Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi SQ 7 přijde již příští rok s dieselovým V8 a elektrickými turby

Aleš Dragoun
Diskuze (177)
Nabídka nové generace Audi Q7 se v příštím roce rozšíří o ostrý model S. Příznivci zážehových motorů přijdou zkrátka, ale milovníci nafty se mají na co těšit.

První generace Q7 verzi S postrádala, pokud chtěl klient poladit motory, musel se poohlédnout jinde, třeba u Abtů. Šéf technického vývoje Audi Ulrich Hackenberg však v rozhovoru pro britský Auto Express poodhalil, co čtyři kruhy s aktuální sérií 5,05 m dlouhých mastodontů postavených na platformě MLB zamýšlejí. Objednávat je lze už i u nás. „Esko“ se objeví v sezóně 2016, přesné datum debutu pochopitelně neprozradil.

SQ 7 se dočká vidlicového osmiválce spalujícího naftu s elektrickými turbodmychadly „e-boost“. Minimálně tedy jedním, AE však mluví v množném čísle. Postaví se tak hlavně BMW X5 M50d, které má dokonce tři, byť konvenční. Konstrukční novinku představila automobilka z Ingolstadtu v konceptu kupé RS 5 TDI. Jenže ten měl menší třílitrový šestiválec s 283 kW a 750 N.m v rozmezí od 1250 do 2000 otáček. Dmychadlo poháněné elektřinou a napájené lithium-iontovou baterií motor roztočí ještě předtím, než dostane svou dávku horkých výfukových plynů a stlačený vzduch „nadopuje“ válce. U studie využívalo také vlastní elektrickou síť s napětím 48 V a umělo vyvinout až 70 tisíc otáček během několika setin sekundy. Jeho instalace zamezí klasické prodlevě a zlepší křivku točivého momentu a reakci na plynový pedál. Funguje jenom do nějakých 3000 min-1, pak už není potřeba.

Pro interní testy takto vybavené pohonné jednotky 4.2 TDI bylo použito Porsche Cayenne Diesel S. Hackenberg však protežuje menší čtyřlitr s minimálně 298 kW výkonu. Obří SUV by se tak z klidu na stovku mohlo dostat během 5,5 s, což vzhledem k jeho rozměrům není vůbec špatná hodnota. Sériové Q7 s motorem 3.0 TDI tuto disciplínu zvládne o vteřinu pomaleji. Stejná technika s ještě větší porcí koní se objeví i v SUV značky Bentley.

Hackenberg nevyloučil ani příchod vyloženě terénní verze Q7. Jistě, poptávka po ní není bůhvíjaká, což sám přiznal. Třeba redukční převodovku má ovšem koncernový Volkswagen Touareg, takže se nemusí složitě vyvíjet, což samozřejmě není zadarmo. Pokud by se vyplatilo postavit alespoň omezenou sérii, Bavoři z Ingolstadtu do toho půjdou. Image takový vůz může jen posílit a zodpovědní si myslí, že to pořád ještě jde.

Aleš Dragoun
Diskuze (177)
Avatar - white label
8. 4. 2015 14:47
Re: Zaprasená diskuze
Které by to měly být?
Je docela běžné, že se lidi chovají podstatně jinak, pokud jsou v "bezpečí" anonymity.
Avatar - Hammunasakra
8. 4. 2015 09:31
Re: Zaprasená diskuze
To fakt neni. Ale podívej se na Gilgitovy alternativní nicky a i von se umí chovat normálně ;-)
8. 4. 2015 01:52
Re: BiTDI
Přemýšlím, kdy se mi líbilo nějaké auto podle vizualizace na webovém konfigurátoru...fakt si nemůžu vzpomenout. Naživo to bude jistě lepší a nabídka barev bude také určitě širší, respektive místo hnědé a modré bych raději tmavší kovové odstíny, ať ty hranky vyniknou. A také už zmínili terénní verzi...no mně by stačil optický offroad paket, plasty kolem dokola a plechy zespodu...prostě allroad. Perlička na závěr: u XC90 chtějí za plasty místo laku 120 litrů :-)
8. 4. 2015 01:46
Re: BiTDI
No vidíš a já budu nucen přesedlat do SUV i proto, že se nechci (výškově) čelně potkat s nějakým umělcem v ojeté octávce, který to kalí na okresce v protisměru 190...svítí přece sluníčko...a pohled na pohyby jeho karoserie evokuje jízdu kachny z Fantomase, anóbrž tlumiče jsou starší než řidič... Chci být maximálně svědek a za nemajetkovou újmu (vzniklou shlédnutím jeho mozku na mé kapotě) vyfasovat od pojišťovny tučné odškodné.
7. 4. 2015 23:19
Re: Dmychadlo hnane elektromotorem neni turbo!
Jj.