Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2018: Ferrari 488 Pista poprvé naživo. Pišta je jedna z hvězd autosalonu

David Bureš
Diskuze (1)
Na letošním ženevském autosalonu je toho k vidění opravdu hodně. Mezi ty nejobletovanější novinky vedle jiných patří i Ferrari 488 Pista.

Ferrari. Jen málokterá automobilka má tolik fanoušků jako výrobce supersportů z Maranella. Znát je to vždy i na autosalonech, na kterých novinky vzpínajícího koníka vždy patří mezi ty nejobdivovanější automobily. Platí to i v Ženevě, kde Ferrari prezentuje nový supersport 488 Pista.

A vůbec se takovému zájmu nedivíme, protože naživo vypadá 488 Pista prostě senzačně. Vynikne ale hlavně v typické červené barvě, opodál stojící stříbrný kousek je typicky pro tuto barvu navzdory výrazným křivkám až nenápadný. Základ dodalo 488 GTB, proti kterému však byl vzhled novinky v mnoha ohledech přepracován, aby se jeho aerodynamická účinnost ve srovnání s 488 GTB zlepšila o pětinu. Příď „smějící bestie“ musela myslet i na nutnost lepšího chlazení, mezichladič byl pro potřeby auta zvětšen o čtvrtinu.

Velké chladicí otvory najdeme také za dveřmi, zatímco záď vypadá jak nějaký závodní speciál. Obří difusor doplňují dvě koncovky výfuku, tedy koncovky, ony to jsou spíše takové roury od kamen, jak jsou obrovské. Krásná je i horní část s elegantním spoilerem. Díky rychlosti Pišty (Hufnágla), jak mu čeští novináři familiérně přezdívají, tuhle partii uvidíte nejčastěji, přičemž tenhle pohled stojí vážně za to!

Všem tifosi na očích je i motor, a to díky velkému prosklenému krytu. A není divu, že se jím Ferrari tak chlubí. Je to totiž nejvýkonnější vidlicový osmiválec v jeho historii. Naladěn je na 720 koní (530 kW) a 770 N.m, což je o 50 koní, respektive 10 N.m více než u výchozího 488 GTB.

Technika se inspirovala okruhovým 488 Challenge. Otvory přívodu vzduchu se přesunuly do prostoru zadního spoileru pro vyšší účinnost, navíc se tím mohl zvětšit mezichladič. Písty a hlavy válců byly zesíleny, aby vydržely vyšší zatížení (tlak ve spalovacích komorách je až o 10 % vyšší), množství komponentů je nově vyrobeno z lehčích materiálů. Výfukové potrubí je tak ze slitiny Inconel, vybrané části jsou zase titanové.

V motorovém prostoru zaujme také jeho obložení z karbonových vláken, které jsou hojně užity na karoserii i v kabině. Kam se podíváte, tam je karbon, ať už na zadním difusoru, předním „lízátku“ nebo obložení interiéru.

Právě vnitřek také evokuje závodní speciály. Palubní deska je čalouněna lehkou alcantarou, na podlaze chybí jakékoliv koberečky, je tu jen odhalená hliníková podlaha. Vynikající jsou sedačky, které perfektně obejmou tělo, líbí se i prodloužení krajů sedáku pro lepší oporu stehen. Zajímavostí je chybějící schránka před spolujezdcem, drobnosti tak lze odložit jen do kapes ve dveřích nebo za sedadly.

David Bureš
Diskuze (1)
8. 3. 2018 17:52
Kola dělají auto
Zatímco se všichni výrobci předhání, kdo vytvoří v podběhu větší paskvil, tak Ferrari si na svoje letadlo prskne "klasické" paprsky a je to... jak jinak než dokonalé :yes: