Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Lexus LM 350h – MPV s jediným účelem

Marek Bednář
Diskuze (22)

Japonský konkurent luxusních německých limuzín vypadá jako MPV, ale ve skutečnosti má vozit dva lidi v co největším komfortu a tomu obětoval veškerou víceúčelovost. Ovšem zatímco jako řidič si užívám až dechberoucího komfortu, vzadu se mi za jízdy už tolik nelíbí – a ne proto, že by mi chyběl volant v rukou.

Design, interiér


Nestává se často, že bych v nějakém autě nechtěl sedět za volantem. Když jsem se ale dozvěděl, že budu testovat Lexus LM 350h, hned jsem začal přemýšlet, jak to udělat, abych si mohl vyzkoušet i zadní sedačky. Totiž, tohle auto vzniklo pro toho vpravo vzadu a nikoho jiného, i proto jsem si dovolil oxymorón v titulku.

Lexusu LM se říká „luxusní MPV“ jenže ono to není MPV. Tato zkratka znamená „Multi-Purpose Vehicle“, tedy „víceúčelové vozidlo“, a většinou jde o to, že máte auto buď plné sedaček, nebo je vyndáte – či sklopíte do podlahy – a najednou máte k dispozici obří prostor pro přepravu nákladu. Mimo mnoha jiného, samozřejmě.

LM ve vrcholném provedení ale nenabízí sklopné ani vyjímatelné zadní sedačky, lyže i latě z hobby marketu by bylo třeba přepravovat na střešním nosiči, pokud byste nechtěli riskovat riziko poškození koženého čalounění nebo obří televize na přepážce, a navíc je nekřesťansky drahé už v základním provedení, natož v této verzi s pouhými čtyřmi místy k sezení.

Zobrazit celý článek
Marek Bednář
Diskuze (22)

Doporučujeme

Lexus LM 350h
Cena základní sestavy 3 950 000 Kč
Výbava základní sestavy Multimediální ovládací prvky na volantu, Audiosystém Mark Levinson s 23 reproduktory, DAB tuner, Zadní multimediální ultraširoká obrazovka, 48", HDMI porty: 2, Mobilní ovládací panely (2) zábavního systému pro zadní sedadla, Bezdrátová nabíječka mobilních zařízení, zadní sedadla: 2, 14" multimediální dotykový displej, včetně navigace Lexus, Hlasové ovládání Hey Lexus, Integrace chytrých telefonů Apple CarPlay & Android Auto, Vzdálené služby Lexus Connected, Pohon všech kol 4x4 E-FOUR, Sytém zabezpečení proti krádeži, Systém adaptivního odpružení - AVS, Inteligentní parkovací senzory vpředu i vzadu, Panoramatické zobrazení okolí vozu - PVM, Systém sledování slepého úhlu - BSM, Asistent bezpečného vystupování z vozu - SEA, Asistent automatické změny jízdního pruhu - LCA, Automatické vzdálené parkování, Asistent sledování příčného provozu před vozidlem - FCTA, Přednárazový systém s detekcí pozornosti řidiče a brzdnou funkcí - PCS, Systém semiautonomní jízdy - LTA, Dymamický adaptivní tempomat - DRCC, Systém rozpoznání dopravního značení - RSA, Adaptivní systém dálkových světel - AHS, Nouzový asistent řízení - ESA, Proaktivní asistent řízení - PDA, Systém varování při opuštění jízdního pruhu - LDA, 19" litá kola, kovaná (225/55), Rezervní dojezdová pneumatika, Přední boční skla s akustickou izolací, Zadní skla s akustickou izolací, Zatmavená zadní skla, Panoramatická střecha, LED světlomety, Adaptivní systém dálkových světlometů AHS s dynamickým nastavením výšky světel, Ostřikovač světlometů, Funkce svícení do zatáček, Vnější zpětná zrcátka - automaticky sklopitelná, s paměťovou funkcí a vyhřívaná, Elektricky nastavitelný sloupek volntu, Kožený volant, vyhřívaný, Bezklíčový systém Smart Entry s funkcí komfortního zavírání / otevírání bočních dveří, Elektricky ovládané 5.dveře, Elektronický zámek dveří e-Latch, Digitální klíč, Dešťový senzor, Systém kabinového ambientního osvětlení Lounge, Uvítací osvětlení - 4 sedadla, Elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, Sluneční clony, elektricky nastavitelné, Ozdobný vzor obložení dveří: Tahara + semiš, Privacy clona oddělující zadní část vozu, elektricky nastavitelná, Odkládací stolky pro zadní sedadla (složitelné), Automatická klimatizace pro sedadla vpředu, 2zónová, Porkočilý systém klimatizace Lexus Climate Concierge, zadní sedadla, Ion generátor Nanoe X Chladící box, Zadní sedadla: Kapitánská sedadla (elektricky nastavitelná, s rozšířenou masážní funkcí), Přední sedadla: čalounění semi-anilinová kůže; zadní sedadla: čalounění l-anilinová kůže (v kombinaci se semišem), Komfortní hlavové opěrky, vyhřívané, Elektricky nastavitelná přední sedadla, s paměťovou funkcí (řidič), Zadní sedadla: komfortní funkce sklopení do horizontální roviny, Elektricky nastavitelné bederní opěrky pro sedadla vpředu a vzadu (2.řada), Vyhřívaná sedadla vpředu a vzadu (2. řada sedadel), Odvětrávaná sedadla vpředu a vzadu (2. řada sedadel), Světlý interiér Amonite Sand, Zásuvka 220 V / 1500 W Kč
Cena testované sestavy 3 990 000 Kč
Výbava testované sestavy barva Achátová (+40.000 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 16
Zdvihový objem (ccm): 2487
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 184 / 0
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 7.0
Emise CO2: 160
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 752 / 0
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2345 / 525
Rozměr pneu: 225/55 R19
Lexus LM 350h
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5130
b) šířka (mm): 1890
c) výška (mm): 1945
d) rozvor (mm): 3000
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 1200 / 0
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1000
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
3. 3. 2024 22:21
Re: Teda pane Bednáři....
Absolutně nesmyslná úvaha. Evropani mají nesrovnatelně vytříbenější cit pro automobilový design. :-)
3. 3. 2024 22:19
Re: Teda pane Bednáři....
Až na to, že Lexus drtivou většinu své produkce prodal mimo Evropu. A evropský zákazník je, jak známo, na design daleko náročnější, než třeba Američan nebo Asiat. :-)
3. 3. 2024 22:16
Re: Prečo?
Až se této korejské obludnosti v EU prodá alespoň 10 % evropských prodejů velmi populárního Karoqu, tak pak se možná budeme moci bavit o takovém nesmyslném srovnání! :-[]
Avatar - Mikesus
2. 3. 2024 13:52
Re: Teda pane Bednáři....
Mne se též moc nelíbí, obzvlášť tohle, ale čísla ukazují, že pokud tohle je nevkusné, pak škodu a její "vkus" volí stejný počet lidí. Tedy jsou stejně vkusné/nevkusné.
Avatar - Mikesus
2. 3. 2024 13:51
Re: Teda pane Bednáři....
A hlavne, tak strašně nevkusná značka prodala loni 824,258. A další značka, Škoda, prodala 866,800. Takze vlastně to odpovídá, že škodovka je o dost nevkusnejsi, kdyz lacinější výrobků prodá podobné množství. Tedy můžeme říct, že pokud je lexus tradičně nevkusný, Škoda je též, protoze prodává stejně množství aut po světě a tudíž se trefila do (ne)vkusu stejnému počtu lidí.