Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type R 2018: Megatron má 320 koní

honda video zeneva2017 nizsistredni hothatch
honda video zeneva2017 nizsistredni hothatch
honda video zeneva2017 nizsistredni hothatch
honda video zeneva2017 nizsistredni hothatch
14 Fotogalerie
Diskuze (66)
Zlý japonský Decepticon přichází s plány na ovládnutí světa hot-hatchů se silnějším motorem a dlouhým seznamem vylepšení.

Ani desátá generace Civicu nepochází z tohoto světa a vrcholem "transformerské" nabídky modelů se v létě stane sportovní verze Type R, která se právě představila na ženevském autosalonu. S minulou generací má auto společný víceméně jen motor a i ten prošel úpravami. Čtyřválec 2.0 VTEC Turbo má nově výkon 320 koní (235 kW) při stejných 6500/min, točivý moment zůstává na 400 N.m. v rozmezí 2500-4500/min, navíc by mělo dojít k vylepšení odezvy na plyn a řiditelnosti motoru. Zkombinovaný bude výhradně se šestistupňovým manuálem, disponujícím nově systémem „rev matching", jenž při podřazování dává automatické meziplyny.

Podvozek využívá samozřejmě šasi současného Civicu X. generace, Type R má oproti běžným civicům jinou geometrii přední nápravy s hliníkovými spodními rameny a mechanický diferenciál se zvýšenou svorností, zesílena byla i dvojitá příčná ramena zadní nápravy. Nový jednohmotový setrvačník snižuje setrvačnost spojky o 25 % a došlo ke zkrácení stálého převodu, což má zrychlit reakce auta a zlepšit dynamiku. Standardem auta jsou 20“ kola s pneumatikami Continental ContiSportContact 6 o rozměru 245/30, uvnitř pracují čtyřpístkové třmeny Brembo s 350mm vrtanými kotouči vpředu a 305mm disky vzadu.

Honda u CTR mezigeneračně zvýšila torzní tuhost ještě o 38 %, podíl vysokopevnostní oceli je 14 % a společně s hliníkovou kapotou došlo ke snížení váhy karoserie o 16 kg. Adaptivní tlumiče mají nyní tři režimy, Comfort, Sport a +R. Ty kromě podvozku, motoru a převodovky upravují také tuhost variabilního řízení a účinek systému jízdní stability. Auto půjde do prodeje letos v létě a Honda přiznává, že cílem bylo udělat nejřidičštější hot-hatch své kategorie. S tím souvisí i sportovní sedadla s výrazným vedením a krátké dráhy šestistupňového manuálu.

Nesmíme ovšem zapomínat ani na vizuální stránku věci, auto má velmi extrovertní design, už tak agresivní nárazníky doplňuje widebody kit, lip předního i zadního nárazníku, difuzor, křídlo a výstupky na odtrhové hraně střechy, mající za cíl vytvořit za autem vzdušný vír. Stejně jako u minulé generace se dbalo na aerodynamiku a hledání optimální kombinace obtékání vzduchu a přítlaku. Naproti tomu interiér je až na červené doplňky a karbonové dekory víceméně identický, v tomto případě nebylo nutné umisťovat sedadla níž k podlaze.

Vstoupit do diskuze (66)