Audi TT offroad: TT do terénu s párem dveří navíc

 

Audi to s rozšířením řady TT myslí opravdu vážně. Na autosalonu v Pekingu vystavuje žlutý koncept TT offroad, který dostal zálusk na lehký terén.

TT offroad (dle tiskových materiálů s malým písmenem o) zachovává tvary třetí generace kupé TT, hlavně tradiční výrazné lemy blatníků. Také maska chladiče na něj odkazuje, sedm vodorovných lamel ovšem dostalo efektní chromování. Přední světla z diod Matrix i ta koncová se ke svému původu hlásí rovněž, ta zadní jsou ovšem protažena do víka zavazadelníku. Ač samotná automobilka mluví o voze jako o spojení kupé a kompaktního SUV, na první kategorii má zkrátka a dobře nějak moc dveří, včetně výklopné stěny pět! Tváří se hodně drsně. Aby čtyři kruhy přilákaly pozornost, koncept nalakovaly výraznou žlutou Sonora, se kterou kontrastuje šedé oplastování.

TT offroad představuje plug-in hybrid s pohonným systémem e-tron quattro. Srdcem vozu je napříč uložený zážehový čtyřválec 2.0 TFSI s výkonem 215 kW a točivým momentem 380 N.m. Nepostrádá přímý vstřik a výfukové potrubí integrované do hlavy. První elektromotor o 40 kW a 220 N.m je integrován do dvouspojkové převodovky e-S tronic. Druhý se nachází na zadní nápravě, má 85 kW a 270 N.m. Celkový výkon poháněcí soustavy je rovných 300 kW a maximální hodnota točivého momentu činí 650 N.m. Normovaná spotřeba dle metodiky EU vykazuje jen 1,9 l/100 km, pochopitelně byla změřena v laboratoři s nabitými bateriemi a spuštěnými elektromotory (číslo mimochodem odpovídá emisím CO2 45 g/km). „Terénní“ TT přitom zvládne sprint z klidu na stovku za působivých 5,2 s a jeho snahy o dosažení co největší rychlosti zbrzdí ve 250 km/h omezovač. Čistě na elektřinu ujede za optimálních podmínek 50 km, celkový akční rádius je slušných 880 km. Vodou chlazené lithium-iontové baterie s kapacitou 12 kWh jsou uloženy v osmi modulech vzadu. Nabíjení lze provádět také bezdrátově indukční cestou na parkovišti, speciální místo je vybaveno cívkou a konvertorem, další cívka se nachází přímo v autě a akumulátory se plní díky magnetickému poli.

Rozdělení hmotnosti na obě nápravy dosáhlo takřka ideálního poměru 54:46. Pětidveřové TT umí jet ve třech režimech: elektrickém s maximální rychlostí 130 km/h, kdy není v činnosti zážehová jednotka, hybridním, v tom benzinový motor funguje hlavně jako generátor, respektive sportovním. Tehdy jedou všechny jednotky takříkajíc na plný výkon. Zadní elektromotor se také spouští při prokluzu kol, pak je z offroadového TT elektrické quattro. V systému MMI lze nastavit i režimy uchovávání energie. TT offroad je postaven na modulární platformě MQB, má podvozek s hliníkovými vzpěrami McPherson vpředu, vzadu je čtyřprvkové zavěšení s podélnými a příčnými rameny. Jezdí na obřích pětipaprskových kolech o průměru 21 palců s pneumatikami 255/40. Na palubě najdeme dvojici asistenčních systémů, které jsou zralé do sériové výroby. Předně předcházení bočním kolizím, které varuje před vozem blížícím se ze strany. Dále se jedná informace o semaforech ve městě. Po napojení mobilním telefonem na centrální počítač auto ví, na kterém semaforu svítí jaké světlo a spočítá, kolik času zbývá do další zelené.

Hliníková karoserie využívá rámu ASF, ale některé komponenty jsou ocelové. TT offroad je 4,39 m dlouhý, 1,85 m široký a 1,53 m vysoký. Lehký kov najdeme i v interiéru, který pojme čtveřici cestujících, všechna sedadla mají integrované opěrky hlav a elektrické nastavení. Otvory ventilace (s ionizací vzduchu) připomínají letecké proudové motory. K ovládání většiny funkcí slouží kromě volantu terminál MMI s touchpadem, přístrojovou desku tvoří obrazovka s úhlopříčkou 12,3 palce a možností vlastního nastavení. Součástí výbavy je také trojice tabletů Audi Smart Display, pochopitelně nechybí ani připojení na internet. Na dveře a volant byla použita kůže Nappa, sedadla potáhla pro změnu italská Poltrona Frau. Kombinaci tmavě a světle šedých odstínů doplňuje umělý semiš Alcantara. Audio nese značku Bang & Olufsen.

Audi TT offroad existuje momentálně ve dvou exemplářích. Tím druhým je dálkově řízený model v měřítku 1:8 umístěný v zavazadelníku. Nejnovější studie prezentuje vizi možného rozšíření řady TT, od Audi zatím nezaznělo, že by mělo jít o příslušníka SUV Q. Je však o 8 cm kratší než Q3. Tak se nechme překvapit.

JAKE.AUTO.CZ: Audi TT (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

OBRAZEM: Slavná Tatra Drtikolka vyjela před 50 lety. Připomeňte si její začátky OBRAZEM: Slavná Tatra Drtikolka vyjela před 50 lety. Připomeňte si její začátky

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají…

 
Zdroj: Audi
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




V Audi TT je trocha Octavie Scout. Dostalo diesel se čtyřkolkou V Audi TT je trocha Octavie Scout. Dostalo diesel se čtyřkolkou

Dvoulitrový turbodiesel je u Audi TT klasika, stejně jako…

Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára! Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára!

Audi se snaží dále zdůraznit svoji sportovní image. Za…

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Dnes 18:48

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Lidl stahuje lískooříškovou pomazánku. Kvůli strachu z rakoviny

Lidl stahuje lískooříškovou pomazánku. Kvůli strachu…

Obchodní řetězec Lidl stahuje z prodeje lískooříškovou pomazánku Sympathica s datem spotřeby 9. 11. 2017. Podle…

Terorista Masood v 15 letech a teď: Co udělalo z šikovného hocha monstrum?

Terorista Masood v 15 letech a teď: Co udělalo z…

Brit Khalid Masood (†52) se do historie ve středu zapsal jako terorista, který zabil u londýnského parlamentu…

 

iSport.cz

Kanadské týmy vrací úder. Po mizérii jízda a NHL se klaní. Co Stanley Cup?

Kanadské týmy vrací úder. Po mizérii jízda a NHL se…

Fanoušci hokeje v Kanadě jsou na nohou a buší si hrdě do prsou. Možná předčasně, v průměru zbývá do konce…

Česko - Slovensko 4:1. Černý v derby jednadvacítek zazářil hattrickem

Česko - Slovensko 4:1. Černý v derby jednadvacítek…

Čeští fotbalisté do 21 let v přípravě na EURO se Slovenskem zvítězili v Karviné 4:1. V derby mladíků zazářil…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…