Toyota Land Cruiser 150 se vzhledově trochu umírnila a má modernější interiér

 

Land Cruiser série 150, tedy menší řada slavných off-roadů od Toyoty, se vyrábí už osm let a aktuální facelift nasvědčuje, že jej důchod zatím rozhodně nečeká...

Globální teréňák od Toyoty doplňuje větší osmiválcovou sérii 200 a leckde mu říkají Prado, nicméně Evropy na západ od ukrajinských hranic se toto označení netýká. Kromě domácího Japonska a západu i východu starého kontinentu se nabízí také třeba v Austrálii, Číně, Jižní Africe a na Blízkém východě, jen v Severní Americe má přednost luxusnější dvojče Lexus GX a také ještě monstróznější bratranec s V8. Land Cruiser 150 prochází už druhou modernizací a nutno dodat, že se povedla více než ta první z roku 2013, kdy auta vypadala spíše jako jejich vlastní čínská kopie.

Hezčí tvář

Aktuálně se toho změnilo docela dost. Mohutná příď získala novou chromovanou lichoběžníkovou masku chladiče, ta má sice pořád pět vodorovných lišt, ale širších. Denní diody vyšších specifikací v jinak mnohem hezčích hlavních reflektorech už nesměřují svisle dolů, nacházejí se ve „vykousnuté“ spodní části. Hranatější mlhovky místo kulatých dostaly „bumerangové“ blyštivé orámování, kapota zase výraznou středovou prohlubeň. Přemístěné chladicí mřížky zajišťují optimální přívod vzduchu k motoru.

Přední blatníky byly modifikovány v souvislosti s novými světly, která se protáhla více do boků. Získaly ještě jeden prolis kolem lemů, stejně jako ty zadní. Převážně rudé koncové reflektory s brzdovými LEDkami vystupují z obrysů karoserie a vypadají jako části futuristických robotů ze sci-fi filmů. Tady to možná designéři trochu přehnali... Nicméně prioritou většiny těchto modifikací bylo, aby se řidičovi při manévrování vůz lépe odhadoval i bez moderních pomocníků. Díky faceliftu se auta prodloužila o šest centimetrů na 4840 mm, Toyota stále i pro náš trh vyrábí také kratší třídveřovou verzi, nově s 4565 mm.

Známá technika

Modernizovaný LC 150 se prezentuje ve světové výstavní premiéře ve Frankfurtu, samozřejmě tedy s volantem vlevo. Západní Evropa dostane jediný motor: turbodiesel 2,8 D-4D (2,76 l) s nezměněnými 130 kW. S šestistupňovým automatem dává 450 N.m, s manuálem nižších 420. Verze s přímo řazenou převodovkou je zase rychlejší v akceleraci z klidu na stovku, zvládne ji za 12,1 s, samočinné sprint trvá o 0,6 s déle. Maximální rychlost 175 km/h v obou případech využijete legálně jen na německých dálnicích, Toyota udává normovanou kombinovanou spotřebu nafty 7,4 l/100 km... Ve východní Evropě si budou moci zákazníci koupit i zážehové VVT-i: čtyřválec 2,7 l/120 kW a šestiválec 3,96 l s výkony 183, respektive 207 kW. Silnější verze čtyřlitru je v nabídce v současnosti také pro ČR. Přímo řazená skříň v prvním případě má pouze pět stupňů, což už se dnes vidí málo...

Robustní „stopadesátce“ pochopitelně zůstává kromě pohonu všech kol i tradiční rám a také světlost 205-215 mm. Přední nájezdový úhel činí 31, zadní 25 a přejezdový 22 stupňů, kola mají 17-19 palců. Asistenty balíčku Safety Sense zastupují kupříkladu varování před kolizí, detekce chodců, adaptivní tempomat, automatická světla, udržování v jízdním pruhu, hlídač mrtvého úhlu atd... V Evropě povinný TPMS se dočkal vylepšení. Dosavadních osm barev karoserie doplňují další dvě: tmavě modrá Midnight Emerald a bronzová Avant-Garde.

Větší obrazovka

Čtyřramenný volant daroval Land Cruiser V8, radikální proměnou prošla hlavně střední část palubní desky. Tam ubylo ovladačů i tlačítek, dotyková obrazovka informačního systému Touch 2 se zvětšila na osm palců. Mezi bíle svítícími optitronovými přístroji před řidičem se objevil barevný displej s úhlopříčkou 4,2 palce. Kvalitnější jsou materiály, kabinu je možné zvolit v béžové, černé a kombinaci černá/hnědá, dřevěné dekory jsou buď tmavě, nebo světle hnědé.

Sedačky trůní o něco níže než dosud. Přední mohou mít i ochlazování, zadní pak za příplatek vyhřívaní, stejně jako trysky ostřikovačů, zrcátka i čelní sklo. Chybět nesmí ani samočinná klimatizace. Faceliftovaný model poputuje do více než 190 zemí světa. Ceny na našem trhu se jistě od aktuálního 2017 lišit příliš nebudou, Land Cruisery se aktuálně prodávají v rozmezí od 1,09 za krátký diesel v základu do 1,76 milionu korun. Minimálně tolik bez dalších „extras“ zaplatíte za pětidveřovou verzi s benzinovým čtyřlitrovým šestiválcem a výbavou Executive.

Spolupracujeme s TipCars.com
Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem Macron navštíví koncem října Prahu, setká se se Zemanem i Babišem

Francouzský prezident Emmanuel Macron navštíví 27. října…

O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik O místo šéfa lidovců je velký zájem, možných nástupců Bělobrádka je hned několik

Začíná se spekulovat o nástupci Pavla Bělobrádka, který…

Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde Miliardář Křetínský jedná o nákupu podílu ve francouzském deníku Le Monde

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským…

 
Zdroj: Toyota

Štítky SUV Toyota Frankfurt 2017

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Za volantem Toyoty Land Cruiser HJ61 4.0 Turbodiesel. Nezastavitelná! Za volantem Toyoty Land Cruiser HJ61 4.0 Turbodiesel. Nezastavitelná!

Terénní drsňák každým coulem, kterého nezastaví prakticky…

Voltra eCruiser je klasická Toyota Land Cruiser 70 na elektřinu Voltra eCruiser je klasická Toyota Land Cruiser 70 na elektřinu

Australská společnost Voltra stojí za proměnou terénního…

 



 
Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Škoda a názvy jejích aut. Jak dostaly své jméno Octavia, Felicia nebo nová Scala?

Včera

Mladoboleslavská automobilka při hledání názvů svých aut často hledala v latině. Dnes sází i na výrazy původních obyvatel Aljašky.




Blesk.cz

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s Creed Odyssey

Antické Řecko čeká na dobytí: Recenze Assassin’s…

Vůbec ne dávno, alebrž teprve před 11 lety vznikla série Assassin’s Creed pojednávající o asasínech a…

Man Bookerovu prestižní literární cenu získal román Mlékář: Vypráví o sexuálním obtěžování v 70. letech

Man Bookerovu prestižní literární cenu získal román…

Letošní Man Bookerovu cenu za anglicky psaný román získala severoirská spisovatelka Anna Burnsová za knihu…

 

iSport.cz

Krok do OHL se vyplácí. Pekař podepsal nováčkovskou smlouvu s Buffalem

Krok do OHL se vyplácí. Pekař podepsal nováčkovskou…

Český hokejový útočník Matěj Pekař, který v současné době působí v celku Barrie Colts v juniorské OHL, podepsal…

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila ješitnost, je to likvidační

Vsetínský trenér o šokujícím trestu: Zvítězila…

Nezhroutil se. Byť označuje devítiměsíční distanc za likvidační a po zbytek sezony bude zápasy sledovat bezmocně…

 

Reflex.cz

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé a Země? Dejte hlas své nejoblíbenější fotce!

Czech Press Photo 2018: Kdo získá cenu čtenářů Lidé…

Hlasujte o čtenářsky nejoblíbenější fotografii letošních finalistů Czech Press Photo! Vaše hlasy rozhodnou, kdo…

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být zdraví jako řípa. Babišova vláda je jen do pěkného počasí

Peníze na zdravotnictví budou chybět, musíme být…

Nejprve dobrá zpráva: české zdravotnictví dosahuje skvělých výsledků, zdravotní pojišťovny mají peníze, protože…