Audi TT - Made in Hungary

Audi TT - Made in Hungary

 
 

V roce 1995 na podzimním autosalónu ve Frankfurtu se objevila studie sportovního kupé Audi TT. O tři roky později se tento prototyp dočkal sériové produkce. První vozy se objeví v autosalónech už letos na podzim. Když auto uvidíte poprvé, tak si řeknete, že takhle si asi designéři Audi představují sportovní auto. Originální vzhledem a vynikající parametry.

Už jméno auta navazuje na automobilový a motocyklový závod "Tourist Trophy" (viz znak TT), který se poprvé konal na ostrově Isle of Man. Model TT navazuje na úspěšnou verzi populárního NSU Prinz TT z roku 1967.

Pokud se rozhodnete si tento automobil koupit, tak vám automobilka Audi nabídne dvě pohonné jednotky. První výkonnější variantou je 1,8 litrový motor s pěti ventily na válec s turbem, variabilním traktem a samoučícím managementem motoru Motronic ME 7.5 (viz foto motoru) Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 165 kW (225 k). Výhodou tohoto motoru je, že má k dispozici svůj největší točivý moment, který je 280 N.m od 2.200 do 5.500 ot./min. S těmito "koníky" pod kapotou zrychlíte z 0 na 100 km/h za 6,4 s a můžete se prohánět nejvyšší rychlostí 243 km/h. Předjíždět se bude taky skvěle z 60 na 120 km/h za 11,2 s. A spotřeba je doslova "lidová" v testu EU93/116 kombinace 9,2 l/100 km. Tento motor se nabízí pouze s pohonem Quattro (4x4) (viz nákres quattra). Motor se standardně dodává s šestistupňovou převodovkou.

Druhým nabízeným motorem je 1,8 litrový motor s pětiventilovou technikou a turbem disponuje výkonem 132 kW a nejvyšším točivým momentem 235 N.m, který je k dispozici od 1.950 do 5.500 otáček za minutu. Nemusíte se bát, že s tímto motorem se Audi TT stane pomalým autem. Zrychlení z 0 na 100 km/h je 7,4 s a nejvyšší rychlost je 228 km/h (pohon předních kol) nebo 226 km/h (quattro). Jak vidíte, tak se tento motor nabízí jak s pohonem quattro tak s pohonem předních kol. Oba motory vyhovují emisní normě EU III D.

Když auto poprvé uvidíte tak si řeknete, zda je to opravdu auto určené k sériové výrobě. Jeho vzhled ve vás spíš evokuje pocit, že se jedná o prototyp. Podobá se hodně Audi A6 nebo A8. Tvůrci se snažili navázat na první designérskou školu na starém kontinentu - německý Bauhaus. Jak se jim to podařilo se můžete podívat v galerii fotek. Na celém automobilu je rovněž hodně detailů. Fascinující je chromované víčko nádrže (viz foto) nebo přední světlomety, jejichž tvar je více než nezvyklý (viz foto). Interiér vozu je opticky jednoduchý, ale velice zajímavě řešený a to jak v kůži (viz foto) tak i v látce Alcantara. Kromě toho konstrukce TT poskytuje vysokou míru bezpečnosti. Ve standardní výbavě je sada airbagů (airbag řidiče, spolujezdce a další na stranách). Zadní sedadlo je dělené a tak můžete z tohoto sportovního auta udělat "malou dodávku" - golfové hole se pak určitě vejdou. Velikost zavazadlového prostoru je 540 l u verze s pohonem předních kol nebo 490 l (quattro).

Jízdní vlastnosti vozu jsou pozitivně ovlivněny zavěšením vpředu McPherson náprava se zkrutným stabilizátorem a vzadu paralelogramové zavěšení. Vpředu i vzadu najdeme kotoučové brzdy s vnitřním chlazením (pouze slabší verze s pohonem předních kol má vzadu kotoučové brzdy bez vnitřního chlazení). Na výkonnější verzi se používají 17" kola s rozměrem 225/45 ZR 17 a na slabší verzi 16" kola s velikosti 205/55 R 16. Při řízení vám dále pomáhá progresivní posilovač řízení, který vám dá ve vyšší rychlosti "pocítit vozovku". Ve standardní výbavě je také ABS, EDL (elektronická uzávěrka diferenciálu), EBD (kontrola brzdného tlaku) a ASR (jen u verze s pohonem předních kol).

Auto se montuje v závodě Audi v Györu v Maďarsku, tento závod již vyrábí celou škálu motorů Audi. Toto je však první Audi z Maďarska.

Jedná se opravdu o sportovní vůz, který stojí za to mít ve své garáži. Je to auto pro muže i pro ženy, kteří mají rádi originalitu a hlavně rychlost.

Technické údaje
Typ1,8 Turbo quattro (165 kW)
Válce/ventily4/5
Zdvihový objem (cm3)1781
Max. výkon (kW/ot)165/5900
Max kroutící moment (Nm/ot)280/2200-5500
Max. rychlost (km/h)243
Zrychlení 0-100 Km/h (s)6,4
SpotřebaNatural 98 (nová norma ES/93/116)
Město (l/100 km)12,3
Mimo město (l/100 km)7,3
Kombinovaný (l/100 km)9,2
Emise CO2 (g/100 km)221
Palivová nádrž (l)62
Rozměry (DxŠxV):4041 x 1764 x 1345 mm
Podvozek (rozvor/vpředu/vzadu):2429 / 1528 / 1505 mm
Pneu:205/45 R17
Pohotovostní hmotnost (kg):1395
Nosnost (kg):370
Spolupracujeme s TipCars.com
Sdílená ekonomika může v Česku vydělat až 60 miliard, zatím ji dusí nejasná pravidla Sdílená ekonomika může v Česku vydělat až 60 miliard, zatím ji dusí nejasná pravidla

Služba Airbnb ovládla už skoro čtvrtinu trhu s ubytováním…

Zeman odlétá do Soči za Putinem. Řešit budou obchodní spolupráci i boj proti terorismu Zeman odlétá do Soči za Putinem. Řešit budou obchodní spolupráci i boj proti terorismu

Prezident Miloš Zeman v pondělí odlétá na návštěvu Ruska…

V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr V Rusku chybí peníze na důchody, tvrdí bývalý ministr

V ruském důchodovém účtu zeje ohromná díra, peněz na…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Video: Audi TT během nehody vletělo do domu Video: Audi TT během nehody vletělo do domu

Nárazy aut do domů nejsou až tak neobvyklou záležitostí,…

MTM TT Bimoto – dvoumotorové Audi TT překonalo rekord (VIDEO) MTM TT Bimoto – dvoumotorové Audi TT překonalo rekord (VIDEO)

Společnost MTM se specializuje na tuning automobilů…

 



 
Opuštěné chátrající formule: Unikátní nález legend za miliony, nebo past na sběratele?

Opuštěné formule: Unikátní nález legend za miliony, nebo past na sběratele?

Dnes 10:06

Lotus 98T, Benetton B195 a Arrows A6 stojí v chátrajícím stavu kdesi ve Francii. Sběratelé si už mnou ruce na zajímavý nález, tak jednoduché to ale není...




Blesk.cz

Japonci ovládli Staroměstské náměstí: Slavnostně zahájili pražský Japan week

Japonci ovládli Staroměstské náměstí: Slavnostně…

Zažijte Asii i v Praze. Do Prahy dorazil putovní festival Japan week, který se do naší metropole vrátil po 15…

Otec zachránil svého uneseného syna: Po 9 měsících ho našel v obchodním domě!

Otec zachránil svého uneseného syna: Po 9 měsících…

Čirou náhodou narazil otec z Číny na svého uneseného syna, který zmizel devět měsíců předtím. Čchen Čung-chung…

 

iSport.cz

Baroš po prohře Baníku: Jsme prostě v pr***i. Zatím moje nejhorší sezona

Baroš po prohře Baníku: Jsme prostě v pr***i. Zatím…

Jedna velká noční můra, tak zatím vypadá sezona pro fotbalisty Baníku Ostrava. Což o to, výkony až tak špatné…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Cristo de la Concordia: Druhý největší Spasitel stojí v Bolívii

Cristo de la Concordia: Druhý největší Spasitel…

Druhou největší sochu Ježíše Krista najdeme v Jižní Americe, v bolívijské Cochabambě.

Jak se Češi proslavili v Kazachstánu? Svlékli se

Jak se Češi proslavili v Kazachstánu? Svlékli se "na…

O tom, kde leží Česká republika, má nyní svět zase o něco lepší povědomí. Světová média totiž zaujala zpráva, že…