Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2018: Ford Ka+ Active je víc než jen oplastovaný hatchback. Překvapil příjemně i nemile

Stanislav Kolman
Diskuze (2)
Už už to vypadalo, že Modrý ovál model Ka+ na ženevské výstaviště vůbec nepřivezl. Ale přivezl, jen jej před námi tak trochu schoval.

Není se co divit, že „káčko“ na stánku Fordu snadno přehlédnete. Automobilka letos vystavuje hned několik modelů, které jsou (při vší úctě ke Ka+) o něco atraktivnější. Namátkou vypíchněme Mustang Bullit, omlazené SUV Edge či zcela novou Fiestu. My jsme se ale nedali a Ka+ v terénnějším provedení Active nakonec našli v patře zázemí značky.

Ve srovnání s klasickým Ka+ si provedení Active (inspirováno segmentem SUV) kromě běžných rozměrů polepšilo i o 23 mm zvýšeným podvozkem. Na první pohled je vyšší stavba karoserie znát, zejména zezadu auto působí poněkud disproporčně.

Punc vozu mimo zpevněné cesty dodávají oplastované části karoserie, ale liší se i maskou chladiče, střešními ližinami či specifickým patnáctipalcovým obutím. Představte si, že si užíváte jízdu lehkým terénním prostředím plnými doušky. Když pak chcete vyndat věci ze zavazadelníku, musíte tak učinit tlačítkem pod logem. A madlo pro zavření? Kdepak. Jen za ty „zaflákané“ páté dveře pořádně chytněte!

Vyšší stavbu kompenzuje bohatý prostor uvnitř, kterého se v maličkém autě dočkáte i ve druhé řadě. Před koleny je to s výškou 176 centimetrů tak akorát, ale nad hlavou mám překvapivě vzdušno. Sezení vzadu připomíná spíše lavici bez výrazného tvarování, vpředu už je to lepší, i když ani tady vás sedačky v zatáčkách příliš nepodrží.

A teď dvě displejová překvapení: infotainment obraz zvládá skvěle vykreslovat. Tak hezky, až mi napoprvé přišlo, že je přes něj jen nalepená papírová fólie s „náhražkami“ tradičních dlaždic. Za tohle rozhodně palec nahoru! O to větším překvapením je ale palubní počítač v kapličce před volantem, který kostkovaným vyobrazením loga Ford či ujetých km nechává vzpomenout na telefony z počátku tisíciletí.

Po ergonomické stránce se vnitřek povedl, kromě prostoru nabízí i dostatek místa s praktickým využitím. Slabinou je třeba chybějící posouvání volantu do hloubky či tvrdé plasty přítomné napříč celým interiérem. Ale pokud Ford nabídne kompromis v podobě vábivé cenovky, není důvod, proč by Ka+ Active nemohl konkurovat dnes tolik oblíbeným městským crossoverům.

Ford Ka+ – srovnání rozměrů jednotlivých verzí
ModelKa+Ka+Ka+ Active
Rok výroby2018-2016-20182018-
Délka (mm)394139293955
Šířka (mm)170417041743
Výška (mm)152415241551
Rozvor (mm)248924892489
Objem zavazadelníku (l)270270270

Stanislav Kolman
Diskuze (2)
Avatar - bystron
8. 3. 2018 02:42
Re: prečo to ford robí?
jo je to asexualní nuda ;-\
7. 3. 2018 11:20
prečo to ford robí?
nové ka sa asi robilo pre latinskú, ok, ale je chyba snažiť sa urobiť z toho naleštenú európu. iba čo kazia imidž značky. Keď robia káry pre latinskú, tak nech ich sem dovážajú ako lovkosty za dobrú cenu, to by ešte ľudia pochopili, bolo by to aspoň logické, takto je to iba trápne.