Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG Project One je jako Formule 1 pro dva

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)

Mezinárodní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem otevře své brány pro veřejnost ve dnech 14. až 24. září letošního roku, ale Mercedes-AMG Project One se oficiálně představil již v předvečer dnů vyhrazených pro tisk a média.

Automobilka s třícípou hvězdou ve znaku již v dříve oficiálně potvrdila, že její hlavní hvězdou se na IAA stane sériové výrobě velmi blízká studie připravovaného hypersportu Mercedes-Benz Project One. Nyní máme možnost se přesvědčit, že je tomu skutečně tak a tento vůz lze označit za vrchol letošních oslav 50. výročí původní společnosti AMG.

Mercedes-AMG Project One je výsledkem spolupráce mezi oddělením Mercedes-AMG, pracujícím v Brixworthu na vysokovýkonných pohonných jednotka a týmem Mercedes-AMG Petronas Motorsport v Brackley. I díky tomu má tento automobil v maximální možné míře přenášet techniku ze světa Formule 1 na běžné silnice.

Podle starších zpráv má tento automobil mimo jiné vynikat svým pohonným ústrojím a nejnovější informace to jen potvrzují. Mercedes-AMG Project One je totiž vybaven plug-in hybridním pohonným systémem. Ten využívá přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 1,6 litru, jehož turbodmychadlo roztáčí elektromotor.

Přímo na klikovou hřídel benzinového motoru má navazovat elektromotor, který má pomáhat při akceleraci. Díky tomu má být podle oficiálních materiálů automobilky pouze pro zadní kola k dispozici výkon přes 500 kW. Další dva elektromotory, z nichž každý disponuje výkonem 120 kW, jsou určeny pro přední kola, která budou roztáčet a v případě potřeby i brzdit.

Mercedes-AMG uvádí, že celkový výkon pohonného systému je u Project One přes 740 kW (1000 k) a vůz disponující inteligentním pohonem všech kol v kombinaci s osmistupňovou převodovkou AMG SpeedShift má zvládnout akceleraci z 0 na 200 km/h za méně než 6,0 s, zatímco jeho maximální rychlost má být přes 350 km/h a ještě má být schopen jízdy v čistě elektrickém režimu na vzdálenost kolem 25 kilometrů.

Mercedes-AMG Project One má vedle svého pohonného systému přitahovat pozornost i konstrukcí podvozku inspirovanou monoposty F1 se zavěšením typu push-rod vpředu i vzadu.

Za zmínku pak stojí i kovaná desetipaprsková kola, v jejichž konstrukci je vedle hliníkové slitiny využito i hliníkových vláken. Tato kola jsou obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 285/35 ZR 19 vpředu a 335/30 ZR 20 vzadu.

Kapitolu samu pro sebe pak představuje karoserie, která je výsledkem pečlivého vývoje s ohledem na dosažení co nejideálnějších aerodynamických vlastností vozu ve vysokých rychlostech při zajištění co nejlepšího chlazení pohonného systému.

Interiér vozu je pak jednoduše řečeno maximálně minimalistický a samotná automobilka jej uvádí jako kokpit z monopostu Formule 1 upravený pro dva. Tomu se Mercedes-AMG Project One ostatně přibližuje i provedením svého volantu.

Dvorní ladič a dnes již nedílná součást značky Mercedes-AMG v letošním roce oslavuje 50 let od založení původní společnosti AMG. V rámci oslav představuje tři speciální edice svých modelů.

Počátky společnosti AMG se datují již k roku 1965, kdy pánové Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher připravili závodní motor pro Mercedes-Benz 300 SE, který vlastnil Manfred Schiek.

Samotná firma pak byla založena v roce 1967, když pánové Aufrecht a Melcher zahajují svou činnost ve starém mlýně v Burgstallu. Jméno společnosti pochází z prvních písmen příjmení jejích zakladatelů. Třetí písmeno G dodalo rodiště Hanse Wernera Aufrechta město Großaspach.

Během sedmdesátých a osmdesátých let se tato firma vypracovala mezi nejuznávanější úpravce vozů značky Mercedes-Benz a na počátku devadesátých let se již podílela na vývoji jejích nových modelů. Prvním z nich byl v roce 1993 představený Mercedes-Benz C 36 AMG. V prvním desetiletí jednadvacátého století se pak AMG stalo současností koncernu Daimler AG.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
14. 9. 2017 15:18
Re: Pěkný, ale..
stava v baterkach tomu na okruhu asi moc dochazet nebude, rekuperaci pred zatackama se da do baterek nastipat asi celkem slusna porce elektriny, i u relativne civilnejsich aut typu BMW i8 se da brzdenim zrekuperovat sakra hodne selektriny, takze u tehle bestie to asi nebude taky problem

ostatne zavodni hybridy LMP1 na to spolehaji, ze co se narekuperuje, to se pak vyuzije k akceleraci, tady neni hybrid aby se sporilo palivo, ale aby se pridaval vykon
14. 9. 2017 15:12
Re: Superšport
zperedu MCLaren F1 a zezadu Audi 7, ty obri "nasavace" na pridi asi okoukali z vodikove Toyoty Mirai
Avatar - wakantanka
13. 9. 2017 21:04
Re: Superšport
Čistý a aerodynamický to áno, ale sexy či provokatívny? To ani náhodou. Keby človek nevedel, že je to MB a nalepíš tam logo hocakého výrobcu tak tomu uveríš. Mne tam chýbajú nejaké jasné markanty, či odkaz na históriu trebárs. A nech mi nikto nehovorí, že to v Mercedese nevedia.
13. 9. 2017 08:52
Re: Pěkný, ale..
Přijde ti, že 15 tisíc otáček na slušný zvuk nestačí? Otáčky ovlivní výšku, tedy frekvenci. Zajímavé zabarvení však otáčkami nenahoníš, ani hlasitost na nich nestojí. A turbodmychadla motorům vůbec nepomáhají, jsou jak tlumiče.
13. 9. 2017 08:51
Re: Superšport
Mně přijde wau faktor dost velký. Jednoduchý čistý a přitom asi hodně aerodinamický design. Navíc mám takový pocit, že se z výkonů tohoto auta v Itálii potí hodně hlav.