reklama


20.8. 2012 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Toyota Auris 2013: Exklusivní první dojmy (video)

 

Redaktoři Auto.cz si v exklusivní předpremiéře prohlédli novou generaci Toyoty Auris.

Toyota umožnila novinářům poprvé nahlédnout do interiéru nové generace modelu Auris a my jsme u toho nemohli chybět. Tento vůz nižší střední třídy se veřejnosti prvně ukáže na podzimním autosalonu v Paříži.

Příď Aurisu má být ukázkou nové tváře automobilů značky Toyota. Hlavní světlomety a diodová světla pro denní svícení přispívají k nápadnějšímu vzhledu. Součinitel aerodynamického odporu Cd činí díky důkladné optimalizaci 0,28.

Nová generace japonského modelu na délku měří 4.275 milimetrů, na šířku 1.760 mm a na výšku 1.460 mm, rozvor je dlouhý 2.600 mm. Proti předchůdci je vůz o 30 mm delší a o 55 mm nižší, rozvor a šířka je shodná. Mezigeneračně Auris zhubne až o 40 kilogramů dle dané verze. Zavazadelník nabídne objem 360 litrů, a to také u Aurisu Hybrid.

Nabídka motorů bude zahrnovat dvě zážehové jednotky (1,33 Dual VVT-i a 1,6 Valvematic) a dvě vznětové (1,4 D-4D a 2,0 D-4D). K dispozici bude také hybridní provedení s 1,8 Hybrid. Toyota očekává, že podíl každého typu hnacího ústrojí bude v celkových prodejích Aurisu zhruba třetinový.

Nová generace Aurisu se bude tak jako ta současná vyrábět v britském závodě Burnaston. Zde se vyrábí také Avensis.

Dojmy z interiéru

Byť měl být nový Auris stvořen hlavně pro Evropu, jeho design je jasně japonský. Podobně je na tom i interiér, zde Toyota navozuje pocit kvality řešeními známými z prémiového Lexusu.

První, co nás při usazení se do interiéru překvapilo, byla možnost opravdu sportovního posazu. Sedadlo totiž jde snížit velmi blízko k podlaze a řidič tak sedí opravdu v autě a nikoliv na autě, což je mimochodem problém i končící generace Aurisu.

Zde je vysvětlení až kouzelně jednoduché: když neměl Auris k dispozici verzi kombi, musel mezi konkurenty bodovat vnitřním prostorem a vzdušností. Nyní se už kombíka dočkáme (v této verzi by se mohla dle našeho odhadu prodat zhruba čtvrtina vozů), takže hatchback může jít s dobou a nabídnout opravdový sportovní šmrnc a o masivních 40 mm nižší posaz než předchůdce.

Pocit zapadnutí do interiéru znásobuje i kolmá a vysoká palubní deska, která může být na přání dokonce čalouněna kůží. Kůží (jde o velmi příjemnou Nappu) je obšit středně velký a poměrně tlustý multifunkční volant se dvěma směrovými ovladači a pěti dalšími tlačítky. Tempomat je umístěn na samostatné páčce vpravo pod volantem.

Přístrojový štít je v hybridní verzi „ozdoben“ analogovým ukazatelem režimu hybridního ústrojí v klasické hybridní kombinaci modré, bílé a zelené barvy. Přístroje jsou ploché, poměrně dobře čitelné, jejich „natištěný“ design se však nebude líbit všem.

Funkci řadicí páky v případě automatu zastupuje krátký modrostříbrný výrůstek (na obrázcích), uvnitř manuální verze s blíže nespecifikovaným benzinovým agregátem pod kapotou pak byla zhruba sedmnácticentimetrová řadicí páka s klasickou kulatou hlavicí. Tato převodovka byla šestistupňová, dráhy se zdály být dobře vymezené a vedení páky přesné. Zatímco čalounění dveří je měkké (a vy se tak o něj můžete pohodlně opřít), středová loketní opěrka je poněkud tvrdší.

Vpředu nás přivítala velká, pohodlná sedadla slibující i trochu bočního vedení, vzadu to už bylo horší. Za poměrně krátkými dveřmi najdeme taktéž sedadla s dostatečně dlouhým sedákem i opěradlem, pokud se 180 centimetrů vysoký řidič posadí za sebe, před koleny zbývá zhruba pět centimetrů. Vzhledem k malému sklopení sedáku směrem vzad a jeho výšce nad zemí, nebudou mít vyšší lidé stehna podepřena po celé délce. Zadní sedadla jsou dělena v klasickém poměru 60:40.

Jeden z vozů měl panoramatickou skleněnou střechu, která je sice efektní, avšak výrazně snižuje prostor nad hlavou. Zatímco ve voze s klasickou střechou (která je ještě navíc vhodně vybrána) jsem měl nad vlasy ještě čtyřcentimetrovou rezervu, ve voze se střechou panoramatickou se hlava při vzpřímeném posazu skla dotýkala. Všiml jsem si zde také nevhodně umístěného zadního madla, které je hodně vzadu a tak v zatáčkách hrozí kontaktem s hlavami zadních cestujících.

Video


Toyota Auris 2013
 
Rallye Dakar 2017

Anketa

Oznámkujte design Toyoty Auris jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Ekospol je na pranýři developerů za neetické chování Ekospol je na pranýři developerů za neetické chování

Vzali si zálohu na byty v projektech bez platného…

Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře Zbourejme ty vily, vyzývá Prahu 6 developer, který chce na Letné stavět kanceláře

Britský developer Lordship v otevřeném dopise vyzval…

Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku Dopravní podnik chce na Zahradním městě stavět novou tramvajovou smyčku

Pražský dopravní podnik (DPP) zamýšlí vybudovat na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Auris 2013: Exklusivní první dojmy (video)



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Toyota Auris a Avensis: Nový multimediální systém a další drobnosti Toyota Auris a Avensis: Nový multimediální systém a další drobnosti

V rámci úprav pro letošní rok se Toyota u modelů auris a…

Toyota Auris: Jízdní dojmy z Belgie Toyota Auris: Jízdní dojmy z Belgie

V okolí Bruselu jsme se seznámili s faceliftovanou verzí…

 



 
Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Už brzy na našich silnicích: Modernizovaná Škoda Octavia RS v tuningu…

Dnes 12:50

Škoda Octavia RS je častým terčem zájmu tuningových úpravců. Něco takového bychom mohli zanedlouho potkávat i na našich silnicích…




Blesk.cz

Režisér Juraj Herz (82) se raduje z miminka! Dali mu jméno akčního hrdiny

Režisér Juraj Herz (82) se raduje z miminka! Dali mu…

Režisér Juraj Herz (82) se stal už potřetí stal dědečkem! Dcera Annelie Paurová Herz (28), kterou má s bývalou…

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších sjezdovek a cen skipasů

Lyžování na Slovensku: Velký přehled nejlepších…

Zima je v plném proudu a s ní přichází i období zimních radovánek! Sousední Slovensko hlásí dobré sněhové…

 

iSport.cz

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o peníze, hájí se Španěl

Za 23 minut vydělal milion a vzdal. Nejde mi o…

Po krátkém vystoupení na Australian Open se španělský tenista Nicolás Almagro hájil, že si nepřijel na…

Klopp a Mourinho se chytili! Na konci nehráli fotbal, řekl kouč Liverpoolu

Klopp a Mourinho se chytili! Na konci nehráli…

Dobrý zápas, hodně na pokoukání, drama až do finiše. V závěru ještě vyšperkovaný hádkou Josého Mourinha s…

 

Reflex.cz

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat proti tomu zlu, na který právě stačí!

Poslední video Jana Palacha: Člověk musí bojovat…

Praha 16. ledna roku 1969. Kolem půl druhé odpoledne se mladý muž před budovou Národního muzea v Praze polévá…

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

 
 
reklama