Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Ateca X-Perience Concept: Hispánský zálesák s českým pasem

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Seat oplastoval svoje první sériové SUV a přiveze jej do Paříže. Zatím jako studii, jenže velmi blízkou produkci.

Ateca je klasickým menším SUV hlavně do města a mimo něj, drtivá většina z nich nikdy asfalt neopustí. Do metropole nad Seinou se ovšem chystá drsnější verze X-Perience, která se menšího terénu rozhodně nezalekne. Robustní háv představuje štědré oplastování karoserie, přepracované nárazníky a kryty podvozku, které se hodí. Mimo zpevněné cesty přece jen člověk sem tam nějaký ten kámen chytne.

Ne, drsná ateca samozřejmě není žádný teréňák, ale má čtyřkolku se spojkou Haldex, XDS (kontrola trakce suplující uzávěrku diferenciálu) a pomocníka pro sjíždění prudkých kopců. Moderní elektronika se stará také o volbu jízdních režimů včetně zimního a off-roadového. Průchodnost zvyšují velká osmnáctipalcová kola a pneumatiky s vysokým profilem a hrubším vzorkem.

Pod kapotou vrčí koncernové čtyřválcové dvoulitrové TDI se 140 kW (190 koňmi) a 400 N.m točivého momentu. O jeho přenos na obě nápravy se stará sedmistupňová dvouspojková skříň, taktéž z líhně mateřského Volkswagenu. Řidič volí jednotlivé rychlostní stupně páčkami pod volantem.

X-Perience má také řadu bezpečnostních asistentů: udržení v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, nouzové brzdění, rozpoznávání dopravních značek, signalizaci mrtvého úhlu, kameru s výhledem kolem celého auta z ptačí perspektivy, parkovací asistent pro kolmé i paralelní parkování... Multimédiím s osmipalcovým displejem nechybí podpora mobilů včetně Apple CarPlay a Android Auto.

Sériová výroba Atecy X-Perience je velmi pravděpodobná. I když ji Seat prezentuje jako koncept, určitě se najde dost klientů na to, aby jim takové auto už příští rok Španělé nabídli. Zcela jistě si však připlatí. Auto ani nemusí doznat mnoha změn a kombinace matně olivově zelené barvy s oranžovými doplňky, respektive hnědými výplněmi sedaček působí správně zálesácky. Interiér je ovšem osvětlen diodami.

Připomeňme jen, že SUV nevyjíždí z továrny v Martorellu, vzniká u nás na lince v Kvasinách. Nejen místní vrabci si ale šuškaji, že Seat na konec příštího roku chystá v této řadě i ostrou Cupru s benzinovým přeplňovaným čtyřválcovým dvoulitrem a 280, či dokonce 290 koňmi (206 a 213 kW).

Aleš Dragoun
Diskuze (15)
Avatar - praděda7
25. 9. 2016 22:13
Ateca X Perience Cupra
Mě se líbí a s motorizací Cupra by to byla docela zajímavá propozice... :-!
Avatar - Dinar
23. 9. 2016 18:21
Re: V názoru na barevné
Nic o větší světlé výšce nepíšu. Jakkoliv o fous větší, než u verze bez offroad pneu s vyšším profilem, bude, právě díky těm gumám.
Avatar - LEGOPARK
23. 9. 2016 13:32
Re: V názoru na barevné
Vacsia svetla vyska tam podla mna velmi nebude. Ani nemecke stranky ju neuvadzaju.
Avatar - nalimer
23. 9. 2016 09:24
Aleš Sleeper Dragoun
Značná časť z toho, čo je na smímkach, sa dá dokúpiť v rámci oficiálneho príslušenstva.
[odkaz]
Avatar - Dinar
23. 9. 2016 07:50
V názoru na barevné
kombinace bych se s tou paní (bude to paní, seat je zcela jistě genderově vyvážená firma), která ladí interiery u seatu, neshodl, ale jinak nevidím důvod ke steskům. Kritici nechť si uvědomí, že jsme ve třídě malých suv/crossoverů, typicky captur, kde drtivá většina konkurence neumí ani 4x4. Tahle ateca nabídne awd s výběrem jízdních režimu pro růz. povrchy, silný motor a kvalitní at, velmi slušnou světlou výšku, kola s vyšším profilem a terénním vzorkem, zakrytovaný spodek. Tohle auto není, s ohledem na třídu, jen nějaký marketingový o.j.e.b. :yes: