7.2. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Autonomním systémům se nevyhneme. Pracuje na nich také McLaren!

Autonomním systémům se nevyhneme. Pracuje na nich také McLaren!

Elektromobilita a autonomita jsou pojmy, která v automobilovém světě slýcháme stále častěji. Neubrání se jim ani výrobce supersportů z Wokingu.

Sportovní a supersportovní auta jsou hlavně o zážitcích za volantem, a tak tolik nepřekvapí, že dnes tolik zmiňované autonomní systémy u nich nehrají tak velkou roli. Třeba Lamborghini prostřednictvím svého šéfa vývoje Maurizia Reggianiho tvrdí, že bude zřejmě posledním výrobcem, který nebude plně autonomní systémy nabízet. Konkurence má ale na tuto problematiku trochu odlišný názor.

Hovoříme o McLarenu, který zůstává pravověrným výrobcem supersportů, na rozdíl od mnohých konkurenčních značek ani nechystá tolik módní SUV. Co se však týká autonomních systémů, nebrání se jim.

U budoucí generace vozů z Wokingu se jisté asistenty usnadňující řízení objeví, automobilka ale bude pečlivě vybírat, co vlastně zákazníci od jejích aut očekávají. „Budeme si vybírat. Samotná autonomní jízda není pro naše zákazníky přitažlivá. Budeme ale muset mít k dispozici řešení splňující otázky bezpečnosti, legislativy a emisí,“ říká k tématu ředitel automobilky Mike Flewitt.

K tématu: Autonomní budoucnost aut? Není tak blízko, jak se zdá, tvrdí šéf Uberu

Naopak takové Porsche se plně autonomním systémů nebrání, avšak pojme je po svém než výrobci mainstreamových aut. Pracuje totiž na speciálním okruhovém módu, který by zákazníkovi ukázal, jak ho projet co nejrychleji. Pomáhal by mu tak ukázat, kde dělá chyby – v kterých úsecích příliš brzy brzdí nebo kde jede špatnou stopu. Porsche zatím tento režim vtipně nazývá Mark Webber podle bývalého jezdce Formule 1 a stávajícího ambasadora stuttgartské automobilky.

McLaren se pak kvůli emisním normám do budoucna nevyhne ani hybridní technice, s níž se postupně smiřují i další výrobci superaut. Už nástupce dnešní řady Sports Series (570S a spol.) chystaný pro rok 2019 využije hybridní pohon, který se v budoucnu stane standardem u všech sériových modelů z Wokingu. Výjimkou by mohly být pouze speciály typu McLarenu Senna.

Flewitt zatím nezabíhá do detailů, pouze přiznal, že platforma nových aut už bude hybridnímu pohonu přizpůsobena, aby vývojáři nemuseli řešit nějaké kompromisy. Bude se každopádně jednat o upravenou architekturu z dnešních aut. Novinkou by pak mohlo být nahrazení stávajícího osmiválce šestiválcem, jak se čile spekuluje. Minimálně u nejmenších modelů značky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ve vývoji samořízených vozů jsme dva roky za konkurencí, říká šéf Volkswagenu Ve vývoji samořízených vozů jsme dva roky za konkurencí, říká šéf Volkswagenu

Německý automobilový koncern Volkswagen zaostává v…

Komentář Jana Ference: Sucho a zemědělci jedou v začarovaném kruhu Komentář Jana Ference: Sucho a zemědělci jedou v začarovaném kruhu

Ministerstvo zemědělství rozdělí dvě miliardy korun mezi…

Realistické lidi už dnes nikdo moc kreslit neumí, říkal zesnulý animátor Mainwood Realistické lidi už dnes nikdo moc kreslit neumí, říkal zesnulý animátor Mainwood

Ve věku 65 let na podzim zemřel britský animátor Roger…

Tisíce lidí vyšly do ulic proti Zemanovi s Babišem. Nesly transparenty Odstup, satane Tisíce lidí vyšly do ulic proti Zemanovi s Babišem. Nesly transparenty Odstup, satane

Z pražského Hradčanského náměstí vyrazily před patnáctou…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní Kia ProCeed se již oficiálně vyrábí. Ta nejlákavější má 204 koní

Oficiální světová premiéra Kie ProCeed proběhla už na…

Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí Nový Lexus UX má české ceny. Stojí už 800.000 Kč, ale musíte být rychlí

Nejmenší SUV automobilky Lexus mělo premiéru letos v…

 





 
Před třiceti lety si nemohl koupit japonské auto. Dnes jich vlastní přes sedm set

Před třiceti lety si nemohl koupit japonské auto. Dnes jich vlastní přes sedm set

Dnes 08:00

Roku 1989 navštívil tokijský autosalon a padl mu do oka japonský vůz. Tehdy určitě netušil, že o téměř třicet let později jich bude vlastnit na sedm stovek.




Blesk.cz

Jaromír Hanzlík nevěděl, kam dřív skočit: Líbal přítelkyni, ale objímal Miss Doleželovou!

Jaromír Hanzlík nevěděl, kam dřív skočit: Líbal…

V obležení žen byl Jaromír Hanzlík (70) na udílení cen Řád Vavřínů, kde převzal ocenění. Právem na něho byla…

Český fotograf cestuje po vlasti se svým vlčákem: Jejich společné fotky udělaly díru do světa

Český fotograf cestuje po vlasti se svým vlčákem:…

Osmadvacetiletý fotograf Honza Řeháček se díky svým fotkám stal slavným i v zahraničí. Na Instagramu sdílí…

 

iSport.cz

Stanciu táhl Rumunsko! Brankáře překvapil z dálky, vidět byl i Chipciu

Stanciu táhl Rumunsko! Brankáře překvapil z dálky,…

Fotbalisté Portugalska v Lize národů remizovali 0:0 v Itálii, vyhráli skupinu A3 a jako první si zajistili…

Stoch? Když bude něco zkoušet, tak do něj zajedu, vtipkoval Souček

Stoch? Když bude něco zkoušet, tak do něj zajedu,…

Fotbalista Tomáš Souček může v pondělním závěrečném utkání skupiny Ligy národů se Slovenskem svádět pikantní…

 

Reflex.cz

Bohumil Pečinka: Kytka v koši a Ovčáčkova lúza

Bohumil Pečinka: Kytka v koši a Ovčáčkova lúza

Čas od času propadne část mé facebookové bubliny psychóze spojené s opakováním jednoho názoru. V předvečer 17.…

Vteřiny hrůzy. Při nepovedeném triku se kouzelník málem utopil ve vlastní nádrži s vodou

Vteřiny hrůzy. Při nepovedeném triku se kouzelník…

Měl to být pompézní trik, kterým chtěl ohromit dav lidí. Španělský kouzelník Pedro Volta se nechal navléknout do…