Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q5 FWD: Ceny SUV bez quattra startují na 916.200,-Kč

David Bureš
Diskuze (1)
Audi Q5 je poprvé možné pořídit s pohonem pouze předních kol.

Audi rozšiřuje nabídku motorizací pro SUV Q5. V kombinaci s nejslabším turbodieselem 2,0 TDI (105 kW) a šestistupňovým manuálem je možné tento model pořídit pouze s pohonem předních kol. Dosud byly všechny motory pro Q5 kombinovány výhradně se systémem quattro.

Audi Q5 s pohonem předních kol stojí na českém trhu 916.200,- Kč. Ostatní motory jsou v tomto SUV i nadále dostupné v kombinaci se systémem quattro. Ten používá mezinápravový diferenciál, který v základním nastavení posílá 40 % síly motoru na přední a 60 % na zadní kola. V závislosti na podmínkách může být na zadní kola přeneseno až 85 % momentu a na přední až 65 %.

Ingolstadtské SUV s pohonem předních kol dosahuje maximálního výkonu 105 kW. To umožňuje, aby toto Q5 zrychlilo z 0-100 km/h za rovných 11 sekund a jelo maximální rychlostí 192 km/h.

Audi Q5 - přehled vznětových motorizací
Motor2,0 TDI2,0 TDI quattro2,0 TDI quattro3,0 TDI quattro
Převodovka6M6M6M (7DSG)7DSG
Zdvihový objem [cm3]1968196819682967
Válce/ventily4/44/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]105/4200105/4200125/4200176/4000-4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]320/1750-2500320/1750-2500350/1750-2500500/1500-3000
Max. rychlost [km/h]192190204 (200)225
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,011,49,5 (9,9)6,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,76,56,7 (6,8)7,5
Pohotovostní hmotnost [kg]-17451730 (1770)1865
Cena [Kč]916.200,-983.900,-1.020.700,-1.269.100,-

Zbývající motory pro Q5 zůstávají v nabídce beze změn. Základní benzinovou jednotkou je 2,0 TFSI quattro (132 kW), kombinovanou s šestistupňovým manuálem. Následuje silnější verze tohoto agregátu s výkonem 155 kW. K němu je standardně dodáván šestistupňový manuál, sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic je za příplatek 56.900,- Kč. Vrcholnou zážehovou motorizací je šestiválec 3,2 FSI quattro (199 kW) spolupracující se sedmistupňovým S tronicem.

Základní turbodiesel 2,0 TDI (105 kW) je nadále možné pořídit i se systémem quattro. K silnějšímu 2,0 TDI quattro o výkonu 125 kW je nabízen šestistupňový manuál, nebo sedmistupňový S tronic, opět za příplatek 56.900,- Kč. Vrcholem mezi vznětovými agregáty je šestiválcové 3,0 TDI quattro (176 kW) s S tronicem.

V posledním čtvrtletí letošního roku má nabídku rozšířit Q5 hybrid quattro s benzinovým čtyřválcem 2,0 TFSI (155 kW) a elektromotorem o výkonu 40 kW.

Sériová výbava Audi Q5 zahrnuje šest airbagů, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, automatická klimatizace, kontrolní systém tlaku vzduchu v pneumatikách, kožený volant, podélný střešní nosič hliníkový včetně příčníků, vyhřívání předních sedadel a zadní parkovací asistent.

Mimo Q5 s 2,0 TFSI (132 kW) a 2,0 TDI (105 kW) jsou součástí základní výbavy také přední mlhovky.

Nabídka příplatkové výbavy je pestrá. Zmiňme sportovní podvozek S line (+ 22.504,- Kč), tempomat (7.490,- Kč), xenonová světla Plus včetně denních potkávacích a zadních světel z LED diod (+ 29.101,- Kč), panoramatické střešní okno (+ 37.411,- Kč) nebo navigační systém MMI se 6,5palcovým displejem (+ 58.164,- Kč).

Audi Q5 - přehled zážehových motorizací
Motor2,0 TFSI quattro2,0 TFSI quattro3,2 FSI quattro
Převodovka6M6M (7DSG)7DSG
Zdvihový objem [cm3]198419843197
Válce/ventily4/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]132/4000-6000155/4300-6000199/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]320/1500-4200350/1500-4200330/3000-5000
Max. rychlost [km/h]210222234
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,57,6 (7,2)6,9
Komb. spotřeba [l/100 km]8,48,4 (8,5)9,3
Pohotovostní hmotnost [kg]17101695 (1740)1795
Cena [Kč]974.100,-1.020.700,-1.244.200,-

David Bureš
Diskuze (1)
27. 9. 2011 23:14
"zajímavá" nabídka ;-)
Nákupní taška hrající si na SUV - s pohonem předních kol... Skoro za milon korun :-O No nekupte to... :-)