reklama


Audi TT - Made in Hungary

Audi TT - Made in Hungary

 
 

V roce 1995 na podzimním autosalónu ve Frankfurtu se objevila studie sportovního kupé Audi TT. O tři roky později se tento prototyp dočkal sériové produkce. První vozy se objeví v autosalónech už letos na podzim. Když auto uvidíte poprvé, tak si řeknete, že takhle si asi designéři Audi představují sportovní auto. Originální vzhledem a vynikající parametry.

Už jméno auta navazuje na automobilový a motocyklový závod "Tourist Trophy" (viz znak TT), který se poprvé konal na ostrově Isle of Man. Model TT navazuje na úspěšnou verzi populárního NSU Prinz TT z roku 1967.

Pokud se rozhodnete si tento automobil koupit, tak vám automobilka Audi nabídne dvě pohonné jednotky. První výkonnější variantou je 1,8 litrový motor s pěti ventily na válec s turbem, variabilním traktem a samoučícím managementem motoru Motronic ME 7.5 (viz foto motoru) Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 165 kW (225 k). Výhodou tohoto motoru je, že má k dispozici svůj největší točivý moment, který je 280 N.m od 2.200 do 5.500 ot./min. S těmito "koníky" pod kapotou zrychlíte z 0 na 100 km/h za 6,4 s a můžete se prohánět nejvyšší rychlostí 243 km/h. Předjíždět se bude taky skvěle z 60 na 120 km/h za 11,2 s. A spotřeba je doslova "lidová" v testu EU93/116 kombinace 9,2 l/100 km. Tento motor se nabízí pouze s pohonem Quattro (4x4) (viz nákres quattra). Motor se standardně dodává s šestistupňovou převodovkou.

Druhým nabízeným motorem je 1,8 litrový motor s pětiventilovou technikou a turbem disponuje výkonem 132 kW a nejvyšším točivým momentem 235 N.m, který je k dispozici od 1.950 do 5.500 otáček za minutu. Nemusíte se bát, že s tímto motorem se Audi TT stane pomalým autem. Zrychlení z 0 na 100 km/h je 7,4 s a nejvyšší rychlost je 228 km/h (pohon předních kol) nebo 226 km/h (quattro). Jak vidíte, tak se tento motor nabízí jak s pohonem quattro tak s pohonem předních kol. Oba motory vyhovují emisní normě EU III D.

Když auto poprvé uvidíte tak si řeknete, zda je to opravdu auto určené k sériové výrobě. Jeho vzhled ve vás spíš evokuje pocit, že se jedná o prototyp. Podobá se hodně Audi A6 nebo A8. Tvůrci se snažili navázat na první designérskou školu na starém kontinentu - německý Bauhaus. Jak se jim to podařilo se můžete podívat v galerii fotek. Na celém automobilu je rovněž hodně detailů. Fascinující je chromované víčko nádrže (viz foto) nebo přední světlomety, jejichž tvar je více než nezvyklý (viz foto). Interiér vozu je opticky jednoduchý, ale velice zajímavě řešený a to jak v kůži (viz foto) tak i v látce Alcantara. Kromě toho konstrukce TT poskytuje vysokou míru bezpečnosti. Ve standardní výbavě je sada airbagů (airbag řidiče, spolujezdce a další na stranách). Zadní sedadlo je dělené a tak můžete z tohoto sportovního auta udělat "malou dodávku" - golfové hole se pak určitě vejdou. Velikost zavazadlového prostoru je 540 l u verze s pohonem předních kol nebo 490 l (quattro).

Jízdní vlastnosti vozu jsou pozitivně ovlivněny zavěšením vpředu McPherson náprava se zkrutným stabilizátorem a vzadu paralelogramové zavěšení. Vpředu i vzadu najdeme kotoučové brzdy s vnitřním chlazením (pouze slabší verze s pohonem předních kol má vzadu kotoučové brzdy bez vnitřního chlazení). Na výkonnější verzi se používají 17" kola s rozměrem 225/45 ZR 17 a na slabší verzi 16" kola s velikosti 205/55 R 16. Při řízení vám dále pomáhá progresivní posilovač řízení, který vám dá ve vyšší rychlosti "pocítit vozovku". Ve standardní výbavě je také ABS, EDL (elektronická uzávěrka diferenciálu), EBD (kontrola brzdného tlaku) a ASR (jen u verze s pohonem předních kol).

Auto se montuje v závodě Audi v Györu v Maďarsku, tento závod již vyrábí celou škálu motorů Audi. Toto je však první Audi z Maďarska.

Jedná se opravdu o sportovní vůz, který stojí za to mít ve své garáži. Je to auto pro muže i pro ženy, kteří mají rádi originalitu a hlavně rychlost.

Technické údaje
Typ1,8 Turbo quattro (165 kW)
Válce/ventily4/5
Zdvihový objem (cm3)1781
Max. výkon (kW/ot)165/5900
Max kroutící moment (Nm/ot)280/2200-5500
Max. rychlost (km/h)243
Zrychlení 0-100 Km/h (s)6,4
SpotřebaNatural 98 (nová norma ES/93/116)
Město (l/100 km)12,3
Mimo město (l/100 km)7,3
Kombinovaný (l/100 km)9,2
Emise CO2 (g/100 km)221
Palivová nádrž (l)62
Rozměry (DxŠxV):4041 x 1764 x 1345 mm
Podvozek (rozvor/vpředu/vzadu):2429 / 1528 / 1505 mm
Pneu:205/45 R17
Pohotovostní hmotnost (kg):1395
Nosnost (kg):370
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Video: Audi TT během nehody vletělo do domu Video: Audi TT během nehody vletělo do domu

Nárazy aut do domů nejsou až tak neobvyklou záležitostí,…

MTM TT Bimoto – dvoumotorové Audi TT překonalo rekord (VIDEO) MTM TT Bimoto – dvoumotorové Audi TT překonalo rekord (VIDEO)

Společnost MTM se specializuje na tuning automobilů…

 



 
Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Dnes 17:51

Pozici nejlevnější značky na českém trhu léta úspěšně drží Dacia, která se však dočká staronového konkurenta. Větší roli by u nás opět ráda hrála i ruská Lada.




Blesk.cz

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté chtějí zakázat cizí názvy

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté…

Podle skupinky komunistických poslanců jsme v Česku a budeme prostě mluvit česky. A ani na Spidermana už se…

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se kompletně odtrhne od EU

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se…

Británie upřednostní úplné oddělení země od Evropské unie, tzv. tvrdý brexit. Nepřeje si ani částečně setrvat. V…

 

iSport.cz

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili Rosol i Pavlásek

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili…

Adam Pavlásek ani Lukáš Rosol nebudou k dispozici pro první kolo Davisova poháru, které čeští tenisté odehrají…

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

PŘÍMO Z MELBOURNE | Jízda osmatřicetiletého barda Radka Štěpánka se z kvalifikace přelila už do 2. kola…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama