Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru XV: Podoba čistě záměrná

Tomáš Dusil
Diskuze (18)
Světovou premiéru si na autosalonu v Ženevě odbylo také Subaru XV druhé generace. Ač se na první pohled podobá svému předchůdci, jedná se o zcela nový automobil.

Myšlenkou XV bylo spojit třídu crossoverů s kompaktní karoserií běžných aut. Však je také XV oproti SUV o poznání nižší. Poprvé se XV coby zcela nový samostatný model objevilo v roce 2012. Nové vydání, představené v Ženevě po tvarové stránce navazuje na původní vůz, ovšem tím veškerá podobnost končí. Novinka využívá zcela novou globální platformu, díky níž je karoserie vozu zase o něco tužší. Výrobce uvádí zvýšení tuhosti v krutu o 70 procent.

Mottem při tvarovém návrhu auta bylo spojení „Dynamic versus Solid“ (dynamika proti spolehlivosti). O žádné tvarové excesy ovšem nejde. Auto si tak zachovalo linie známé z předchůdce, díky nimž si tento vůz s jiným patrně nespletete. Dále novinka přidává dva nové barevné odstíny karoserie „Cool grey khaki“ a „Sunshine orange“, samozřejmě v kombinaci s černými doplňky karoserie.

Uvnitř na posádku čeká 8palcový dotykový monitor informačně-zábavního systému se schopností komunikace s „chytrými telefony“. Materiály jsou kvalitnější, zlepšil se údajně také výhled, prostornost, stejně jako objem zavazadelníku.

Po technické stránce stojí za zmínku světlá výška 220 mm, díky níž je průchodnost modelu XV na solidní úrovni. Z dynamických vlastností výrobce udává zmenšení stranových náklonů při jízdě v zatáčkách o zhruba polovinu v porovnání se stávající generací. Nové řízení dostalo strmější převod 13:1 namísto 14:1 ve střední poloze. Dále vozu nechybí systém Active Torque Vectoring vylepšující ovladatelnost při jízdě v zatáčce pod plynem.

Nebylo by to Subaru, kdyby chyběl pohon všech kol, zde navíc doplněný o rozhraní X-MODE vylepšující jeho vlastnosti na různých druzích povrchů.

K pohonu novinky zatím slouží jediný motor. Tím je zážehový plochý čtyřválec z řady FB. Dle informací od Subaru však bylo asi 80 procent jeho dílů přepracováno, takže je to vlastně nový motor. Nově využívá přímé vstřikování benzínu a kombinovaný je s převodovkou Lineartronic jež umožňuje využívat sedm fiktivních převodů.

Vylepšena byla také bezpečnost v čele se systémem EyeSight, při nárazu z boku zase posádka ocení zlepšení o 40 procent.

Nové Subaru XV
Délka/šířka/výška4465x4800x1615 mm
Rozvor2665 mm
Minimální světlá výška220 mm
MotorFB20 2.0 l, DOHC
Objem motoru1995 cm3
Maximální výkon115 kW
Maximální točivý moment196 N.m.
PřevodovkaLineartronic

Tomáš Dusil
Diskuze (18)
Avatar - white label
8. 3. 2017 22:43
Re: Proklatě dobré XV
Optimální barva pro volební tým ČSSD. ;-)
8. 3. 2017 21:00
Re: Subaru XV - rozdíl generací
Tak snad to tak bude, ale stejně je škoda, že ten manuál posílají do kytek ;-\
Holt Evropa je prakticky jediná, kde ještě MT trochu chceme a už i tady je to v menšině. Západní Evropa už skoro vůbec a jakžtakž to zachraňuje jen východ...
8. 3. 2017 20:53
Re: Subaru XV - rozdíl generací
Sedačky vypadají super, tam půjde určitě o zlepšení. Ale ten středový panel mi nějak úplně neštymuje. S interiérem jsem u svého auta spokojený, mám rád spíše technický design s ohledem na funkčnost než sci-fi design. Ale je fakt, že do 2015 to bylo až moc strohé...
A dojezdovka jde dát i u stávajícího XVčka, jen ta zúžená verze...
8. 3. 2017 20:09
Jupi
Velmi dobre auticko. Ano mohlo by mat vykonnejsi motor a vacsi batozinovy priestor (od toho tu ale bude neskor novy Forester). Ale je to hlavne workhorse, nie ziadne fashion alebo znamost na kratku znamost :-)
Nova platforma vyzera velmi dobre v Impreze, cize neocakam nic ine v pripade XV. Je to lepsia kombinacia, kde podvozok znesie podstatne viac toho, co je motor schopny ponuknut a vydrzat. Dnes je stale viac aut na trhu, ktore to ponukaju presne naopak.
Za mna palec hore a je to silny kandidat na dalsie auto. :yes:
8. 3. 2017 20:05
Re: Subaru XV - rozdíl generací
Vyborne napisane. Batozinovy priestor ma byt vacsi nez doposial, ale tiez cakam na oficialny udaj. Predpokladam, ze narast bude skor symbolicky, mozno na 390l, v idealnom pripade 400l, ale podla fotiek nevyzera to na obrovsky narast.
CVT je neustale zdokonalovana cez Subaru, a ta v novom XV je jej dalsou evoluciou. Zvacsil sa rozsah a prvy krat v kombinaci s benzinovym motorom ponuka preddefinovanych 7 stupnov a chova sa tak isto, ako si opisal v pripade Levorgu a Outbacka.