Audi Q5 FWD: Ceny SUV bez quattra startují na 916.200,-Kč
Audi rozšiřuje nabídku motorizací pro SUV Q5. V kombinaci s nejslabším turbodieselem 2,0 TDI (105 kW) a šestistupňovým manuálem je možné tento model pořídit pouze s pohonem předních kol. Dosud byly všechny motory pro Q5 kombinovány výhradně se systémem quattro.
Audi Q5 s pohonem předních kol stojí na českém trhu 916.200,- Kč. Ostatní motory jsou v tomto SUV i nadále dostupné v kombinaci se systémem quattro. Ten používá mezinápravový diferenciál, který v základním nastavení posílá 40 % síly motoru na přední a 60 % na zadní kola. V závislosti na podmínkách může být na zadní kola přeneseno až 85 % momentu a na přední až 65 %.
Ingolstadtské SUV s pohonem předních kol dosahuje maximálního výkonu 105 kW. To umožňuje, aby toto Q5 zrychlilo z 0-100 km/h za rovných 11 sekund a jelo maximální rychlostí 192 km/h.
Audi Q5 - přehled vznětových motorizací | ||||
Motor | 2,0 TDI | 2,0 TDI quattro | 2,0 TDI quattro | 3,0 TDI quattro |
Převodovka | 6M | 6M | 6M (7DSG) | 7DSG |
Zdvihový objem [cm3] | 1968 | 1968 | 1968 | 2967 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 105/4200 | 105/4200 | 125/4200 | 176/4000-4400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 320/1750-2500 | 320/1750-2500 | 350/1750-2500 | 500/1500-3000 |
Max. rychlost [km/h] | 192 | 190 | 204 (200) | 225 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,0 | 11,4 | 9,5 (9,9) | 6,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,7 | 6,5 | 6,7 (6,8) | 7,5 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | - | 1745 | 1730 (1770) | 1865 |
Cena [Kč] | 916.200,- | 983.900,- | 1.020.700,- | 1.269.100,- |
Zbývající motory pro Q5 zůstávají v nabídce beze změn. Základní benzinovou jednotkou je 2,0 TFSI quattro (132 kW), kombinovanou s šestistupňovým manuálem. Následuje silnější verze tohoto agregátu s výkonem 155 kW. K němu je standardně dodáván šestistupňový manuál, sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic je za příplatek 56.900,- Kč. Vrcholnou zážehovou motorizací je šestiválec 3,2 FSI quattro (199 kW) spolupracující se sedmistupňovým S tronicem.
Základní turbodiesel 2,0 TDI (105 kW) je nadále možné pořídit i se systémem quattro. K silnějšímu 2,0 TDI quattro o výkonu 125 kW je nabízen šestistupňový manuál, nebo sedmistupňový S tronic, opět za příplatek 56.900,- Kč. Vrcholem mezi vznětovými agregáty je šestiválcové 3,0 TDI quattro (176 kW) s S tronicem.
V posledním čtvrtletí letošního roku má nabídku rozšířit Q5 hybrid quattro s benzinovým čtyřválcem 2,0 TFSI (155 kW) a elektromotorem o výkonu 40 kW.
Sériová výbava Audi Q5 zahrnuje šest airbagů, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, automatická klimatizace, kontrolní systém tlaku vzduchu v pneumatikách, kožený volant, podélný střešní nosič hliníkový včetně příčníků, vyhřívání předních sedadel a zadní parkovací asistent.
Mimo Q5 s 2,0 TFSI (132 kW) a 2,0 TDI (105 kW) jsou součástí základní výbavy také přední mlhovky.
Nabídka příplatkové výbavy je pestrá. Zmiňme sportovní podvozek S line (+ 22.504,- Kč), tempomat (7.490,- Kč), xenonová světla Plus včetně denních potkávacích a zadních světel z LED diod (+ 29.101,- Kč), panoramatické střešní okno (+ 37.411,- Kč) nebo navigační systém MMI se 6,5palcovým displejem (+ 58.164,- Kč).
Audi Q5 - přehled zážehových motorizací | |||
Motor | 2,0 TFSI quattro | 2,0 TFSI quattro | 3,2 FSI quattro |
Převodovka | 6M | 6M (7DSG) | 7DSG |
Zdvihový objem [cm3] | 1984 | 1984 | 3197 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/min-1] | 132/4000-6000 | 155/4300-6000 | 199/6500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 320/1500-4200 | 350/1500-4200 | 330/3000-5000 |
Max. rychlost [km/h] | 210 | 222 | 234 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,5 | 7,6 (7,2) | 6,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,4 | 8,4 (8,5) | 9,3 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1710 | 1695 (1740) | 1795 |
Cena [Kč] | 974.100,- | 1.020.700,- | 1.244.200,- |