reklama


Audi R8 Spyder 4,2 FSI quattro: Osmiválec také pro spydera

Audi R8 Spyder 4,2 FSI quattro: Osmiválec také pro spydera

 
 

Audi R8 Spyder se mělo původně vyrábět jen s desetiválcovým motorem 5,2 FSI. Ingolstadtská automobilka ale změnila plány, na pařížském autosalonu se představí provedení s osmiválcovým motorem 4,2 FSI.

Kombinace Audi R8 Spyder s motorem 4,2 FSI V8 bude v pořadí již pátou variantou modelové řady R8. Standardem u něj bude pohon všech kol quattro, na výběr bude mezi manuální převodovkou nebo sekvenční R tronic.

Konstrukce auta je shodná s R8 Spyder 5,2 FSI quattro. Jedná se tedy o auto s hliníkovým rámem Audi Space Frame, na který jsou upevněny povrchové díly karoserie. Provozní hmotnost je 1735 kg (se sekvenční převodovkou 1740 kg), za tímto číslem stojí použití velkého množství lehkých materiálů. Základní konstrukce váží jen 216 kg, mimo jiné proto, že 75 % hliníkových částí je extrudovaných. Rám nesoucí motor je vyroben z hořčíku, mnoho karosářských dílů je z karbonových vláken. Audi také na některé menší části uplatnilo lehký resin.

Plátěná střecha váží 42 kg. Nepromokavá látka ukrývá hořčíkovo-hliníkovou konstrukci. Ovládací mechanismus je automatický s elektrohydraulickými aktuátory, stažení střechy trvá 19 sekund a je ho možné provést až do rychlosti 50 km/h. Díky větrné cloně za zadními sedadly je možné se staženou střechou cestovat bez nežádoucích turbulencí v kabině rychlostmi až do 200 km/h.

Karoserie měří 4,43 x 1,90 x 1,24 metru. Rozvor náprav je 2,65 metru, rozchod kol je vpředu 1,64 m a vzadu 1,60 m. Rozložení hmotnosti mezi nápravy je v poměru 43:57 %. Brzdy s osmipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu mají průměr 365, resp. 356 mm.

Motor o objemu 4163 cm3 dává nejvyšší výkon 316 kW, tedy 430 koní. Měrný výkon je navzdory atmosférickému plnění válců 103,2 k/litr. Díky nadčtvercové konstrukci (vrtání 84,5 mm a zdvih 92,8 mm) má křivka točivého momentu plynulý průběh – maximum 430 Nm leží mezi 4500 a 6000 min-1 a 90 % této hodnoty je dosahováno mezi 3500 a 7500 min-1. Elektronický omezovač otáček zasahuje při 8250 min-1.

Ruční výrobu pohonných jednotek zajišťuje továrna v maďarském Györu. Díky bloku ze slitiny hliníku a křemíku odlévané pod nízkým tlakem a kovaným hliníkovým pístům je motor lehký (má hmotnost 216 kg) a mazání se suchou skříní zase stojí za nízkou celkovou výškou motoru.

Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 4,8 sekundy a nejvyšší rychlost je 299 km/h. To jsou hodnoty o 0,2 s a 2 km/h horší, než vykazuje uzavřená R8 4,2 FSI.

Standardem bude šestistupňová manuální převodovka s dvoukotoučovou spojkou. Za příplatek bude Audi dodávat taktéž šestistupňovou sekvenční převodovku R tronic s hydraulickým ovládáním spojky a změny převodů. R tronic je možné ovládat pomocí řadicí páky nebo pádel na volantu. Při zátěži trvá změna převodu méně než desetinu sekundy. Plný potenciál auta je navíc možné využít díky Launch Control.

Pohon všech kol quattro s viskózní spojkou rozděluje standardně točivý moment mezi nápravy v poměru 15:85. Při prokluzu zadních kol ale může na přední nápravu směřovat až 30 % dostupného momentu. Lepší trakci navíc zajišťuje zadní diferenciál se svorností 25 % při akceleraci a 45 % při jízdě na volnoběh.

V nabídce bude řada příplatkových položek jako adaptivní tlumiče Audi magnetic ride, 450W audiosystém Bang & Olufsen, zadní parkovací kamera nebo různé druhy provedení interiéru. Základní cena pro Německo je 121 tisíc Euro, tedy asi 3,1 milionu Kč. Prodej bude zahájen v třetím čtvrtletí roku 2010.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Zapomenuté koncepty: Audi Avus Quattro (1991) - Návrat k hliníku Zapomenuté koncepty: Audi Avus Quattro (1991) - Návrat k hliníku

Koncept Audi Avus Quattro připomínal předválečné…

Za volantem TT RS a R8: Překvapení a šok... Za volantem TT RS a R8: Překvapení a šok...

Na českých silnicích jsem vyzkoušel dvě nejlepší auta od…

 



 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá televizi. Proč?

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá…

Michaela Kuklová (48) je momentálně pracovně velmi vytížená, a tak jí ani na chlapy nezbývá čas. Sympatické…

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po pamlskovém křiku celá vyhláška?

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po…

Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) ve Sněmovně hájila pamlskovou vyhlášku, která školním bufetům…

 

iSport.cz

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený, říká Petržela

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený,…

Připravil svým hráčům mimořádně hořké kapky. Ostatně, dělá to tak každou zimu. Trenér Vlastimil Petržela je na…

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče, řekla Hlaváčková

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče,…

Zatímco lidé v Evropě mrznou, tenisty v lednu tradičně trápí v Austrálii opačný problém. Česká hráčka Andrea…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama