300 koní pro nejmenší Lexus. Koncept LBX Morizo RR údajně míří do výroby
Sportovní Lexus LBX Morizo RR s nadupaným tříválcem z Toyoty GR Yaris se údajně blíží do sériové výroby. Na světové trhy by mohl vyrazit už letos.
Letos v lednu nás Japonci ohromili novým konceptem sportovního crossoveru, když na Tokijském autosalonu odhalili výkonnější verzi nejmenšího a nejlevnějšího lexusu současnosti. Nový Lexus LBX Morizo RR přijel na svět s turbodmychadlem přeplňovanou benzinovou šestnáctistovkou z modernizované Toyoty GR Yaris. A teď to vypadá, že se v budoucnu opravdu začne vyrábět.
O sportovním crossoveru se spekulovalo už během oficiálního debutu v Miláně a údajně se už brzy začne prodávat ve vybraných zemích. Pro australský magazín Drive to potvrdil John Pappas, šéf tamního zastoupení Lexusu. V rozhovoru se vyjádřil, že Lexus LBX Morizo RR se s velkou pravděpodobností dostane do sériové výroby.
Současně však uvedl, že nejvýkonnější verze malého Lexusu LBX, vycházejícího z Toyoty Yaris Cross, zatím nedostala definitivní zelenou. Ultimativní Lexus LBX s výkonným tříválcem G16E-GTS z GR Yarisu by tak na světových trzích mohl nabídnout až 224 kW (300 koní) a 400 newtonmetrů. Standardem by pak mohla být nově vyvinutá osmistupňová automatická převodovka Direct Shift Transmission.

O budoucím příchodu produkčního Lexusu LBX Morizo RR se v minulosti zmínil i Akio Toyoda. Uvedl, že by se měl začít prodávat v pozdějších měsících letošního roku. Bývalý prezident a generální ředitel společnosti byl hlavní inspirací pro vznik sportovní edice, protože se aktivně účastní automobilových závodů s přezdívkou „Morizo“.
Na závěr připomeneme, že standardní Lexus LBX se v Česku prodává s nenabíjecím hybridem o 100 kW (136 koních) a 185 newtonmetrech. Zákazníci si mohou vybrat ze základního pohonu předních kol nebo volitelné čtyřkolky E-Four s dodatečným elektromotorem pro pohon zadních kol.