
Audi A4 a S4: Facelift odhalen
Krátce po uvedení faceliftované řady Audi A5 přichází automobilka s prvními informacemi k faceliftu masovějšího sourozence – sedanu a kombi A4. Současně s výchozími variantami se představuje i facelift pro A4 allroad quattro a sportovněji zaměřené duo S4 a S4 Avant.
Nový design přídě zdůrazňuje horizontální linie a přichází s výrazněji trojrozměrným vzhledem. Tvar masky i předních světel se inspirují u větší A6 a faceliftu A5, přesné provedení světel i nárazníku se ale od A5 liší.
V případě xenonových světel auto disponuje vpředu diodovými světly pro denní svícení, které jsou tvořeny trubicí pod společným krytem světlometů. Stejně tak vzadu na koncových svítilnách najdeme u aut s xenony diodovou techniku.
Decentní změny se dotkly i zádi. Mírně upravený nárazník nyní vždy nese dvě koncovky výfuku.
V souvislosti s popisovanými úpravami se celková délka auta zkrátila o 2 mm na 4701 mm, u verzí S4, S4 Avant a A4 allroad quattro zůstává nezměněna (4717, resp. 4721 mm).
Interiér dostane nový design volantu a nové kovové ozdobné prvky. Změní se ovládání multimediálního systém MMI Plus, které nově vystačí se čtyřmi místo osmi tlačítek. Další ergonomické změny zahrnují například rychlejší ovládání vyhřívání a chlazení sedadel pomocí speciálních tlačítek.
Audi také přepracovalo barevné kombinace interiérů – nemění se jen konfigurace černého. Ruku v ruce s tím jde změna použitých materiálů, například místo kůže Valcona se bude po faceliftu nabízet Nappa.
Nové motory
Rozšíří se nabídka čtyřválcových turbodieselů. Nejúspornější 2,0 TDI 100 kW bude vykazovat kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km, nový 2,0 TDI 120 kW pak 4,4 l/100 km. Kromě toho zůstávají v nabídce varianty s 88 a 105 kW, dosavadní maximum 125 kW nahrazuje 130 kW.
Dochází k dříve avizovanému konci motoru 2,7 TDI 140 kW. Nástupcem je 3,0 TDI naladěný na 150 kW, stejný agregát ve vrcholné verzi nově dává místo 176 kW rovnou 180 kW. Stejný výkon bude mít i provedení 3,0 TDI clean diesel.
Benzinovým základem zůstane 1,8 TFSI s výkonem 88 kW. Dvojici 1,8 TFSI 118 kW a 2,0 TFSI 132 kW nahradí jediná pohonná jednotka, zcela nový 1,8 TFSI o výkonu 125 kW. Nejsilnější čtyřválec 2,0 TFSI 155 kW pokračuje i po faceliftu.
Na vrcholu později stane kompresorový šestiválec 3,0 TFSI 200 kW, který nahradí atmosférický 3,2 FSI 195 kW. Stejný základ má pak i vrcholné provedení 3,0 TFSI 245 kW, které bude i nadále pohánět výkonné Audi S4.
Výběr převodovek zůstává nezměněn. Manuální převodovku alternuje v případě pohonu předních kol bezestupňový multitronic, s pohonem všech kol quattro přichází ke slovu sedmistupňový dvouspojkový S tronic.