Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi začalo přijímat objednávky na nový základ pro Q7, model 3.0 TDI Ultra jezdí za 5,5 l na 100 km

Ondřej Chamilla
Diskuze (93)
Dealeři Audi začali přijímat objednávky na základní a zároveň nejúspornější variantu druhé generace SUV Q7, která nese označení 3.0 TDI Ultra. Vůz je papírově schopen jezdit s výtečnou spotřebou.

Zatímco konkurence hromadně přechází na dvakrát přeplňované čtyřválcové naftové agregáty, základní Audi Q7 s přídomkem Ultra si ponechá třílitrový šestiválec TDI. Z naší zkušenosti musíme říci, že tuto strategii vítáme, objem je stále důležitý i u přeplňovaných agregátů, nehledě na kultivovanost víceválcového motoru, očekáváme tedy, že takováto varianta bude fungovat velmi dobře.

Základní agregát má výkon 160 kW a točivý moment 500 N.m v otáčkách od 1250 do 3000 za minutu. S emisemi 144 g na kilometr má vůz být o 28% ekologičtější a úspornější, než předchůdce. Dynamické ukazatele pak říkají, že vůz nebude líný ani s tímto základním motorem, přičemž z klidu na sto kilometrů dosprintuje za 7,1 sekund a maximální rychlost činí 218 km/h. To by mohlo značné části zákazníků stačit.

Zajímavý je rovněž údaj o spotřebě paliva, který říká, že průměrně si Q7 Ultra vezme 5,5 litrů na sto kilometrů. Samozřejmě, v reálném provozu očekáváme vyšší čísla, po zkušenosti se silnějším modelem, který má 200 kW a udávaných 5,7 l/ 100 km, si troufáme říci, že na poměry dané třídy zvládne tato Q7 opravdu jezdit za docela málo.

V sousedním Německu chtějí za základní Q7 58.000 eur, tedy v přepočtu 1.568.000 Kč, a k zákazníkům se má dostat v září. Podle českého ceníku však bude automobil se standardním osmistupňovým automatem o kousek dražší, vyjde na 1.579.000 Kč, a zákazníci se jej dle oficiálních údajů dočkají až v dubnu 2016. Možná to však bude dříve, Česká republika je pro Audi perspektivním trhem, což dokazuje i skutečnost, že zde byl vůz představen jen několik týdnů po světové premiéře.

Ondřej Chamilla
Diskuze (93)
9. 8. 2015 12:03
audi
Nelibi
Avatar - Kobler
6. 8. 2015 16:38
Re: Mě by teda zajímalo
Ano většina je z CR. To co jsi napsal dále sice chápu (zrovna Anglie je ve věcech jako tohle dost ujetá), ale stejně mi takovýto článek příjde dost zbytečný(né že by ich nebylo na Auto.cz zbytečných více:-D) protože je to český web takže si to tu přečte(jestli vůbec) pár slováků a čechů ,které ale ta spotřeba stejně až tak nezajímá.
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2015 15:22
Re: Lid versus NEDC
Bacha takovejch lidi je většina ;-)
6. 8. 2015 15:17
Re: Lid versus NEDC
Přesně tak. U kufru metr na metr dělá každý centimetr deset litrů. Ale takoví lidé by pomalu neměli být svéprávní. A tyhle normy píší inženýři (z různých států nejen EU, naposledy tam tomu myslím šéfoval někdo z Ruska) zašití ve Švýcarsku v budově OSN. Nepodezírám je zrovna z toho, že je píší s cílem mást lidi.
Avatar - Ji/Ri
6. 8. 2015 12:52
Re: BulvarAuto.cz
ale no ták, Ondro....