20.8. 2012 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Toyota Auris 2013: Exklusivní první dojmy (video)

 

Redaktoři Auto.cz si v exklusivní předpremiéře prohlédli novou generaci Toyoty Auris.

Toyota umožnila novinářům poprvé nahlédnout do interiéru nové generace modelu Auris a my jsme u toho nemohli chybět. Tento vůz nižší střední třídy se veřejnosti prvně ukáže na podzimním autosalonu v Paříži.

Příď Aurisu má být ukázkou nové tváře automobilů značky Toyota. Hlavní světlomety a diodová světla pro denní svícení přispívají k nápadnějšímu vzhledu. Součinitel aerodynamického odporu Cd činí díky důkladné optimalizaci 0,28.

Nová generace japonského modelu na délku měří 4.275 milimetrů, na šířku 1.760 mm a na výšku 1.460 mm, rozvor je dlouhý 2.600 mm. Proti předchůdci je vůz o 30 mm delší a o 55 mm nižší, rozvor a šířka je shodná. Mezigeneračně Auris zhubne až o 40 kilogramů dle dané verze. Zavazadelník nabídne objem 360 litrů, a to také u Aurisu Hybrid.

Nabídka motorů bude zahrnovat dvě zážehové jednotky (1,33 Dual VVT-i a 1,6 Valvematic) a dvě vznětové (1,4 D-4D a 2,0 D-4D). K dispozici bude také hybridní provedení s 1,8 Hybrid. Toyota očekává, že podíl každého typu hnacího ústrojí bude v celkových prodejích Aurisu zhruba třetinový.

Nová generace Aurisu se bude tak jako ta současná vyrábět v britském závodě Burnaston. Zde se vyrábí také Avensis.

Dojmy z interiéru

Byť měl být nový Auris stvořen hlavně pro Evropu, jeho design je jasně japonský. Podobně je na tom i interiér, zde Toyota navozuje pocit kvality řešeními známými z prémiového Lexusu.

První, co nás při usazení se do interiéru překvapilo, byla možnost opravdu sportovního posazu. Sedadlo totiž jde snížit velmi blízko k podlaze a řidič tak sedí opravdu v autě a nikoliv na autě, což je mimochodem problém i končící generace Aurisu.

Zde je vysvětlení až kouzelně jednoduché: když neměl Auris k dispozici verzi kombi, musel mezi konkurenty bodovat vnitřním prostorem a vzdušností. Nyní se už kombíka dočkáme (v této verzi by se mohla dle našeho odhadu prodat zhruba čtvrtina vozů), takže hatchback může jít s dobou a nabídnout opravdový sportovní šmrnc a o masivních 40 mm nižší posaz než předchůdce.

Pocit zapadnutí do interiéru znásobuje i kolmá a vysoká palubní deska, která může být na přání dokonce čalouněna kůží. Kůží (jde o velmi příjemnou Nappu) je obšit středně velký a poměrně tlustý multifunkční volant se dvěma směrovými ovladači a pěti dalšími tlačítky. Tempomat je umístěn na samostatné páčce vpravo pod volantem.

Přístrojový štít je v hybridní verzi „ozdoben“ analogovým ukazatelem režimu hybridního ústrojí v klasické hybridní kombinaci modré, bílé a zelené barvy. Přístroje jsou ploché, poměrně dobře čitelné, jejich „natištěný“ design se však nebude líbit všem.

Funkci řadicí páky v případě automatu zastupuje krátký modrostříbrný výrůstek (na obrázcích), uvnitř manuální verze s blíže nespecifikovaným benzinovým agregátem pod kapotou pak byla zhruba sedmnácticentimetrová řadicí páka s klasickou kulatou hlavicí. Tato převodovka byla šestistupňová, dráhy se zdály být dobře vymezené a vedení páky přesné. Zatímco čalounění dveří je měkké (a vy se tak o něj můžete pohodlně opřít), středová loketní opěrka je poněkud tvrdší.

Vpředu nás přivítala velká, pohodlná sedadla slibující i trochu bočního vedení, vzadu to už bylo horší. Za poměrně krátkými dveřmi najdeme taktéž sedadla s dostatečně dlouhým sedákem i opěradlem, pokud se 180 centimetrů vysoký řidič posadí za sebe, před koleny zbývá zhruba pět centimetrů. Vzhledem k malému sklopení sedáku směrem vzad a jeho výšce nad zemí, nebudou mít vyšší lidé stehna podepřena po celé délce. Zadní sedadla jsou dělena v klasickém poměru 60:40.

Jeden z vozů měl panoramatickou skleněnou střechu, která je sice efektní, avšak výrazně snižuje prostor nad hlavou. Zatímco ve voze s klasickou střechou (která je ještě navíc vhodně vybrána) jsem měl nad vlasy ještě čtyřcentimetrovou rezervu, ve voze se střechou panoramatickou se hlava při vzpřímeném posazu skla dotýkala. Všiml jsem si zde také nevhodně umístěného zadního madla, které je hodně vzadu a tak v zatáčkách hrozí kontaktem s hlavami zadních cestujících.

Video


Toyota Auris 2013
 

Anketa

Oznámkujte design Toyoty Auris jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
ANO tlačí na dohodu s ČSSD, spory trvají ANO tlačí na dohodu s ČSSD, spory trvají

Už tento týden chce ANO dojednat koaliční smlouvu. Andrej…

Zápisník Michala Tomeše: Východní vítr je krutý Zápisník Michala Tomeše: Východní vítr je krutý

Po začátku vyšetřování šéfa čínské společnosti CEFC Jie…

ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami ReTWis 5 – nejnovější verze radaru detekující osoby za pevnými překážkami

Pardubický podnik RETIA je předním českým výrobcem…

V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil,  dalších šestnáct zranil V Torontu najel muž s dodávkou do lidí. Devět jich usmrtil, dalších šestnáct zranil

V Torontu v pondělí najel řidič dodávky do lidí a devět…

 
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Auris 2013: Exklusivní první dojmy (video)







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Toyota Auris a Avensis: Nový multimediální systém a další drobnosti Toyota Auris a Avensis: Nový multimediální systém a další drobnosti

V rámci úprav pro letošní rok se Toyota u modelů auris a…

Toyota Auris: Jízdní dojmy z Belgie Toyota Auris: Jízdní dojmy z Belgie

V okolí Bruselu jsme se seznámili s faceliftovanou verzí…

 



 
Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Včera

Škoda v Pekingu představila svůj nový SUV model vyvinutý speciálně pro tamní trh Škoda Kamiq. Ten by se měl v příštích letech stát jedním z pilířů čínského růstu prodejů.




Blesk.cz

Noční líbačka Míši Kuklové: Kamarád, či osudový muž?

Noční líbačka Míši Kuklové: Kamarád, či osudový muž?

Proslavila se sice rolemi v pohádkách, ovšem ve skutečnosti se herečka Michaela Kuklová (50) zatím pohádkového…

Domorodci v Peru zlynčovali Kanaďana (†41)! Byla to krevní msta za vraždu šamanky

Domorodci v Peru zlynčovali Kanaďana (†41)! Byla to…

Do Jižní Ameriky odjel, aby studoval přírodní medicínu přímo u peruánské šamanky. Ovšem cesta za osvětou…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Nový domov mistrů? Hala pro Kometu za 1,4 miliardy vznikne na výstavišti

Nový domov mistrů? Hala pro Kometu za 1,4 miliardy…

Multifunkční hala pro hokejovou Kometu vznikne na výstavišti v Brně. Hotová by mohla být v roce 2022, řekl dnes…

 

Reflex.cz

Tři roky za vraždu manželky. Zuřivost při krmení dobytka se stala polehčující okolností

Tři roky za vraždu manželky. Zuřivost při krmení…

„Byl to podivný a smutný román života, jehož kapitoly rozpřádaly se v obci Hleďsebích na usedlosti rolníka…

Máme právo vědět, kolik berou vysocí státní úředníci? Zvítězí výmluvy, či právo na informace?

Máme právo vědět, kolik berou vysocí státní…

Český rozhlas, respektive jeho progresivní informační web iROZHLAS.cz, si letos stejně jako minulé roky (stala…