7.3. 2017 Michal Fokt

Honda Civic Type R 2018: Megatron má 320 koní

 

Zlý japonský Decepticon přichází s plány na ovládnutí světa hot-hatchů se silnějším motorem a dlouhým seznamem vylepšení.

Ani desátá generace Civicu nepochází z tohoto světa a vrcholem "transformerské" nabídky modelů se v létě stane sportovní verze Type R, která se právě představila na ženevském autosalonu. S minulou generací má auto společný víceméně jen motor a i ten prošel úpravami. Čtyřválec 2.0 VTEC Turbo má nově výkon 320 koní (235 kW) při stejných 6500/min, točivý moment zůstává na 400 N.m. v rozmezí 2500-4500/min, navíc by mělo dojít k vylepšení odezvy na plyn a řiditelnosti motoru. Zkombinovaný bude výhradně se šestistupňovým manuálem, disponujícím nově systémem „rev matching", jenž při podřazování dává automatické meziplyny.

Podvozek využívá samozřejmě šasi současného Civicu X. generace, Type R má oproti běžným civicům jinou geometrii přední nápravy s hliníkovými spodními rameny a mechanický diferenciál se zvýšenou svorností, zesílena byla i dvojitá příčná ramena zadní nápravy. Nový jednohmotový setrvačník snižuje setrvačnost spojky o 25 % a došlo ke zkrácení stálého převodu, což má zrychlit reakce auta a zlepšit dynamiku. Standardem auta jsou 20“ kola s pneumatikami Continental ContiSportContact 6 o rozměru 245/30, uvnitř pracují čtyřpístkové třmeny Brembo s 350mm vrtanými kotouči vpředu a 305mm disky vzadu.

Honda u CTR mezigeneračně zvýšila torzní tuhost ještě o 38 %, podíl vysokopevnostní oceli je 14 % a společně s hliníkovou kapotou došlo ke snížení váhy karoserie o 16 kg. Adaptivní tlumiče mají nyní tři režimy, Comfort, Sport a +R. Ty kromě podvozku, motoru a převodovky upravují také tuhost variabilního řízení a účinek systému jízdní stability. Auto půjde do prodeje letos v létě a Honda přiznává, že cílem bylo udělat nejřidičštější hot-hatch své kategorie. S tím souvisí i sportovní sedadla s výrazným vedením a krátké dráhy šestistupňového manuálu.

Nesmíme ovšem zapomínat ani na vizuální stránku věci, auto má velmi extrovertní design, už tak agresivní nárazníky doplňuje widebody kit, lip předního i zadního nárazníku, difuzor, křídlo a výstupky na odtrhové hraně střechy, mající za cíl vytvořit za autem vzdušný vír. Stejně jako u minulé generace se dbalo na aerodynamiku a hledání optimální kombinace obtékání vzduchu a přítlaku. Naproti tomu interiér je až na červené doplňky a karbonové dekory víceméně identický, v tomto případě nebylo nutné umisťovat sedadla níž k podlaze.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní Za vánoční nákupy potravin si připlatíte, tuzemák však zlevní

Jedním z ústředních témat posledních týdnů byla v české…

Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn Putin: USA chtějí vytlačit Rusko z evropského energického trhu a zdražit plyn

Sankce, které vůči Rusku schválil americký Kongres v…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic Type R 2018: Megatron má 320 koní







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Nafta ještě neřekla poslední slovo. Honda Civic dostala nový turbodiesel Nafta ještě neřekla poslední slovo. Honda Civic dostala nový turbodiesel

Od jara příštího roku rozšíří motorovou paletu Civicu…

Euro NCAP 2017: Honda Civic – Nedostatky v ochraně dětí stojí za čtyřmi hvězdami Euro NCAP 2017: Honda Civic – Nedostatky v ochraně dětí stojí za čtyřmi hvězdami

Honda Civic je poměrně pravidelným účastníkem testů…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země stanula labouristka Ardernová

Nový Zéland má po měsíci premiérku. V čele země…

V čele Nového Zélandu stane po zářijových volbách vůdkyně Novozélandské strany práce Jacinda Ardernová (37).…

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat můžete polévky, dýně i čokoládu

22 tipů na víkend: Prahou poběží zombie! Mlsat…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr ale ztratil vedení 2:0

Villarreal – Slavia 2:2. Cenná remíza, český mistr…

Fotbalisté pražské Slavie remizovali ve Villarrealu 2:2 ve třetím kole Evropské ligy v souboji o první místo ve…

Lugano není tak špatné, ale měli jsme ho přehrát, uznal střelec Bakoš

Lugano není tak špatné, ale měli jsme ho přehrát,…

PŘÍMO Z LUCERNU | Šest bodů z dvojzápasu s Luganem. Tudy měla vést cesta Viktorie Plzeň ze základní skupiny…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…