Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autem roku 2015 v České republice se stala Škoda Fabia!

Škoda Yeti
Škoda Yeti
Škoda Yeti
Škoda Yeti
6 Fotogalerie
Jan Mička
Anketa Auto roku 2015 v České republice má svého vítěze. Pětici finálových vozů s velkým náskokem ovládla Škoda Fabia.

Letošní ročník ankety Auto roku v České republice byl v pořadí již jednadvacátý. Také loni se ve finálové pětici objevily automobilky Škoda, Mazda a Mercedes-Benz, letos je však ještě doplnil Volkswagen Passat a Ford Mondeo. Celé klání bylo napínavé až do samotného konce.

I v letošním roce se pořádání ankety ujal Klub motoristických novinářů ve spolupráci s Klubem motoristických publicistů, Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu. O vítězi rozhodovala porota dvaačtyřiceti motoristických žurnalistů, kteří měli na výběr z plejády 31 automobilů. Do užšího výběru se dostalo pět vozů, mezi které musel každý z porotců rozdělit 25 bodů. Každému z finálových vozů se však mohlo udělit maximálně deset bodů.

Redakci Auto.cz v anketě Auto roku 2015 reprezentovali Tomáš Dusil a Jan Mička.

Výsledky ankety Auto roku 2015 v ČR
Poř.ModelPočet bodů
1.Škoda Fabia317
2.Volkswagen Passat244
3.Mercedes-Benz C195
4.Mazda 3167
5.Ford Mondeo102

1. místo: Škoda Fabia - 317 bodů

Třetí generace mladoboleslavského hatchbacku sází hodně na komfort, moderní motory plní emisní normu Euro 6 a karoserie je nyní již proporčně vyvážená. Od poloviny ledna se Fabia nabízí také s karoserií kombi, která je ve srovnání s hatchbackem pouze o 10.000 korun vyšší.

Škoda si nejcennější český titul odnesla po pěti letech. Naposledy se Autem roku stal model Yeti.


2. místo: Volkswagen Passat - 244 bodů

Osmá generace manažerského Volkswagenu se trochu podobá předchozímu Passatu CC, vůz je ale zcela nový. Základ tvoří čtrnáctistovka TSI s výkonem 92 kW, vrchol představuje dvoulitrové Bi-TDi s výkonem 176 kW, pohonem všech kol a převodovkou DSG.


3. místo: Mercedes-Benz C - 195 bodů

Stuttgartský sedan střední třídy nám v nedávném testu dal jasně najevo, že maximální příplatková výbava auto nedělá. Potřeba nakonec nebyl ani turbodiesel – zážehová verze C 200 totiž umí jezdit prakticky za totéž, co C 220 Bluetec. Kultura manuální šestistupňové převodovky se hodně zlepšila a chybu rozhodně neuděláte volbou dvoustupňových tlumičů.


4. místo: Mazda 3 - 167 bodů

Loni Mazda triumfovala s modelem 6, ale letos to na vítězství nestačilo. Model 3 je po stránce pohonných jednotek a jízdních vlastností vynikající, občas mu však dělá problém udržení přilnavosti a na chuť nemusíte přijít ani interiéru. Celkově se však Mazda 3 řadí na špičku svého segmentu.


5. místo: Ford Mondeo - 102 bodů

Velká prodleva mezi oficiálním představením nového Mondea a dodáním prvních vozů českým zákazníkům možná hrála ve výsledku klíčovou roli. Po stránce bezpečnostních systémů je vůz velmi vyspělý, k jeho charakteru však nepatří až příliš měkký podvozek a zmatené reakce automatické převodovky ve spojení s dvoulitrovým turbodieslem.


Udělovaly se i další ceny, pojďme se na ně tedy podívat:

Cena za technickou inovaci roku: Laserové světlomety BMW i8

Zelené auto roku: Škoda Octavia G-Tec

Šek na 500.000 Kč na koupi jednoho z vozů nakonec vyhrál pan Jiří Maděra z Kladna, jaký vůz si však koupí, neřekl.