Walter Maria de’Silva o designu Audi (rozhovor časopisu AutoDesign&Styling)

Walter Maria de’Silva o designu Audi (rozhovor časopisu AutoDesign&Styling)

 

Aktuální číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu koncernu VW, Walterem Maria de’Silvou.

Walter Maria de’Silva, šéf designu koncernu VW, se narodil 27. února 1951 ve městě Lecco v severní Itálii. Svou kariéru zahájil v roce 1972 u Fiatu, po kterém následovalo angažmá ve studiu I.DE.A. Skutečný zlom v kariéře nastal až po přestupu do Alfy Romeo, kde navrhl modely 156 a 147. V roce 1998 se ujal vedení designu SEATu a určil směr dnes známý jako „Auto Emoción“. Úspěch značky jej posunul na pozici šéfa designu Audi Group (Audi, SEAT a Lamborghini). Všeobecné uznání získal za návrh jednotné tváře Audi, tzv. „singleframe“. Dnes je zodpovědný za design všech značek koncernu VW (VW, Škoda, SEAT, Lamborghini, Audi, Bugatti, Bentley a Scania). Je známý nejen jako skvělý designér, ale i velký stratég. Za nejkrásnější design své kariéry považuje Audi A5.

Z celého rozhovoru pro vás vybíráme některé ze zajímavých otázek.

AutoDesign&Styling: Jak se vám z dnešního pohledu jeví váš návrh jednodílné mřížky chladiče Audi, tzv. „singleframe“?
de’Silva: "Jsem s ním velmi spokojený. Když jsem jej navrhoval, tak jsem očekával úspěch, ale byla to do jisté míry i sázka. Když budeme dnes mluvit o identitě značky, tak každý už při pohledu do zpětného zrcátka pozná, že se blíží Audi. Ani v budoucnosti na tom nechceme nic měnit. Hodně konkurenčních značek se nás snažilo napodobit, ale jen s pramalým výsledkem. Mějte také na paměti, že zákazníci znají náš klíčový prvek jen pět let, co je na trhu. Největší konkurent BMW má ten svůj osmdesát let, Alfa Romeo sto let a Mercedes svou hvězdu také tak dlouho. Audi je s pěti lety proti nim ještě skoro jako dítě, a proto jej musíme držet. Udělali bychom velkou chybu, kdybychom tento prvek nyní měnili, protože teprve tím bychom poskytli konkurenci možnost okopírovat náš styl. Chceme zachovat přirozenou evoluci našeho stylu."

AutoDesign&Styling:Nejen od vašich kolegů ovšem často zaznívají hlasy, že přední masky u Audi jsou všechny téměř stejné a chybí větší rozmanitost mezi jednotlivými modely...
de’Silva: "Jenom proto, že závidí! Naši zákazníci si chtějí v první řadě koupit Audi a až potom řeší otázku, jaký zvolí model. Je to jako s Porsche. Každý říká: „Mám Porsche.“, a neříká: „Mám Cayman, Boxster nebo 911.“ Naši zákazníci také říkají: „Mám Audi.“ a až pak A3, A4, A5... Ovšem majitel Volkswagenu řekne „Mám Polo. Mám Golf.“, a ne „Mám Volkswagen.“ V tom je ten rozdíl a to je odpověď, kterou můžete říct mým kolegům."

AutoDesign&Styling: Co je dobrý a co špatný design?
de’Silva: "Dobrý design je, když vidíte auto a nemusíte jeho design vysvětlovat. Špatný design je, když představíte auto a musíte jeho design vysvětlovat."

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Krúpa se vzdal dominance v Arca Capital Krúpa se vzdal dominance v Arca Capital

Slovenský miliardář Pavol Krúpa se stahuje z vedoucí…

Státní rozpočet si lže do kapsy, tvrdí ekonom Státní rozpočet si lže do kapsy, tvrdí ekonom

Státní rozpočet na rok 2018 vychází ze staré…

Komentář Roberta Maleckého: Bez důvěry a bez starostí Komentář Roberta Maleckého: Bez důvěry a bez starostí

Silvestrovská novela a novoroční vyhláška. Pojmy, které…

Prasknutí realitní bubliny bude Čechy bolet, říká sociolog Martin Lux Prasknutí realitní bubliny bude Čechy bolet, říká sociolog Martin Lux

Trh s byty je ve varu, zdražuje i bydlení v panelácích,…

 
Zdroj: AutoDesign&Styling

Štítky Audi Design Rozhovor

 

Přidat názorDiskuse: Walter Maria de’Silva o designu Audi…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 





 
Víte, jak správně vyplnit záznam o dopravní nehodě?

Víte, jak správně vyplnit záznam o dopravní nehodě?

Dnes 08:00

Vzorový záznam o nehodě by měl v autě vozit každý řidič. Povinný sice není, usnadní ale záznam o okolnostech havárie. Víte však, jak jej správně vyplnit?




Blesk.cz

Po explozi u slovenských hranic plyn proudí znovu do dalších zemí

Po explozi u slovenských hranic plyn proudí znovu do…

Všechny tranzitní linky hlavního rakouského plynovodu u slovenských hranic byly po úterní explozi před půlnocí…

Pivovar Bernard se navezl do hnutí #MeToo. Zesměšňuje sexuální násilí, říká expertka

Pivovar Bernard se navezl do hnutí #MeToo.…

Pivovar Bernard v pondělí rozvířil diskuzi, když zveřejnil na svém facebookovém profilu obrázek baby Jagy z…

 

iSport.cz

Vrána načal výhru nad Coloradem, Calgary bez Jágra v Minnesotě padlo

Vrána načal výhru nad Coloradem, Calgary bez Jágra v…

Hokejový útočník Jakub Vrána přispěl svým devátým gólem sezony k výhře Washingtonu 5:2 nad Coloradem. Další Češi…

První velký krok Nezmara? Slavia už oslovila trenéra Trpišovského

První velký krok Nezmara? Slavia už oslovila trenéra…

Trasa Slovan Liberec – Slavia Praha je stále otevřená, jinými slovy Janem Nezmarem to nekončí. Vršovický klub…

 

Reflex.cz

Nepozorného školáka v Brně smetla tramvaj. Děsivé video teď pouští dětem jako prevenci

Nepozorného školáka v Brně smetla tramvaj. Děsivé…

Děsivou srážku dítěte a několikatunové tramvaje zachytila v Brně kamera z protější soupravy. Kluk se bezhlavě…

Pracovat donekonečna za nízký plat může jen hlupák. Firmy byly lakomé jako řezník Krkovička a teď se diví

Pracovat donekonečna za nízký plat může jen hlupák.…

Tuzemští podnikatelé kritizují úřad práce v Liberci za uspořádání semináře, na kterém se mohli zájemci o…