7.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi A5 Sportback: Sportovní liftback umí jezdit i na plyn

 

Druhá generace sportovně střiženého liftbacku střední třídy od Audi bude dostupná nejen ve sportovní verzi S5, ale také ve variantě A5 g-tron na zemní plyn.

Audi se v posledních měsících zaměřuje na mezigenerační výměnu svých modelů střední třídy. Loni debutovaly sedan a kombi (A4 a A4 Avant), aby letos následovaly zvýšené oplastované kombi (A4 Allroad) a kupé (A5). Nyní nastal čas na příchod nového sportovně střiženého liftbacku, alias A5 Sportback.

Druhá generace A5 Sportbacku debutuje sedm let po té první, na designu to ale až tak výrazně vidět není – pro audi typicky došlo jen k evoluci tvarů. Ty přímo navazují na A5 kupé, příď je pro oba vozy shodná, zatímco záď s vysokým pontonem a úzkými koncovými světly je také velmi podobná.

A5 Sportback zůstává sportovně střiženým liftbackem, což díky výklopné zádi znamená snadnější přístup do zavazadelníku. Jeho objem činí 480 litrů, což je sice o 15 litrů více než u kupé, ve srovnání s předchůdcem ale k žádné změně nedošlo, udávaný objem zůstal shodný. Audi každopádně slibuje větší kabinu, což si ověříme při prvním seznámením se s autem.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2016 - AKTUÁLNÍ INFO >>

Ani interiér nemá čím překvapit, palubní deska byla převzata z A4 a A5 kupé. To znamená minimalisticky pojatou palubní desku, jejíž součástí mohou být příplatkový digitální přístrojový štít (tzv. audi virtual cockpit) nebo 8,3“ obrazovka s rozlišením 1024 x 480 pixelů vrcholného multimediálního systému MMI. Audi se umí spárovat s chytrými telefony s Androidem nebo iOS, příplatkovou možností je i jejich bezdrátové dobíjení.

Nabídka motorů bude zahrnovat dvě benzinové jednotky a tři turbodiesely, které nabídnou výkon v rozmezí 140 až 210 kW. Agregáty v závislosti na verzi spolupracují se šestistupňovým manuálem, sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou nebo osmistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem. Standardem je pohon předních kol, výjimkou je 3.0 TDI (210 kW) se standardně dodávaným systémem quattro, který je za příplatek dostupný také pro další vybrané motory.

První jízdní dojmy: Nové Audi A5 kupé jezdí s 2.0 TFSI opravdu parádně

Nabídku doplňují i modely S5 a A5 g-tron. V prvním případě se jedná o dobře známou sportovně laděnou verzi, která díky přeplňovanému šestiválci o výkonu 260 kW a točivém momentu 500 N.m zrychlí z 0-100 km/h za 4,7 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 250 km/h. Motor je přitom spárován s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem. A5 g-tron pak přebírá techniku z A4 g-tron, což znamená možnost spalování zemního plynu, syntetického plynu Audi e-gas i konvenčního benzinu. O pohon plynového liftbacku se pak stará přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 125 kW.

Základem je platforma MLB evo, která znamená mezigenerační snížení hmotnosti až o 85 kilogramů. Jen díky karoserii z lehčích materiálů se podařilo uspořit 15 kilogramů. Zavěšení je vpředu i vzadu pětiprvkové, přední náprava byla vylepšena, zatímco ta zadní nahradila dřívější lichoběžníkové řešení.

Samozřejmostí je bohatá výbava. Audi vyzdvihuje hlavně adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v dopravních kolonách, který umí vůz sám řídit až do rychlosti 65 km/h, avšak jen na „lepších silnicích.“ Zajímavostí je i rádce pro úspornou jízdu, který řidiči radí, jak jet úsporněji, a to pomocí dat z GPS. Zájemci si pak mohou připlatit za adaptivní tlumiče nebo řízení s proměnlivým převodem.

Druhá generace Audi A5 Sportback se v Evropě začne prodávat na začátku příštího roku, automobil však už poprvé spatříme na nadcházejícím autosalonu v Paříži. Německé ceny startují na částce 37.800 eur (v přepočtu cca 1,02 milionu korun), S5 u našich západních sousedů přijde na 62.500 eur (asi 1,69 milionu korun).

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa) Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa)

Nová generace oblíbeného kabrioletu od audi vstoupila…

Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro

Národní tiskovou prezentaci modelu A5 Sportback pořádalo…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Pradávný princ Thattaradtha musel být muž velikých zásluh. Vzdal se trůnu a opustil prosperující království.…

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…