Audi TT - Made in Hungary

Audi TT - Made in Hungary

 
 

V roce 1995 na podzimním autosalónu ve Frankfurtu se objevila studie sportovního kupé Audi TT. O tři roky později se tento prototyp dočkal sériové produkce. První vozy se objeví v autosalónech už letos na podzim. Když auto uvidíte poprvé, tak si řeknete, že takhle si asi designéři Audi představují sportovní auto. Originální vzhledem a vynikající parametry.

Už jméno auta navazuje na automobilový a motocyklový závod "Tourist Trophy" (viz znak TT), který se poprvé konal na ostrově Isle of Man. Model TT navazuje na úspěšnou verzi populárního NSU Prinz TT z roku 1967.

Pokud se rozhodnete si tento automobil koupit, tak vám automobilka Audi nabídne dvě pohonné jednotky. První výkonnější variantou je 1,8 litrový motor s pěti ventily na válec s turbem, variabilním traktem a samoučícím managementem motoru Motronic ME 7.5 (viz foto motoru) Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 165 kW (225 k). Výhodou tohoto motoru je, že má k dispozici svůj největší točivý moment, který je 280 N.m od 2.200 do 5.500 ot./min. S těmito "koníky" pod kapotou zrychlíte z 0 na 100 km/h za 6,4 s a můžete se prohánět nejvyšší rychlostí 243 km/h. Předjíždět se bude taky skvěle z 60 na 120 km/h za 11,2 s. A spotřeba je doslova "lidová" v testu EU93/116 kombinace 9,2 l/100 km. Tento motor se nabízí pouze s pohonem Quattro (4x4) (viz nákres quattra). Motor se standardně dodává s šestistupňovou převodovkou.

Druhým nabízeným motorem je 1,8 litrový motor s pětiventilovou technikou a turbem disponuje výkonem 132 kW a nejvyšším točivým momentem 235 N.m, který je k dispozici od 1.950 do 5.500 otáček za minutu. Nemusíte se bát, že s tímto motorem se Audi TT stane pomalým autem. Zrychlení z 0 na 100 km/h je 7,4 s a nejvyšší rychlost je 228 km/h (pohon předních kol) nebo 226 km/h (quattro). Jak vidíte, tak se tento motor nabízí jak s pohonem quattro tak s pohonem předních kol. Oba motory vyhovují emisní normě EU III D.

Když auto poprvé uvidíte tak si řeknete, zda je to opravdu auto určené k sériové výrobě. Jeho vzhled ve vás spíš evokuje pocit, že se jedná o prototyp. Podobá se hodně Audi A6 nebo A8. Tvůrci se snažili navázat na první designérskou školu na starém kontinentu - německý Bauhaus. Jak se jim to podařilo se můžete podívat v galerii fotek. Na celém automobilu je rovněž hodně detailů. Fascinující je chromované víčko nádrže (viz foto) nebo přední světlomety, jejichž tvar je více než nezvyklý (viz foto). Interiér vozu je opticky jednoduchý, ale velice zajímavě řešený a to jak v kůži (viz foto) tak i v látce Alcantara. Kromě toho konstrukce TT poskytuje vysokou míru bezpečnosti. Ve standardní výbavě je sada airbagů (airbag řidiče, spolujezdce a další na stranách). Zadní sedadlo je dělené a tak můžete z tohoto sportovního auta udělat "malou dodávku" - golfové hole se pak určitě vejdou. Velikost zavazadlového prostoru je 540 l u verze s pohonem předních kol nebo 490 l (quattro).

Jízdní vlastnosti vozu jsou pozitivně ovlivněny zavěšením vpředu McPherson náprava se zkrutným stabilizátorem a vzadu paralelogramové zavěšení. Vpředu i vzadu najdeme kotoučové brzdy s vnitřním chlazením (pouze slabší verze s pohonem předních kol má vzadu kotoučové brzdy bez vnitřního chlazení). Na výkonnější verzi se používají 17" kola s rozměrem 225/45 ZR 17 a na slabší verzi 16" kola s velikosti 205/55 R 16. Při řízení vám dále pomáhá progresivní posilovač řízení, který vám dá ve vyšší rychlosti "pocítit vozovku". Ve standardní výbavě je také ABS, EDL (elektronická uzávěrka diferenciálu), EBD (kontrola brzdného tlaku) a ASR (jen u verze s pohonem předních kol).

Auto se montuje v závodě Audi v Györu v Maďarsku, tento závod již vyrábí celou škálu motorů Audi. Toto je však první Audi z Maďarska.

Jedná se opravdu o sportovní vůz, který stojí za to mít ve své garáži. Je to auto pro muže i pro ženy, kteří mají rádi originalitu a hlavně rychlost.

Technické údaje
Typ1,8 Turbo quattro (165 kW)
Válce/ventily4/5
Zdvihový objem (cm3)1781
Max. výkon (kW/ot)165/5900
Max kroutící moment (Nm/ot)280/2200-5500
Max. rychlost (km/h)243
Zrychlení 0-100 Km/h (s)6,4
SpotřebaNatural 98 (nová norma ES/93/116)
Město (l/100 km)12,3
Mimo město (l/100 km)7,3
Kombinovaný (l/100 km)9,2
Emise CO2 (g/100 km)221
Palivová nádrž (l)62
Rozměry (DxŠxV):4041 x 1764 x 1345 mm
Podvozek (rozvor/vpředu/vzadu):2429 / 1528 / 1505 mm
Pneu:205/45 R17
Pohotovostní hmotnost (kg):1395
Nosnost (kg):370
Spolupracujeme s TipCars.com
EET v nejbližších letech přinese do rozpočtu skoro 23 miliard navíc, slibuje si Babišův úřad EET v nejbližších letech přinese do rozpočtu skoro 23 miliard navíc, slibuje si Babišův úřad

Elektronická evidence tržeb (EET), která byla spuštěna od…

Přední politici německé CDU-CSU žádají konec jednání o vstupu Turecka do EU Přední politici německé CDU-CSU žádají konec jednání o vstupu Turecka do EU

Ukončit rozhovory o přistoupení Turecka k Evropské unii…

Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut

Automobilka Volkswagen přislíbila, že se ceny…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 




Video: Audi TT během nehody vletělo do domu Video: Audi TT během nehody vletělo do domu

Nárazy aut do domů nejsou až tak neobvyklou záležitostí,…

MTM TT Bimoto – dvoumotorové Audi TT překonalo rekord (VIDEO) MTM TT Bimoto – dvoumotorové Audi TT překonalo rekord (VIDEO)

Společnost MTM se specializuje na tuning automobilů…

 



 
Škoda dala nahlédnout pod pokličku vývoje studie Vision E. Pomohla i virtuální realita

Škoda dala nahlédnout pod pokličku vývoje studie Vision E. Pomohla i virtuální realita

Dnes 13:42

Škoda představila v Šanghaji studii elektromobilu Vision E. Jak vznikaly její tvary? Spolupracovali na nich návrháři z více než dvacítky zemí.




Blesk.cz

Evakuace volebních místností i vysoká účast: Francouzi si volí prezidenta

Evakuace volebních místností i vysoká účast:…

Volební účast v prvním kole francouzských prezidentských voleb dosáhla v nedělní poledne 28,5 procenta, tedy jen…

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

Hrajete na mobilu? Pak musíte mít tyhle hity Nehrajete? Stáhněte si je taky, budou se hodit při volné chvilce…

 

iSport.cz

Barcelona to vzdala! Neymara v El Clásiku nenasadí, hrozila i kontumace

Barcelona to vzdala! Neymara v El Clásiku nenasadí,…

Dlouho Barcelona hledala cestu, jak nasadit potrestaného Neymara v dnešním El Clásiku. Na první pohled jasný…

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči zpívali, šéf jel na rolbě

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči…

Devět tisíc fanoušků přišlo společně s hokejisty Komety do centra Brna oslavit mistrovský titul. Přes chlad a…

 

Reflex.cz

Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč v neděli sledovat francouzské volby

Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč v neděli sledovat…

Francouzi v neděli přistoupí po pěti letech k volebním urnám, aby si vybrali novou hlavu státu. Poprvé v…

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Je tu žádost českého státu do Jižní Afriky, aby vydali tam odsouzeného vězně Krejčíře domů k potrestání.…