7.3. 2017 Michal Fokt

Honda Civic Type R 2018: Megatron má 320 koní

 

Zlý japonský Decepticon přichází s plány na ovládnutí světa hot-hatchů se silnějším motorem a dlouhým seznamem vylepšení.

Ani desátá generace Civicu nepochází z tohoto světa a vrcholem "transformerské" nabídky modelů se v létě stane sportovní verze Type R, která se právě představila na ženevském autosalonu. S minulou generací má auto společný víceméně jen motor a i ten prošel úpravami. Čtyřválec 2.0 VTEC Turbo má nově výkon 320 koní (235 kW) při stejných 6500/min, točivý moment zůstává na 400 N.m. v rozmezí 2500-4500/min, navíc by mělo dojít k vylepšení odezvy na plyn a řiditelnosti motoru. Zkombinovaný bude výhradně se šestistupňovým manuálem, disponujícím nově systémem „rev matching", jenž při podřazování dává automatické meziplyny.

Podvozek využívá samozřejmě šasi současného Civicu X. generace, Type R má oproti běžným civicům jinou geometrii přední nápravy s hliníkovými spodními rameny a mechanický diferenciál se zvýšenou svorností, zesílena byla i dvojitá příčná ramena zadní nápravy. Nový jednohmotový setrvačník snižuje setrvačnost spojky o 25 % a došlo ke zkrácení stálého převodu, což má zrychlit reakce auta a zlepšit dynamiku. Standardem auta jsou 20“ kola s pneumatikami Continental ContiSportContact 6 o rozměru 245/30, uvnitř pracují čtyřpístkové třmeny Brembo s 350mm vrtanými kotouči vpředu a 305mm disky vzadu.

Honda u CTR mezigeneračně zvýšila torzní tuhost ještě o 38 %, podíl vysokopevnostní oceli je 14 % a společně s hliníkovou kapotou došlo ke snížení váhy karoserie o 16 kg. Adaptivní tlumiče mají nyní tři režimy, Comfort, Sport a +R. Ty kromě podvozku, motoru a převodovky upravují také tuhost variabilního řízení a účinek systému jízdní stability. Auto půjde do prodeje letos v létě a Honda přiznává, že cílem bylo udělat nejřidičštější hot-hatch své kategorie. S tím souvisí i sportovní sedadla s výrazným vedením a krátké dráhy šestistupňového manuálu.

Nesmíme ovšem zapomínat ani na vizuální stránku věci, auto má velmi extrovertní design, už tak agresivní nárazníky doplňuje widebody kit, lip předního i zadního nárazníku, difuzor, křídlo a výstupky na odtrhové hraně střechy, mající za cíl vytvořit za autem vzdušný vír. Stejně jako u minulé generace se dbalo na aerodynamiku a hledání optimální kombinace obtékání vzduchu a přítlaku. Naproti tomu interiér je až na červené doplňky a karbonové dekory víceméně identický, v tomto případě nebylo nutné umisťovat sedadla níž k podlaze.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Britové mohou změnit názor. Miliardář Soros doufá v neuskutečnění brexitu Britové mohou změnit názor. Miliardář Soros doufá v neuskutečnění brexitu

Americký miliardář a filantrop George Soros doufá, že…

Glosa Martina Čabana: Tabák nezachrání všechno Glosa Martina Čabana: Tabák nezachrání všechno

Je trochu smutné, že pro českého prezidenta je…

Recept v mobilu. Lékárny čeká revoluce Recept v mobilu. Lékárny čeká revoluce

Kolaps jako při zavádění centrálního registru vozidel…

Konec vizuálního smogu? Praha bude regulovat reklamu v centru Konec vizuálního smogu? Praha bude regulovat reklamu v centru

Pražští radní se na úterním jednání jednohlasně shodli na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic Type R 2018: Megatron má 320 koní







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět... BMW X3 ve třetím vydání je tu. Tentokrát může i vonět...

Vnější rozměry vozu se téměř neměnily. Posádka by však…

 







 
Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Seat Arona poprvé naživo. Mladší brácha Atecy se povedl, má však jednu slabinu

Dnes 08:50

Seat hovoří o modelu Arona jako o menším bráchovi SUV Ateca, ale ve skutečnosti se jedná o zvýšenou ibizu. Vůz jsme si poprvé prohlédli v Barceloně.




Blesk.cz

„Psychopat, který jde ve stopách Hitlera!“ Média KLDR útočí na Trumpa

„Psychopat, který jde ve stopách Hitlera!“ Média…

Severní Korea znovu útočí na amerického prezidenta Donalda Trumpa. Minulý týden ho místní deník označil za…

Český europoslanec se „rýpe“ v Panama Papers. Koho už odhalil?

Český europoslanec se „rýpe“ v Panama Papers. Koho…

Evropská legislativa upravující prostředníky v kauze Panamských dokumentů je podle předběžných závěrů…

 

iSport.cz

Kdo jsou skrytí hrdinové SUPER návratu Kvitové? Žene ji síla V+V

Kdo jsou skrytí hrdinové SUPER návratu Kvitové? Žene…

Za vším hledej ženu, za pohádkovým comebackem Petry Kvitové ale muže. Hned dva. Tenisový trenér Jiří Vaněk (39)…

Hrdina s tahákem! Němcům pomohl do finále fígl, mladík připomněl legendu

Hrdina s tahákem! Němcům pomohl do finále fígl,…

Podíval se na papír ukrytý pod stulpnou, pohledem zkontroloval totožnost exekutora a pak už to bylo pouze na…

 

Reflex.cz

Z Marrákéše až na vrchol Džebel Tubkal aneb Krátká setkání ve Vysokém Atlasu

Z Marrákéše až na vrchol Džebel Tubkal aneb Krátká…

Cesta pohořím Atlas se táhne drsným terénem i malebnými vesničkami, kde se téměř zastavil čas. Místní lidé zde…

Kalvoda, Kocáb a spol. se zase rozepsali. Z jejich Několika vět nedává však smysl ani slovo

Kalvoda, Kocáb a spol. se zase rozepsali. Z jejich…

Aktuálně zveřejněná výzva Několik vět 2017 vypadá jako zdánlivě logický dokument. Každý z jeho deseti bodů…