Walter Maria de’Silva o designu Audi (rozhovor časopisu AutoDesign&Styling)

Walter Maria de’Silva o designu Audi (rozhovor časopisu AutoDesign&Styling)

 

Aktuální číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu koncernu VW, Walterem Maria de’Silvou.

Walter Maria de’Silva, šéf designu koncernu VW, se narodil 27. února 1951 ve městě Lecco v severní Itálii. Svou kariéru zahájil v roce 1972 u Fiatu, po kterém následovalo angažmá ve studiu I.DE.A. Skutečný zlom v kariéře nastal až po přestupu do Alfy Romeo, kde navrhl modely 156 a 147. V roce 1998 se ujal vedení designu SEATu a určil směr dnes známý jako „Auto Emoción“. Úspěch značky jej posunul na pozici šéfa designu Audi Group (Audi, SEAT a Lamborghini). Všeobecné uznání získal za návrh jednotné tváře Audi, tzv. „singleframe“. Dnes je zodpovědný za design všech značek koncernu VW (VW, Škoda, SEAT, Lamborghini, Audi, Bugatti, Bentley a Scania). Je známý nejen jako skvělý designér, ale i velký stratég. Za nejkrásnější design své kariéry považuje Audi A5.

Z celého rozhovoru pro vás vybíráme některé ze zajímavých otázek.

AutoDesign&Styling: Jak se vám z dnešního pohledu jeví váš návrh jednodílné mřížky chladiče Audi, tzv. „singleframe“?
de’Silva: "Jsem s ním velmi spokojený. Když jsem jej navrhoval, tak jsem očekával úspěch, ale byla to do jisté míry i sázka. Když budeme dnes mluvit o identitě značky, tak každý už při pohledu do zpětného zrcátka pozná, že se blíží Audi. Ani v budoucnosti na tom nechceme nic měnit. Hodně konkurenčních značek se nás snažilo napodobit, ale jen s pramalým výsledkem. Mějte také na paměti, že zákazníci znají náš klíčový prvek jen pět let, co je na trhu. Největší konkurent BMW má ten svůj osmdesát let, Alfa Romeo sto let a Mercedes svou hvězdu také tak dlouho. Audi je s pěti lety proti nim ještě skoro jako dítě, a proto jej musíme držet. Udělali bychom velkou chybu, kdybychom tento prvek nyní měnili, protože teprve tím bychom poskytli konkurenci možnost okopírovat náš styl. Chceme zachovat přirozenou evoluci našeho stylu."

AutoDesign&Styling:Nejen od vašich kolegů ovšem často zaznívají hlasy, že přední masky u Audi jsou všechny téměř stejné a chybí větší rozmanitost mezi jednotlivými modely...
de’Silva: "Jenom proto, že závidí! Naši zákazníci si chtějí v první řadě koupit Audi a až potom řeší otázku, jaký zvolí model. Je to jako s Porsche. Každý říká: „Mám Porsche.“, a neříká: „Mám Cayman, Boxster nebo 911.“ Naši zákazníci také říkají: „Mám Audi.“ a až pak A3, A4, A5... Ovšem majitel Volkswagenu řekne „Mám Polo. Mám Golf.“, a ne „Mám Volkswagen.“ V tom je ten rozdíl a to je odpověď, kterou můžete říct mým kolegům."

AutoDesign&Styling: Co je dobrý a co špatný design?
de’Silva: "Dobrý design je, když vidíte auto a nemusíte jeho design vysvětlovat. Špatný design je, když představíte auto a musíte jeho design vysvětlovat."

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl

Chirurg Tomáš Šebek se vrátil z mise Lékařů bez hranic…

Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům

Česká obchodní inspekce (ČOI) loni zjistila při…

Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

 
Zdroj: AutoDesign&Styling
 

Přidat názorDiskuse: Walter Maria de’Silva o designu Audi…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty Lucemburků i vlak legionářů!

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen) plzeňské ruce na Slavii?

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen)…

Přou se o to i sami rozhodčí. Byla, nebo nebyla ruka? Tady jsou čtyři situace z jarní části ePojisteni.cz ligy,…

 

Reflex.cz

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Svědkové Jehovovi jsou celkově nesympatickým společenstvím, které nemám rád a kterému zazlívám, že svým dětem…

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…