5.8. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi S8 plus: Luxusní sedan nabízí výkon 605 koní

 

Mercedes-AMG S 63 se dočkal vážného soupeře z Ingolstadtu. Audi S8 totiž přijíždí v posílené variantě plus.

Luxusní sedan Audi A8 se dočkal nové vrcholné verze. Nad provedením S8 se usadil posílený model S8 plus poháněný čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu 445 kW. Zákazníci se nového silného vozu dočkají na konci listopadu.

S8 plus je poháněn benzinovým osmiválcem 4.0 TFSI stejně jako výchozí S8, výkon dvojitě přeplňovaného motoru ale proti slabší variantě narostl o výrazných 63 kW. Točivý moment vzrostl o 50 na 700 N.m, díky funkci overboost zvyšující plnicí tlak je možné točivý moment krátkodobě zvýšit až na 750 N.m. Konkurenční Mercedes-AMG S 63 pohání 5,5litrový osmiválec biturbo o výkonu 430 kW a točivém momentu 900 N.m.

Posílení motoru umožnily jeho mírné úpravy. Nová je speciální řídicí jednotka, zvýšil se také plnicí tlak dmychadel. Konstruktéři též upravili výfukové ventily a vnitřní geometrii turbodmychadel, která byla optimalizována pro vyšší účinnost.

Velký sedan je schopný zrychlit z klidu na stovku za 3,8 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h, za příplatek však S8 plus zvládne uhánět až 305 km/h. Třeba na německém trhu ale bude vyšší maximálka standardem.

S vidlicovým osmiválcem biturbo spolupracuje osmistupňová samočinná převodovka, která hnací sílu V8 přenáší na všechna čtyři kola. Ve výbavě nechybí sportovní diferenciál nebo adaptivní vzduchové odpružení, speciálně nastavené pro tento model.

S8 plus se liší nejen svoji technikou v útrobách, ale také vzhledem. Pozornost k sobě přitahuje sériově dodávaný decentní spoiler na víku zavazadlového prostoru, který na přání může být vyroben z karbonu. Z téhož materiálu jsou klapky v bočních otvorech pro přívod vzduchu a lišta na předním nárazníku. Mezi osobité stylistické prvky modelu S8 plus patří také tmavě tónované zadní svítilny a leskle černý difuzor, který je doplněn rámečkem z karbonu. Specialitou jsou rovněž jedenadvacetipalcová kola či oválné koncovky výfuku.

V černém interiéru čalouněném kompletně kůží se vyjímá kontrastní červené prošívání. Čalounění stropu a plocha pod zadním oknem jsou z černé alcantary. Na palubní desce a středovém panelu se vyjímají detaily z kartáčovaného hliníku a klavírového laku. Charakteristickým prvkem jsou též kruhové přístroje s šedými stupnicemi a bílými ručičkami.

Audi S8 plus bude dostupné se základním rozvorem. Na německém trhu bude stát 145.200 eur, což v přepočtu představuje asi 3,9 milionu korun. Výchozí model S8 na českém trhu stojí 3.024.900 Kč.

Výměnou za slušný obnos zákazník dostane nejen posílený motor, ale také bohatou standardní výbavu. Ta bude v Německu zahrnovat diodové světlomety Matrix, elektricky ovládané víko zavazadelníku, elektrické dovírání dveří, měnič DVD/CD, navigaci, čtyřzónovou klimatizaci nebo audiosystém Bose Surround Sound.

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi S8 plus: Luxusní sedan nabízí výkon 605 koní







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Audi S8 plus: Velký sportovní sedan stojí pakatel, 3,5 milionu Kč Audi S8 plus: Velký sportovní sedan stojí pakatel, 3,5 milionu Kč

Vrcholná verze Audi A8 zrychlí z 0-100 km/h za 3,8…

Polský řidič rozpůlil své Audi S8... a přežil Polský řidič rozpůlil své Audi S8... a přežil

Při hrůzostrašně vyhlížející havárii v Belgii došlo…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá nabíječka iPhonu. Ve spánku!

Nešťastná smrt mladé dívky: Zabila ji rozbitá…

Prasklý kabel není něco, co by se mělo podomácku opravovat. Příkladem budiž smutný příběh mladé dívky, která si…

 

iSport.cz

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…