Audi TT offroad: TT do terénu s párem dveří navíc

 

Audi to s rozšířením řady TT myslí opravdu vážně. Na autosalonu v Pekingu vystavuje žlutý koncept TT offroad, který dostal zálusk na lehký terén.

TT offroad (dle tiskových materiálů s malým písmenem o) zachovává tvary třetí generace kupé TT, hlavně tradiční výrazné lemy blatníků. Také maska chladiče na něj odkazuje, sedm vodorovných lamel ovšem dostalo efektní chromování. Přední světla z diod Matrix i ta koncová se ke svému původu hlásí rovněž, ta zadní jsou ovšem protažena do víka zavazadelníku. Ač samotná automobilka mluví o voze jako o spojení kupé a kompaktního SUV, na první kategorii má zkrátka a dobře nějak moc dveří, včetně výklopné stěny pět! Tváří se hodně drsně. Aby čtyři kruhy přilákaly pozornost, koncept nalakovaly výraznou žlutou Sonora, se kterou kontrastuje šedé oplastování.

TT offroad představuje plug-in hybrid s pohonným systémem e-tron quattro. Srdcem vozu je napříč uložený zážehový čtyřválec 2.0 TFSI s výkonem 215 kW a točivým momentem 380 N.m. Nepostrádá přímý vstřik a výfukové potrubí integrované do hlavy. První elektromotor o 40 kW a 220 N.m je integrován do dvouspojkové převodovky e-S tronic. Druhý se nachází na zadní nápravě, má 85 kW a 270 N.m. Celkový výkon poháněcí soustavy je rovných 300 kW a maximální hodnota točivého momentu činí 650 N.m. Normovaná spotřeba dle metodiky EU vykazuje jen 1,9 l/100 km, pochopitelně byla změřena v laboratoři s nabitými bateriemi a spuštěnými elektromotory (číslo mimochodem odpovídá emisím CO2 45 g/km). „Terénní“ TT přitom zvládne sprint z klidu na stovku za působivých 5,2 s a jeho snahy o dosažení co největší rychlosti zbrzdí ve 250 km/h omezovač. Čistě na elektřinu ujede za optimálních podmínek 50 km, celkový akční rádius je slušných 880 km. Vodou chlazené lithium-iontové baterie s kapacitou 12 kWh jsou uloženy v osmi modulech vzadu. Nabíjení lze provádět také bezdrátově indukční cestou na parkovišti, speciální místo je vybaveno cívkou a konvertorem, další cívka se nachází přímo v autě a akumulátory se plní díky magnetickému poli.

Rozdělení hmotnosti na obě nápravy dosáhlo takřka ideálního poměru 54:46. Pětidveřové TT umí jet ve třech režimech: elektrickém s maximální rychlostí 130 km/h, kdy není v činnosti zážehová jednotka, hybridním, v tom benzinový motor funguje hlavně jako generátor, respektive sportovním. Tehdy jedou všechny jednotky takříkajíc na plný výkon. Zadní elektromotor se také spouští při prokluzu kol, pak je z offroadového TT elektrické quattro. V systému MMI lze nastavit i režimy uchovávání energie. TT offroad je postaven na modulární platformě MQB, má podvozek s hliníkovými vzpěrami McPherson vpředu, vzadu je čtyřprvkové zavěšení s podélnými a příčnými rameny. Jezdí na obřích pětipaprskových kolech o průměru 21 palců s pneumatikami 255/40. Na palubě najdeme dvojici asistenčních systémů, které jsou zralé do sériové výroby. Předně předcházení bočním kolizím, které varuje před vozem blížícím se ze strany. Dále se jedná informace o semaforech ve městě. Po napojení mobilním telefonem na centrální počítač auto ví, na kterém semaforu svítí jaké světlo a spočítá, kolik času zbývá do další zelené.

Hliníková karoserie využívá rámu ASF, ale některé komponenty jsou ocelové. TT offroad je 4,39 m dlouhý, 1,85 m široký a 1,53 m vysoký. Lehký kov najdeme i v interiéru, který pojme čtveřici cestujících, všechna sedadla mají integrované opěrky hlav a elektrické nastavení. Otvory ventilace (s ionizací vzduchu) připomínají letecké proudové motory. K ovládání většiny funkcí slouží kromě volantu terminál MMI s touchpadem, přístrojovou desku tvoří obrazovka s úhlopříčkou 12,3 palce a možností vlastního nastavení. Součástí výbavy je také trojice tabletů Audi Smart Display, pochopitelně nechybí ani připojení na internet. Na dveře a volant byla použita kůže Nappa, sedadla potáhla pro změnu italská Poltrona Frau. Kombinaci tmavě a světle šedých odstínů doplňuje umělý semiš Alcantara. Audio nese značku Bang & Olufsen.

Audi TT offroad existuje momentálně ve dvou exemplářích. Tím druhým je dálkově řízený model v měřítku 1:8 umístěný v zavazadelníku. Nejnovější studie prezentuje vizi možného rozšíření řady TT, od Audi zatím nezaznělo, že by mělo jít o příslušníka SUV Q. Je však o 8 cm kratší než Q3. Tak se nechme překvapit.

JAKE.AUTO.CZ: Audi TT (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko dává do zdravotnictví méně peněz než vyspělé státy Česko dává do zdravotnictví méně peněz než vyspělé státy

Česko vydává na zdravotní péči menší podíl hrubého…

Praha koupí za 1,4 milionu korun pozemky pro stavbu cyklostezky Praha koupí za 1,4 milionu korun pozemky pro stavbu cyklostezky

Praha nakoupí pozemky nutné pro vybudování cyklostezky z…

Alza.cz bude prodávat elektromobily přes internet Alza.cz bude prodávat elektromobily přes internet

Internetový obchod s elektronikou Alza.cz začne v…

Fotbalová asociace může i přes obvinění čerpat dotace Fotbalová asociace může i přes obvinění čerpat dotace

Fotbalová asociace české Republiky se může i přes…

 
Zdroj: Audi

Štítky Audi Sportovní Kupé Crossover

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




V Audi TT je trocha Octavie Scout. Dostalo diesel se čtyřkolkou V Audi TT je trocha Octavie Scout. Dostalo diesel se čtyřkolkou

Dvoulitrový turbodiesel je u Audi TT klasika, stejně jako…

Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára! Řídili jsme nové Audi TT RS: Je to pětiválcová motokára!

Audi se snaží dále zdůraznit svoji sportovní image. Za…

 



 
Ojetý Renault Scénic III: Velké zlepšení! V rámci možností…

Ojetý Renault Scénic III: Velké zlepšení! V rámci možností…

Dnes 12:56

Scénic je od roku 1997 příspěvkem značky Renault ve třídě kompaktních MPV. Zapomeňte na první generaci. Ta třetí je zcela současným autem, a pokud zvolíte správný motor, může i s léty fungovat vcelku bez problémů.




Blesk.cz

Díra v orloji Staroměstské radnice: Dělníci z něj sundali kalendárium

Díra v orloji Staroměstské radnice: Dělníci z něj…

Dělníci ze Staroměstské radnice sundali kalendárium orloje. V rámci právě probíhající rozsáhlé rekonstrukce…

Repasovaný Samsung Galaxy Note 7 dostane přídomek FE

Repasovaný Samsung Galaxy Note 7 dostane přídomek FE

Samsung na vybrané trhy již brzy uvede repasovanou verzi Galaxy Note 7, která se bude lišit zejména baterií s…

 

iSport.cz

Schick je hit! Snad mu to nezamotá hlavu a brzy to vyřeší, řekl Jarolím

Schick je hit! Snad mu to nezamotá hlavu a brzy to…

Za jedinou sezonu vystřelil svou kariéru vstříc velmi zajímavé budoucnosti. Patrik Schick se z nadějného hráče…

Jarolím vybral tým na Nory. Pojedou mladíci včetně Schicka, dorazí i Dočkal

Jarolím vybral tým na Nory. Pojedou mladíci včetně…

V nominaci fotbalové reprezentace na přípravný duel v Belgii a kvalifikační zápas v Norsku není žádný nováček.…

 

Reflex.cz

Daňový poradce Rambousek: Finanční správa likviduje podnikatele a nerespektuje soud

Daňový poradce Rambousek: Finanční správa likviduje…

Jan Rambousek má případ, ve kterém se s finanční správou soudí už 15 let. Mluví o něm v rozhovoru v novém…

Samburové: Romantika africké divočiny i ženská obřízka

Samburové: Romantika africké divočiny i ženská obřízka

Řeka Ewaso Ngiro líně plyne severokeňskou krajinou. Břehy, které ještě nedávno skrývala nahnědlá voda plná…