Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Land Cruiser 150 se vzhledově trochu umírnila a má modernější interiér

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Land Cruiser série 150, tedy menší řada slavných off-roadů od Toyoty, se vyrábí už osm let a aktuální facelift nasvědčuje, že jej důchod zatím rozhodně nečeká...

Globální teréňák od Toyoty doplňuje větší osmiválcovou sérii 200 a leckde mu říkají Prado, nicméně Evropy na západ od ukrajinských hranic se toto označení netýká. Kromě domácího Japonska a západu i východu starého kontinentu se nabízí také třeba v Austrálii, Číně, Jižní Africe a na Blízkém východě, jen v Severní Americe má přednost luxusnější dvojče Lexus GX a také ještě monstróznější bratranec s V8. Land Cruiser 150 prochází už druhou modernizací a nutno dodat, že se povedla více než ta první z roku 2013, kdy auta vypadala spíše jako jejich vlastní čínská kopie.

Hezčí tvář

Aktuálně se toho změnilo docela dost. Mohutná příď získala novou chromovanou lichoběžníkovou masku chladiče, ta má sice pořád pět vodorovných lišt, ale širších. Denní diody vyšších specifikací v jinak mnohem hezčích hlavních reflektorech už nesměřují svisle dolů, nacházejí se ve „vykousnuté“ spodní části. Hranatější mlhovky místo kulatých dostaly „bumerangové“ blyštivé orámování, kapota zase výraznou středovou prohlubeň. Přemístěné chladicí mřížky zajišťují optimální přívod vzduchu k motoru.

Přední blatníky byly modifikovány v souvislosti s novými světly, která se protáhla více do boků. Získaly ještě jeden prolis kolem lemů, stejně jako ty zadní. Převážně rudé koncové reflektory s brzdovými LEDkami vystupují z obrysů karoserie a vypadají jako části futuristických robotů ze sci-fi filmů. Tady to možná designéři trochu přehnali... Nicméně prioritou většiny těchto modifikací bylo, aby se řidičovi při manévrování vůz lépe odhadoval i bez moderních pomocníků. Díky faceliftu se auta prodloužila o šest centimetrů na 4840 mm, Toyota stále i pro náš trh vyrábí také kratší třídveřovou verzi, nově s 4565 mm.

Známá technika

Modernizovaný LC 150 se prezentuje ve světové výstavní premiéře ve Frankfurtu, samozřejmě tedy s volantem vlevo. Západní Evropa dostane jediný motor: turbodiesel 2,8 D-4D (2,76 l) s nezměněnými 130 kW. S šestistupňovým automatem dává 450 N.m, s manuálem nižších 420. Verze s přímo řazenou převodovkou je zase rychlejší v akceleraci z klidu na stovku, zvládne ji za 12,1 s, samočinné sprint trvá o 0,6 s déle. Maximální rychlost 175 km/h v obou případech využijete legálně jen na německých dálnicích, Toyota udává normovanou kombinovanou spotřebu nafty 7,4 l/100 km... Ve východní Evropě si budou moci zákazníci koupit i zážehové VVT-i: čtyřválec 2,7 l/120 kW a šestiválec 3,96 l s výkony 183, respektive 207 kW. Silnější verze čtyřlitru je v nabídce v současnosti také pro ČR. Přímo řazená skříň v prvním případě má pouze pět stupňů, což už se dnes vidí málo...

Robustní „stopadesátce“ pochopitelně zůstává kromě pohonu všech kol i tradiční rám a také světlost 205-215 mm. Přední nájezdový úhel činí 31, zadní 25 a přejezdový 22 stupňů, kola mají 17-19 palců. Asistenty balíčku Safety Sense zastupují kupříkladu varování před kolizí, detekce chodců, adaptivní tempomat, automatická světla, udržování v jízdním pruhu, hlídač mrtvého úhlu atd... V Evropě povinný TPMS se dočkal vylepšení. Dosavadních osm barev karoserie doplňují další dvě: tmavě modrá Midnight Emerald a bronzová Avant-Garde.

Větší obrazovka

Čtyřramenný volant daroval Land Cruiser V8, radikální proměnou prošla hlavně střední část palubní desky. Tam ubylo ovladačů i tlačítek, dotyková obrazovka informačního systému Touch 2 se zvětšila na osm palců. Mezi bíle svítícími optitronovými přístroji před řidičem se objevil barevný displej s úhlopříčkou 4,2 palce. Kvalitnější jsou materiály, kabinu je možné zvolit v béžové, černé a kombinaci černá/hnědá, dřevěné dekory jsou buď tmavě, nebo světle hnědé.

Sedačky trůní o něco níže než dosud. Přední mohou mít i ochlazování, zadní pak za příplatek vyhřívaní, stejně jako trysky ostřikovačů, zrcátka i čelní sklo. Chybět nesmí ani samočinná klimatizace. Faceliftovaný model poputuje do více než 190 zemí světa. Ceny na našem trhu se jistě od aktuálního 2017 lišit příliš nebudou, Land Cruisery se aktuálně prodávají v rozmezí od 1,09 za krátký diesel v základu do 1,76 milionu korun. Minimálně tolik bez dalších „extras“ zaplatíte za pětidveřovou verzi s benzinovým čtyřlitrovým šestiválcem a výbavou Executive.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - happy_driver
17. 9. 2017 14:00
***
Toyota prešľapuje na mieste. Diesel je úbohý, slabý, pomalý a má strašný traktorový zvuk. Musia pochopiť, že takýto stroj potrebuje dieselový V6 a minimálne 6-kvalt automat. Benzínový 4,0 je OK, avšak je totálne zabitý prastarým, pomalým, nelogicky radiacim 5-kvaltovým automatom. Ak by ten motor dostal aspoň 8-kvalt Aisin (aj pre prípadný V6 diesel...), auto by bolo atraktívnejšie hneď o dva stupne. Takto sú všetky motorizácie beznádejné a nedá sa to nijako obkecať.
Avatar - tomtoylc
15. 9. 2017 08:12
Prevodovka
5 stupňovy manual ma jidine 2,7benzin ... 2,8D4D ma 6 stupňovy manual (tak ako do teraz) a benzin 4,0 myslim ani v ponuke s manualom nie je
15. 9. 2017 03:09
Re: No konečně
Jo, tak to jsme četli stejný článek:)
Avatar - rokyta.p
14. 9. 2017 22:23
Re: No konečně
Nic lepšího, než pana Vaculíka ale české plátky nemají. Třeba že nemá xenony kvůli vibracím pro jízdy v terénu by mě nikdy nenapadlo. Jen nesmí psat o Škodě, pak je to v troubě no.
14. 9. 2017 14:40
Re: No konečně
Místní sebrankou:) zbožňovaný pan Vaculík vysvětloval, proč je LC například pětistupňová převodovka a spoustu dalších archaismů.
Za mně LC rozhodně ano, líbil se mi i předtím i potom i teď
:yes: