Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi SQ5 TDI: S dvojitě přeplňovaným šestiválcem o výkonu 230 kW (video)

David Bureš
Diskuze (37)
Ingolstadtské SUV s dvakrát přeplňovaným turbodieselem se nakonec přece jen jmenuje SQ5 TDI.

Audi v průběhu letošního ročníku závodu 24 h Le Mans představilo první model s písmenem S v názvu, který je poháněn turbodieselem. Tímto vozem je SQ5 TDI, vrcholná varianta středního ingolstadtského SUV.

Pod kapotou podle očekávání pracuje vznětový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor 3,0 TDI o výkonu 230 kW. Vrchol točivého momentu 650 Nm je k dispozici mezi 1450-2800 min-1 .

Audi SQ5 TDI zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 5,1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu činí 7,2 litru na 100 km.

Hnací sílu vidlicového šestiválce o objemu 2967 cm3 přenáší na vozovku osmistupňová samočinná převodovka tiptronic a pohon všech kol quattro, který rozděluje točivý moment individuálně mezi jednotlivá kola.

Dvě různě velká turbodmychadla jsou uložena za sebou a spojená klapkou. Motor dostal pozměněné chlazení hlav válců, upraveno bylo také časování a zdvih sacích ventilů, písty chlazené rozstřikovaným olejem a pístní čepy. Systém přímého vstřikování common rail vytváří tlak až 2.000 barů a palivo vstřikuje do válců v až osmi dílčích dávkách.

Audi slibuje, že se SQ5 TDI bude pyšnit skvělým zvukem. Ten je navíc zesilován speciálním reproduktorem v krátkém vedlejším rameni výfukové soustavy.

Automobil dostal sportovní podvozek, který snížil jeho světlou výšku o 30 mm. Na 20palcová kola s pěti dvojitými paprsky jsou obuty pneumatiky s rozměry 255/45. Za příplatek jsou dodávána i 21palcová kola.

Přídi auta dominuje platinově šedá maska chladiče singleframe s galvanizovanými dvojitými lamelami s hliníkovým vzhledem a přepracovaný nárazník. Černé brzdové třmeny přední nápravy zdobí loga S. Upraven byl i zadní nárazník, linii střechy na zádi zakončuje spoiler. Novinkou jsou také hliníkové kryty vnějších zpětných zrcátek. Nabídka laků zahrnuje modrou Estoril a černou Panther.

Elektricky nastavitelná sportovní sedadla kombinují kůži Pearl Nappa s alcantarou, za příplatek mohou být celá čalouněná kůží. Ozdobné obložení je standardně z kartáčovaného hliníku. K dispozici je i provedení Carbon Atlas, klavírní lak nebo kombinace hliníku s černým dřevem Beaufort. Nezbytností kabiny jsou i prvky doplněné logem S.

Audi SQ5 TDI se u českých prodejců objeví počátkem druhého čtvrtletí 2013. České ceny zatím zveřejněny nebyly, v Německu však toto SUV bude stát 58.500 eur (cca 1,5 milionu korun).

David Bureš
Diskuze (37)
Avatar - Dinar
20. 6. 2012 08:16
Re: SUV
Zaháníš se do kouta, doporučuju si nějaké aktuální velké suv projet, můžu tě ujistit, že např. v X5 se ve ventilovaných sedačkách s masáží, dofukováním bočnic, ohybatelnou horní částí opěradla sedí naprosto stejně komfortně jako v těch se stejnými funkcemi v pětkovém sedanu. A pokud bych se držel bmw, pak i vzadu se v X5 sedí lépe než v pětce už pro možnost zasunout chodidla pod přední sedačky. Jinými slovy honíš psa za ocas, přednosti klasických karosářských variant oproti suv nejsou v těchto třídách v komfortu.
19. 6. 2012 14:50
Re: Traktor
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
19. 6. 2012 14:43
Re: SUV
Tenhle topic začal o tom, jak se bezvadně v SUV cestuje. Mám za to, že se cestuje vpředu i vzadu. A sedačky jako v autobuse jsou i vpředu...
Avatar - Dinar
19. 6. 2012 13:18
Re: SUV
O pár řádků výše píšeš, že ty auto řídíš, zajímá tě jako řidiče, teď čtu o zadních sedačkách. Měl by sis ujasnit, o co ti jde.
19. 6. 2012 11:47
Re: SUV
SUV nemá a nikdy nebude mít ovladatelné sedačky vzadu tak jako to nabízí limuzína, v SUV vzadu se prostě sedí jako v autobusu, je to prostě opruz.