Audi TT - Made in Hungary

Audi TT - Made in Hungary

 
 
6.8. 1998

V roce 1995 na podzimním autosalónu ve Frankfurtu se objevila studie sportovního kupé Audi TT. O tři roky později se tento prototyp dočkal sériové produkce. První vozy se objeví v autosalónech už letos na podzim. Když auto uvidíte poprvé, tak si řeknete, že takhle si asi designéři Audi představují sportovní auto. Originální vzhledem a vynikající parametry.

Už jméno auta navazuje na automobilový a motocyklový závod "Tourist Trophy" (viz znak TT), který se poprvé konal na ostrově Isle of Man. Model TT navazuje na úspěšnou verzi populárního NSU Prinz TT z roku 1967.

Pokud se rozhodnete si tento automobil koupit, tak vám automobilka Audi nabídne dvě pohonné jednotky. První výkonnější variantou je 1,8 litrový motor s pěti ventily na válec s turbem, variabilním traktem a samoučícím managementem motoru Motronic ME 7.5 (viz foto motoru) Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 165 kW (225 k). Výhodou tohoto motoru je, že má k dispozici svůj největší točivý moment, který je 280 N.m od 2.200 do 5.500 ot./min. S těmito "koníky" pod kapotou zrychlíte z 0 na 100 km/h za 6,4 s a můžete se prohánět nejvyšší rychlostí 243 km/h. Předjíždět se bude taky skvěle z 60 na 120 km/h za 11,2 s. A spotřeba je doslova "lidová" v testu EU93/116 kombinace 9,2 l/100 km. Tento motor se nabízí pouze s pohonem Quattro (4x4) (viz nákres quattra). Motor se standardně dodává s šestistupňovou převodovkou.

Druhým nabízeným motorem je 1,8 litrový motor s pětiventilovou technikou a turbem disponuje výkonem 132 kW a nejvyšším točivým momentem 235 N.m, který je k dispozici od 1.950 do 5.500 otáček za minutu. Nemusíte se bát, že s tímto motorem se Audi TT stane pomalým autem. Zrychlení z 0 na 100 km/h je 7,4 s a nejvyšší rychlost je 228 km/h (pohon předních kol) nebo 226 km/h (quattro). Jak vidíte, tak se tento motor nabízí jak s pohonem quattro tak s pohonem předních kol. Oba motory vyhovují emisní normě EU III D.

Když auto poprvé uvidíte tak si řeknete, zda je to opravdu auto určené k sériové výrobě. Jeho vzhled ve vás spíš evokuje pocit, že se jedná o prototyp. Podobá se hodně Audi A6 nebo A8. Tvůrci se snažili navázat na první designérskou školu na starém kontinentu - německý Bauhaus. Jak se jim to podařilo se můžete podívat v galerii fotek. Na celém automobilu je rovněž hodně detailů. Fascinující je chromované víčko nádrže (viz foto) nebo přední světlomety, jejichž tvar je více než nezvyklý (viz foto). Interiér vozu je opticky jednoduchý, ale velice zajímavě řešený a to jak v kůži (viz foto) tak i v látce Alcantara. Kromě toho konstrukce TT poskytuje vysokou míru bezpečnosti. Ve standardní výbavě je sada airbagů (airbag řidiče, spolujezdce a další na stranách). Zadní sedadlo je dělené a tak můžete z tohoto sportovního auta udělat "malou dodávku" - golfové hole se pak určitě vejdou. Velikost zavazadlového prostoru je 540 l u verze s pohonem předních kol nebo 490 l (quattro).

Jízdní vlastnosti vozu jsou pozitivně ovlivněny zavěšením vpředu McPherson náprava se zkrutným stabilizátorem a vzadu paralelogramové zavěšení. Vpředu i vzadu najdeme kotoučové brzdy s vnitřním chlazením (pouze slabší verze s pohonem předních kol má vzadu kotoučové brzdy bez vnitřního chlazení). Na výkonnější verzi se používají 17" kola s rozměrem 225/45 ZR 17 a na slabší verzi 16" kola s velikosti 205/55 R 16. Při řízení vám dále pomáhá progresivní posilovač řízení, který vám dá ve vyšší rychlosti "pocítit vozovku". Ve standardní výbavě je také ABS, EDL (elektronická uzávěrka diferenciálu), EBD (kontrola brzdného tlaku) a ASR (jen u verze s pohonem předních kol).

Auto se montuje v závodě Audi v Györu v Maďarsku, tento závod již vyrábí celou škálu motorů Audi. Toto je však první Audi z Maďarska.

Jedná se opravdu o sportovní vůz, který stojí za to mít ve své garáži. Je to auto pro muže i pro ženy, kteří mají rádi originalitu a hlavně rychlost.

Technické údaje
Typ1,8 Turbo quattro (165 kW)
Válce/ventily4/5
Zdvihový objem (cm3)1781
Max. výkon (kW/ot)165/5900
Max kroutící moment (Nm/ot)280/2200-5500
Max. rychlost (km/h)243
Zrychlení 0-100 Km/h (s)6,4
SpotřebaNatural 98 (nová norma ES/93/116)
Město (l/100 km)12,3
Mimo město (l/100 km)7,3
Kombinovaný (l/100 km)9,2
Emise CO2 (g/100 km)221
Palivová nádrž (l)62
Rozměry (DxŠxV):4041 x 1764 x 1345 mm
Podvozek (rozvor/vpředu/vzadu):2429 / 1528 / 1505 mm
Pneu:205/45 R17
Pohotovostní hmotnost (kg):1395
Nosnost (kg):370
Spolupracujeme s TipCars.com
EU vybuduje obranu proti americkým sankcím vůči Íránu EU vybuduje obranu proti americkým sankcím vůči Íránu

Unie ochrání jen firmy, které nemají podstatný byznys…

Mnuchin: Obchodní válka mezi USA a Čínou se odkládá Mnuchin: Obchodní válka mezi USA a Čínou se odkládá

Spojené státy a Čína se dohodly, že prozatím nenaplní své…

Když řepka zaplaví velké plochy, škodí přírodě, říká odborník Když řepka zaplaví velké plochy, škodí přírodě, říká odborník

Lány oseté žlutě kvetoucí rostlinou budí v Česku kritiku…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 



Video: Audi TT během nehody vletělo do domu Video: Audi TT během nehody vletělo do domu

Nárazy aut do domů nejsou až tak neobvyklou záležitostí,…

MTM TT Bimoto – dvoumotorové Audi TT překonalo rekord (VIDEO) MTM TT Bimoto – dvoumotorové Audi TT překonalo rekord (VIDEO)

Společnost MTM se specializuje na tuning automobilů…

 



 
Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Dnes 17:55

Model Arteon se v pozici vlajkové lodi automobilky VW dlouho neohřál. Po roce jej totiž střídá třetí generace Touaregu, kterou jsme v Rakousku projeli s dieselovým šestiválcem.




Blesk.cz

Zřícené letadlo na Kubě: Aerolinky byly léta pod palbou kritiky kvůli bezpečnosti

Zřícené letadlo na Kubě: Aerolinky byly léta pod…

Mexická letecká společnost, jejíž letoun se zřítil v pátek u kubánské metropole Havany, čelila v posledních…

Vévodkyně Meghan očima Františky: Nastolila nový řád!

Vévodkyně Meghan očima Františky: Nastolila nový řád!

Američanka Meghan Markle, nyní již manželka britského prince Harryho a vévodkyně ze Sussexu, dala světu na…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Český tým na MS v hokeji 2018 skončil ve čtvrtfinále, když šel ze třetího místa ve skupině A na tým USA, druhý…

Fenerbahce s Veselým titul neobhájilo, Euroligu ovládl Real Madrid

Fenerbahce s Veselým titul neobhájilo, Euroligu…

Basketbalistům Fenerbahce Istanbul s českým pivotem Janem Veselým těsně unikla obhajoba titulu v Evropské lize,…

 

Reflex.cz

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly mezi zrozením života ve Švédsku a Tanzánii

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly…

Švédská fotografka Moa Karlbergová si jako téma svého nového projektu zvolila zrození života. Zajímalo ji, jak…

Profesionálové radí, co byste si neměli nechat ujít při cestování po Evropě

Profesionálové radí, co byste si neměli nechat ujít…

Pokud přemýšlíte, kam se vypravit na výlet a nechcete opouštět Evropu, zkuste se inspirovat nápady…