Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus v Ženevě představuje novou generaci vlajkové lodi. Proč je nové LS tak výrazné?

David Bureš
Diskuze (5)

Vozy značky Lexus bývaly konzervativně laděné, což se aktuálně postupně mění. V Ženevě jsme se ptali, proč je tak výrazná i nová vlajková loď Lexusu.

Nová generace Lexusu LS přijíždí s výraznou přídí a moderní technikou v útrobách. Na výrazný styl i nabídnuté novinky jsme se zeptali toho nejpovolanějšího, Toshia Asahiho, šéfinženýra nového Lexusu LS.

Lexus v Ženevě představuje nový luxusní sedan LS. Jak byste jej charakterizoval?

Sedan LS navazuje na kupé LC. Lexus vstupuje do nové etapy svého života, v níž chceme být emocionálnější, zajímavější a futurističtější. To všechno se zhmotňuje právě v LS.

Co nového LS nabízí?

Novinky můžeme rozdělit do čtyř pilířů. První je emocionálnější design, druhý jsou radostné jízdní zážitky, které díky nové platformě znamenají lepší jízdní vlastnosti i vyšší komfort. Třetím pilířem jsou bezpečnostní systémy jako automatické brzdění s detekcí chodců a čtvrtým pilířem je řemeslné zpracování interiéru, které vychází z japonských zvyků.

Proč jste takovým způsobem změnili design auta? Nové LS je výrazné a extravagantní, zatímco předchůdce byl spíše konzervativně laděným automobilem.

Minulá generace LS byla na trhu 11 let. To je dlouhá doba, během které se změnily zákaznické preference, zároveň přišli na trh noví konkurenti. Na tyto změny jsme museli reagovat, přičemž jsme zjistili, že bychom měli být zajímavější a více hrát na emoce.

Co můžete říci o nabízených motorech?

Hovoříme o takzvané chytré velikosti, proto nabízíme šestiválcový hybrid a přeplňovaný šestiválec, díky kterým jsme dosáhli nižší spotřeby paliva i vyššího výkonu než u předchozího osmiválce. U přeplňovaného motoru nabídněme nižší spotřebu než konkurence od BMW nebo Mercedesu. Oba motory jsou sice vidlicové a mají objem 3,5 litru, jsou ale odlišné. Ten přeplňovaný je nový, zatímco ten v hybridu vychází z předchůdce.

LS podobně jako LC používá desetistupňový automat od Aisinu. Nebylo by v případě tolika převodů lepší použít převodovku CVT?

Pokud jde o CVT převodovky, mají své limity. Jestliže chceme v takto velkém autě s točivým momentem 600 N.m nabídnout hladké, klidné řazení, je zvolený automat lepší volba než CVT převodovka.

Velkým tématem luxusních aut jsou dnes systémy poloautomatické jízdy. Co v této oblasti nabízí Lexus LS?

Lexus LS zvládne jezdit sám, řidič ale stále musí mít ruce na volantu. Pracujeme i na systémech, které umožní plně automatizovanou jízdu. Možná je nabídneme.

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - drack2
9. 3. 2017 12:19
Re: ten xicht...
Ja si myslim, ze V8 v LS bude. Pokud ne, je to vazne velka skoda a limitace.
Uz jen proto, ze chybi ekvivalent 600h a pripadny LS F.

Rad bych videl v akci ten HUD a obecne i infotainment.
Avatar - CHerokee
8. 3. 2017 17:27
ten xicht...
Nemůžu si pomoct, ale ty přední masky Lexusů jsou furt ošklivé. Vypadá jak Predator ze stejnojmenného filmu. A propo 8 válce je vážně škoda.

Avatar - _Karel_
8. 3. 2017 17:19
Re: Prima
Já žádnou škodovku nikdy neměl.
Kdyby Lexus vyráběl lift nebo kombi, možná bych to zvládl. Ale stejně by to nejspíš byl kompromis.
Nebo jsi to myslel jinak?
Avatar - Hammunasakra
8. 3. 2017 17:04
Re: Prima
:yes: >:-[]

A nebo to nechat jak to je = a změnit značku = to tě nenapadlo? ;-)
Avatar - _Karel_
8. 3. 2017 16:38
Prima
Tak a teď japonce naučit česky a vyměnit za Vlčka. >:-[]
Jasné, stručné, věcné odpovědi bez nesmyslného balastu. :yes: :yes: :yes: