Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Urban Concepts: Video a fotografie z premiéry, nové informace

Jakub Sochor
Diskuze (17)
Lehký koncept z Ingolstadtu váží díky karbonu a hliníku pouhých 480 kg.

Audi již v srpnu ukázalo, že na letošním ročníku frankfurtského autosalonu představí dva koncepty městských elektromobilů, nazvané Urban Sportback a Urban Spyder. Po prvních nákresech byly konečně zveřejněny i fotografie skutečných aut a jejich technické parametry.

O pohon aut se stará dvojice elektromotorů o celkovém výkonu 15 kW, maximální točivý moment je 47 Nm. Elektromotory jsou umístěné mezi zadními koly, redukční převodovka je jednostupňová.

Lithium-iontová baterie o souhrnné kapacitě 7,1 kWh váží 90 kg a je umístěna napříč za sedadly. Dobíjení baterií trvá pomocí třífázové 400 voltové zásuvky 20 minut, v béžné domácí 230 voltové síti se akumulátory dobijí asi za hodinu. Udávaný dojezd podle evropského kombinovaného cyklu je 73 km.

Audi rovněž hovoří o možnosti bezkontaktního indukčního nabíjení. V takovém případě se vůz začne dobíjet, když vjede na parkovací místo vybavené cívkou a invertorem, které jsou připojené k elektrické síti.

Koncepty Audi Urban zrychlí z 0-60 km/h za 6 s, akcelerace z 0-100 km/h trvá 16,9 s. Maximální rychlost je s ohledem na městské využití obou elektromobilů omezena právě na 100 km/h.

Obě studie na délku měří 3.219 mm a 1.678 mm na šířku a 1.189 mm na výšku.

Volně stojící 21 palcová kola v rozích karoserie jsou nazuta do pneumatik o rozměrech 125/60 vpředu a 145/50 vzadu. Tlumiče s vinutými pružinami jsou uloženy uvnitř skořepinové nosné struktury v takřka horizontální poloze, toto zavěšení typu push-rod je využíváno v motorsportu.

Hlavní pozornost byla při vývoji věnována dosažení co nejnižší hmotnosti, která činí 480 kg. Většina karoserie obou konceptů je vyrobena z lehkých kompozitních materiálů CFRP, plastů vyztužených uhlíkovými vlákny, nechybí však ani hliník, tradiční materiál ingolstadtské automobilky.

Spartánský interiér má uspořádání 1+1. Sedadla jsou napevno usazená, spolujezdec je posunut o 30 cm dozadu, aby neomezoval výhled řidiče. Pro co nejlepší jízdní pozici řidič může posouvat volant (v rozsahu 60 mm) i pedály (rozsah 220 mm).

V jednoduchém interiéru se objevuje multifunkční displej fungující také jako satelitní navigace, rohože jsou vyrobené z voodpudivé a odolné tkaniny, původně určené pro běžecké boty. Rohy sedacích ploch lemuje klokaní kůže.

Urban Sportback i Urban Spyder svými tvary odkazují na slavné závodní Auto Uniony z třicátých let, podobají se však i Messerschmittu KR200.

Jiné designérské prvky zase pochází z moderních Audi – ať už maska single-frame (zde ukrývající zásuvku pro dobíjení), diodové světlomety či kontrastní červený pruh na boku karoserie evokující supersportovní R8.

Přístup do interiéru je u Sportbacku vyřešen podobně jako u řady letadel. Místo klasických dveří je použit jen jeden díl tvořící střechu, boční okna a části boků, který se odsouvá směrem vzad a umožňuje tak vstup do interiéru. Během jízdy je možné střechu nechat otevřenou a užívat si tak otevřeného nebe nad hlavou.

Posádku Urbanu Spyder chrání pouze nízký pás oken, který se podobá řešení ze čtyři roky starého konceptu TT clubsport quattro. Vedle chybějící střechy se Urban Concept Spyder od výchozí studie liší také barevným schématem. Otevřená verze totiž používá černé ochranné kryty kol místo bílých, jiné je také řešení zádě, Spyder má koncové světlomety umístěny níže.

Automobilka zdůrazňuje, že tyto koncepty nejsou založeny na žádném sériovém modelu. Urban Sportback a Urban Spyder mají představovat lehký elektromobil, který kombinuje vůz poskytující radost z řízení s městským automobilem.

Jakub Sochor
Diskuze (17)
13. 9. 2011 00:51
Re: OT: Nový Civic
Quasimodo. 8-s
13. 9. 2011 00:50
Re: Haha
Zítra pohledám. ;-)
Avatar - Choochoo
12. 9. 2011 20:34
Re: OT: Nový Civic
Na druhej pohled je to snad jeste horsi >:D
Avatar - Starfighter
12. 9. 2011 20:22
OT: Škoda MissionL
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

Více zde [odkaz]
12. 9. 2011 20:19
Re: OT: Focus ST
Myslel som, že Focus sa už viac dohnojiť nedá... :-!