelů Audi S6/S6 Avant je mohutná jednodílná maska chladiče, pod kterou se otevírají velké nasávací otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám. Originální jsou také speciální lineární světla pro denní svícení, tvořená pěti výkonnými LED diodami, které mají minimální spotřebu elektrické energie. Z LED diod jsou vytvořena i zadní brzdová světla. Do hlavních xenonových světlometů jsou začleněna světla do mlhy. Na přání se montují adaptivní světlomety, které se natáčejí spolu s řízením.

Prestižní a sportovní charakter nových modelů Audi S6/S6 Avant dokládají také sportovní sedadla nové generace, která mají integrované opěrky hlav a jsou čalouněna kombinací Alcantara/kůže. Přední sedadla jsou sériově vybavena elektrickým ovládáním a nastavitelnou bederní opěrku. Trojice zadních sedadel má opěrky hlav ve tvaru obráceného písmene „L“, které tolik neomezují výhled řidiče dozadu.

Věnec tříramenného sportovního volantu je obšitý kvalitní kůží, páčky řazení pod volantem převodovky Tiptronic jsou ve stříbřitém provedení připomínajícím leštěný hliník. Ve stejném stylu je vyvedena i páka voliče převodovky.

Do sériové výbavy patří také Multi Media Interface MMI, jehož prostřednictvím se ovládá řada funkcí vozu. Systém MMI je spojený se sedmipalcovým displejem. Autorádio se zdvojeným tunerem je vybaveno deseti reproduktory a CD měničem ukrytým v palubní schránce. Palubní systémy vozu se dokáží za pomoci technologie Bluetooth propojit s mobilním telefonem řidiče, jehož všechny funkce se potom ovládají přes MMI rozhraní. Na přání se dodává i příruční sluchátko, uložené ve středové loketní opěrce.

Podrobnější informace o Audi S6 naleznete v našem starším článku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Reklamy, které stojí za to: Audi S6 a loser na maturiťáku Reklamy, které stojí za to: Audi S6 a loser na maturiťáku

Pro letošní Super Bowl si Audi připravilo reklamní spot,…

Video: Audi S6 Avant - 420 koní na letištní ploše Video: Audi S6 Avant - 420 koní na letištní ploše

Právě testujeme Audi S6 Avant s dvěma turby přeplňovaným…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…