20.8. 2012 Aleš Jungmann Google+ profil Aleš Jungmann

Toyota Auris 2013: Exklusivní první dojmy (video)

 

Redaktoři Auto.cz si v exklusivní předpremiéře prohlédli novou generaci Toyoty Auris.

Toyota umožnila novinářům poprvé nahlédnout do interiéru nové generace modelu Auris a my jsme u toho nemohli chybět. Tento vůz nižší střední třídy se veřejnosti prvně ukáže na podzimním autosalonu v Paříži.

Příď Aurisu má být ukázkou nové tváře automobilů značky Toyota. Hlavní světlomety a diodová světla pro denní svícení přispívají k nápadnějšímu vzhledu. Součinitel aerodynamického odporu Cd činí díky důkladné optimalizaci 0,28.

Nová generace japonského modelu na délku měří 4.275 milimetrů, na šířku 1.760 mm a na výšku 1.460 mm, rozvor je dlouhý 2.600 mm. Proti předchůdci je vůz o 30 mm delší a o 55 mm nižší, rozvor a šířka je shodná. Mezigeneračně Auris zhubne až o 40 kilogramů dle dané verze. Zavazadelník nabídne objem 360 litrů, a to také u Aurisu Hybrid.

Nabídka motorů bude zahrnovat dvě zážehové jednotky (1,33 Dual VVT-i a 1,6 Valvematic) a dvě vznětové (1,4 D-4D a 2,0 D-4D). K dispozici bude také hybridní provedení s 1,8 Hybrid. Toyota očekává, že podíl každého typu hnacího ústrojí bude v celkových prodejích Aurisu zhruba třetinový.

Nová generace Aurisu se bude tak jako ta současná vyrábět v britském závodě Burnaston. Zde se vyrábí také Avensis.

Dojmy z interiéru

Byť měl být nový Auris stvořen hlavně pro Evropu, jeho design je jasně japonský. Podobně je na tom i interiér, zde Toyota navozuje pocit kvality řešeními známými z prémiového Lexusu.

První, co nás při usazení se do interiéru překvapilo, byla možnost opravdu sportovního posazu. Sedadlo totiž jde snížit velmi blízko k podlaze a řidič tak sedí opravdu v autě a nikoliv na autě, což je mimochodem problém i končící generace Aurisu.

Zde je vysvětlení až kouzelně jednoduché: když neměl Auris k dispozici verzi kombi, musel mezi konkurenty bodovat vnitřním prostorem a vzdušností. Nyní se už kombíka dočkáme (v této verzi by se mohla dle našeho odhadu prodat zhruba čtvrtina vozů), takže hatchback může jít s dobou a nabídnout opravdový sportovní šmrnc a o masivních 40 mm nižší posaz než předchůdce.

Pocit zapadnutí do interiéru znásobuje i kolmá a vysoká palubní deska, která může být na přání dokonce čalouněna kůží. Kůží (jde o velmi příjemnou Nappu) je obšit středně velký a poměrně tlustý multifunkční volant se dvěma směrovými ovladači a pěti dalšími tlačítky. Tempomat je umístěn na samostatné páčce vpravo pod volantem.

Přístrojový štít je v hybridní verzi „ozdoben“ analogovým ukazatelem režimu hybridního ústrojí v klasické hybridní kombinaci modré, bílé a zelené barvy. Přístroje jsou ploché, poměrně dobře čitelné, jejich „natištěný“ design se však nebude líbit všem.

Funkci řadicí páky v případě automatu zastupuje krátký modrostříbrný výrůstek (na obrázcích), uvnitř manuální verze s blíže nespecifikovaným benzinovým agregátem pod kapotou pak byla zhruba sedmnácticentimetrová řadicí páka s klasickou kulatou hlavicí. Tato převodovka byla šestistupňová, dráhy se zdály být dobře vymezené a vedení páky přesné. Zatímco čalounění dveří je měkké (a vy se tak o něj můžete pohodlně opřít), středová loketní opěrka je poněkud tvrdší.

Vpředu nás přivítala velká, pohodlná sedadla slibující i trochu bočního vedení, vzadu to už bylo horší. Za poměrně krátkými dveřmi najdeme taktéž sedadla s dostatečně dlouhým sedákem i opěradlem, pokud se 180 centimetrů vysoký řidič posadí za sebe, před koleny zbývá zhruba pět centimetrů. Vzhledem k malému sklopení sedáku směrem vzad a jeho výšce nad zemí, nebudou mít vyšší lidé stehna podepřena po celé délce. Zadní sedadla jsou dělena v klasickém poměru 60:40.

Jeden z vozů měl panoramatickou skleněnou střechu, která je sice efektní, avšak výrazně snižuje prostor nad hlavou. Zatímco ve voze s klasickou střechou (která je ještě navíc vhodně vybrána) jsem měl nad vlasy ještě čtyřcentimetrovou rezervu, ve voze se střechou panoramatickou se hlava při vzpřímeném posazu skla dotýkala. Všiml jsem si zde také nevhodně umístěného zadního madla, které je hodně vzadu a tak v zatáčkách hrozí kontaktem s hlavami zadních cestujících.

Video


Toyota Auris 2013
 

Anketa

Oznámkujte design Toyoty Auris jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny Železniční velmoc chystá modernizaci. Japonsko představí nové šinkanzeny

Japonsko patří mezi největší průkopníky vysokorychlostní…

Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka Studie: V Praze se hromadně staví kanceláře, nabídka vzroste dvakrát více než poptávka

Nabídka nových kanceláří v Praze letos vzroste zhruba…

 
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Auris 2013: Exklusivní první dojmy (video)







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Toyota Auris a Avensis: Nový multimediální systém a další drobnosti Toyota Auris a Avensis: Nový multimediální systém a další drobnosti

V rámci úprav pro letošní rok se Toyota u modelů auris a…

Toyota Auris: Jízdní dojmy z Belgie Toyota Auris: Jízdní dojmy z Belgie

V okolí Bruselu jsme se seznámili s faceliftovanou verzí…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Braniborsko nadchne milovníky cyklistiky, turistiky i vody

Koupání, pěší turistiku, jízdu na kole nebo in-line bruslích, to vše nabízí Lužická jezerní krajina a…

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji zřejmě dostane na příděl

Řím je kvůli suchu bez vody: 1,5 milionu lidí ji…

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily zastavit čerpání vody z jezera nedaleko Říma. Hlavní město…

 

iSport.cz

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho přemlouvali kvůli PSG

Neymar kouzly skolil Juventus. Messi a Suárez ho…

Tady jsem, tohle umím a cenu znáte. Brazilec Neymar jako kdyby chtěl dokopat francouzské PSG k rychlejšímu…

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví útočníka i tvůrce hry

Deset posil nestačí? Sparta v Egyptě a Rakousku loví…

Ačkoli se obecně má za to, že je kádr Sparty pro tuhle chvíli uzavřený, úplně platit to nemusí. Hybnými silami…

 

Reflex.cz

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její výroky na adresu Polska jsou nehorázné

Vláda by měla vyměnit eurokomisařku Jourovou, její…

Hnutí ANO Andreje Babiše v roce 2014 navrhlo vládě za českou eurokomisařku tehdejší ministryni pro místní rozvoj…

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Deník Colours Of Ostrava: Bylo to na palici

Poslední den na Colours všechno směřovalo k dešti. Neodvrátil ho ani usedavý cikánský pláč, který provozovalo…