7.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi A5 Sportback: Sportovní liftback umí jezdit i na plyn

 

Druhá generace sportovně střiženého liftbacku střední třídy od Audi bude dostupná nejen ve sportovní verzi S5, ale také ve variantě A5 g-tron na zemní plyn.

Audi se v posledních měsících zaměřuje na mezigenerační výměnu svých modelů střední třídy. Loni debutovaly sedan a kombi (A4 a A4 Avant), aby letos následovaly zvýšené oplastované kombi (A4 Allroad) a kupé (A5). Nyní nastal čas na příchod nového sportovně střiženého liftbacku, alias A5 Sportback.

Druhá generace A5 Sportbacku debutuje sedm let po té první, na designu to ale až tak výrazně vidět není – pro audi typicky došlo jen k evoluci tvarů. Ty přímo navazují na A5 kupé, příď je pro oba vozy shodná, zatímco záď s vysokým pontonem a úzkými koncovými světly je také velmi podobná.

A5 Sportback zůstává sportovně střiženým liftbackem, což díky výklopné zádi znamená snadnější přístup do zavazadelníku. Jeho objem činí 480 litrů, což je sice o 15 litrů více než u kupé, ve srovnání s předchůdcem ale k žádné změně nedošlo, udávaný objem zůstal shodný. Audi každopádně slibuje větší kabinu, což si ověříme při prvním seznámením se s autem.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2016 - AKTUÁLNÍ INFO >>

Ani interiér nemá čím překvapit, palubní deska byla převzata z A4 a A5 kupé. To znamená minimalisticky pojatou palubní desku, jejíž součástí mohou být příplatkový digitální přístrojový štít (tzv. audi virtual cockpit) nebo 8,3“ obrazovka s rozlišením 1024 x 480 pixelů vrcholného multimediálního systému MMI. Audi se umí spárovat s chytrými telefony s Androidem nebo iOS, příplatkovou možností je i jejich bezdrátové dobíjení.

Nabídka motorů bude zahrnovat dvě benzinové jednotky a tři turbodiesely, které nabídnou výkon v rozmezí 140 až 210 kW. Agregáty v závislosti na verzi spolupracují se šestistupňovým manuálem, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou nebo osmistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem. Standardem je pohon předních kol, výjimkou je 3.0 TDI (210 kW) se standardně dodávaným systémem quattro, který je za příplatek dostupný také pro další vybrané motory.

První jízdní dojmy: Nové Audi A5 kupé jezdí s 2.0 TFSI opravdu parádně

Nabídku doplňují i modely S5 a A5 g-tron. V prvním případě se jedná o dobře známou sportovně laděnou verzi, která díky přeplňovanému šestiválci o výkonu 260 kW a točivém momentu 500 N.m zrychlí z 0-100 km/h za 4,7 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 250 km/h. Motor je přitom spárován s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem. A5 g-tron pak přebírá techniku z A4 g-tron, což znamená možnost spalování zemního plynu, syntetického plynu Audi e-gas i konvenčního benzinu. O pohon plynového liftbacku se pak stará přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 125 kW.

Základem je platforma MLB evo, která znamená mezigenerační snížení hmotnosti až o 85 kilogramů. Jen díky karoserii z lehčích materiálů se podařilo uspořit 15 kilogramů. Zavěšení je vpředu i vzadu pětiprvkové, přední náprava byla vylepšena, zatímco ta zadní nahradila dřívější lichoběžníkové řešení.

Samozřejmostí je bohatá výbava. Audi vyzdvihuje hlavně adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v dopravních kolonách, který umí vůz sám řídit až do rychlosti 65 km/h, avšak jen na „lepších silnicích.“ Zajímavostí je i rádce pro úspornou jízdu, který řidiči radí, jak jet úsporněji, a to pomocí dat z GPS. Zájemci si pak mohou připlatit za adaptivní tlumiče nebo řízení s proměnlivým převodem.

Druhá generace Audi A5 Sportback se v Evropě začne prodávat na začátku příštího roku, automobil však už poprvé spatříme na nadcházejícím autosalonu v Paříži. Německé ceny startují na částce 37.800 eur (v přepočtu cca 1,02 milionu korun), S5 u našich západních sousedů přijde na 62.500 eur (asi 1,69 milionu korun).

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Merkelová: Vypovězení smlouvy o likvidaci raket? Pro Evropu to je velmi špatná zpráva Merkelová: Vypovězení smlouvy o likvidaci raket? Pro Evropu to je velmi špatná zpráva

Vypovězení smlouvy o likvidaci raket krátkého a středního…

Unie chce úspornější kamiony, pomoci by měl nový vzhled Unie chce úspornější kamiony, pomoci by měl nový vzhled

Rumunské předsednictví Evropské unie posvětilo návrh…

Řidiči v Praze tráví skoro šest dní za rok v zácpách. Jinde jsou na tom mnohem hůř Řidiči v Praze tráví skoro šest dní za rok v zácpách. Jinde jsou na tom mnohem hůř

Dopravní zácpy jsou pohromou pro řidiče po celém světě.…

Zeď na hranici s Mexikem ohrožuje stavbu Muskova kosmodromu Zeď na hranici s Mexikem ohrožuje stavbu Muskova kosmodromu

Elon Musk to s dobýváním vesmíru myslí vážně. Jeho…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Elektrické vajíčko vzniklo navzdory okupaci. Už tehdy mělo skvělý dojezd Elektrické vajíčko vzniklo navzdory okupaci. Už tehdy mělo skvělý dojezd

Malá elektrická auta budou možná řešením budoucnosti, už…

Jmenuje se Vandal One, má 340 koní a jde po krku okruhovým hračkám Jmenuje se Vandal One, má 340 koní a jde po krku okruhovým hračkám

„Dáme motor z Hondy Civic Type R do auta, co váží jen…

 



Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa) Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa)

Nová generace oblíbeného kabrioletu od audi vstoupila…

Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro

Národní tiskovou prezentaci modelu A5 Sportback pořádalo…

 



 
Jak se žije autojeřábníkovi: Občas jde o život

Jak se žije autojeřábníkovi: Občas jde o život

Dnes 11:33

Asistoval při natáčení hollywoodských hvězd, nejvíc si užívá práci v centru Prahy a nedávno málem přišel o život. To je pětatřicetiletý autojeřábník Jindřich Tomeček.




Blesk.cz

Módní téma týdne: Matrix jménem Grammy

Módní téma týdne: Matrix jménem Grammy

Nejvýznamnější hudební ceny zvané Grammy, jež se ve Staples Center v americkém Los Angeles v rámci již…

Menzel (80) tvrdě

Menzel (80) tvrdě "natřel" Vorlíčka (†88): Padlo i…

Umělecký svět i fanoušci jeho pohádek a komedií stále oplakávají smrt Václava Vorlíčka (†88), režiséra Třech…

 

iSport.cz

Sparta po trestu zabrala. Noční dril? Zasloužili jsme si to, uznal Smejkal

Sparta po trestu zabrala. Noční dril? Zasloužili…

Hráli jste jen dvacet minut, zbytek si odjezdíte! Taková slova slyšeli od trenéra Uweho Kruppa sparťani po…

Dilema Slavie před nedělním šlágrem. Škoda proti Plzni? Nebo jiná možnost?

Dilema Slavie před nedělním šlágrem. Škoda proti…

Sestava Slavie je v úvodu jarní části sezony ustálená, poměrně předvídatelná. Hlavní rébus pro trenéra Jindřicha…

 

Reflex.cz

Berlinale: Za všechno může Donald Trump

Berlinale: Za všechno může Donald Trump

Na první pohled se zdá 69. ročník filmového Berlinale až překvapivě komformní a klidný - oproti dřívějšku ubylo…

Jak se rodí žirafa? Video v pražské zoo zachytilo samici Elišku při porodu

Jak se rodí žirafa? Video v pražské zoo zachytilo…

Další radostná událost potkala pražskou zoologickou zahradu. Ve středu přišlo na svět žirafí mláďátko – letos je…