Ford Ka+ prošel faceliftem. Láká na nový motor a terénní verzi!
Ford je aktuálně v třídě malých automobilů na evropských trzích zastoupen hned dvěma modely, osvědčenou Fiestu, která v dnešní generaci vyrostla a stala se luxusnějším zbožím, doplnil v roce 2016 levněji orientovaným vozem Ka+, původně určeným pro Brazílii, kde se prodává od roku 2014. Ford Ka+ po dvou letech na evropském trhu prochází modernizací, která přináší množství změn.
Vedle přepracovaného vzhledu se můžeme především těšit na novou variantu Ka+ Active, která bude chtít konkurovat malým SUV. V případě této verze káčko dostalo o 23 mm zvýšený podvozek a oplastovanou karoserii, aby si poradilo i s nástrahami nezpevněných cest.
Oproti běžnému modelu se navíc liší i maskou chladiče se zakomponovaným logem značky, specifickými 15palcovými koly nebo střešními ližinami. Liší se i technika, Ka+ Active má širší rozchod kol, větší přední stabilizátor nebo specificky naladěný posilovač řízení.
Ford Ka+ – srovnání rozměrů jednotlivých verzí | |||
Model | Ka+ | Ka+ | Ka+ Active |
Rok výroby | 2018- | 2016-2018 | 2018- |
Délka (mm) | 3941 | 3929 | 3955 |
Šířka (mm) | 1704 | 1704 | 1743 |
Výška (mm) | 1524 | 1524 | 1551 |
Rozvor (mm) | 2489 | 2489 | 2489 |
Objem zavazadelníku (l) | 270 | 270 | 270 |
Vedle exteriéru prošel úpravou také interiér. Na vrchu středového tunelu se může nově objevit 6,5“ dotyková obrazovka multimediálního systému SYNC 3, který je kompatibilní se službami Apple CarPlay nebo Android Auto. Příplatkovou výbavu nově doplňuje vyhřívané čelní sklo nebo dešťový a světelný senzor.
Důležitou novinku najdeme také pod kapotou, kde se objevuje nově navržený agregát 1.2 Ti-VCT. Označení zůstává totožně jako dosud, jenže na rozdíl od stávající dvanáctistovky Duratec to však už není čtyřválec, ale tříválec. Je odvozen od tříválce 1.5 EcoBoost, s nímž sdílí základ své architektury. Co se však týče parametrů, moc se nezměnilo, jak si ostatně můžete prohlédnout v přiložené tabulce. Výkon v silnější verzi zůstal na 63 kW, maximální točivý moment povyrostl ze 112 na 115 N.m.
Automobilka však slibuje až desetiprocentní nárůst točivého momentu mezi 1000 až 3000 otáčkami, což zpříjemní každodenní provoz. Tříválec s hliníkovým blokem navíc má být i bez vyvažovací hřídele kultivovanější než předchůdce, čemuž napomůže optimalizovaný ventilový rozvod nebo nové těsnící materiály, zatímco integrované výfukové potrubí díky optimalizovanému zahřívání sníží emise. Se snížením tření zase pomůže dvoustupňové olejové čerpadlo s variabilní pumpou nebo speciální povrch pístů.
Ford Ka+ – srovnání nově nabízených motorů se stávajícími | |||||
Motor | 1.2 Ti-VCT | 1.2 Ti-VCT | 1.2 Ti-VCT | 1.2 Ti-VCT | 1.5 TDCi |
Rok výroby | 2018- | 2016-2018 | 2018- | 2016-2018 | 2018- |
Zdvihový objem [cm3] | 1194 | 1196 | 1194 | 1196 | 1499 |
Válce | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
Největší výkon [kW/min] | 52/5500-6500 | 52/6000 | 63/5500-6500 | 63/6300 | 70/3750 |
Točivý moment [N.m/min] | 113,5/4250 | 105/4000 | 115/4250 | 112/4000 | 215/1750-2500 |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M | 5M |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,1 | 5,0 | 5,0 | 5,0 | 3,7 |
K dispozici bude i slabší varianta s 52 kW a 113,5 N.m. Součástí nabídky pak nově bude také turbodiesel, čtyřválec o objemu 1,5 litru naladěný na 70 kW a 215 N.m, což je v době brojení proti naftovým agregátům u malého auta atypické řešení. Všechny jednotky se spoléhají na pětistupňový manuál.
Podle dřívějších zpráv se modernizovaný Ford Ka+ začne na českém trhu prodávat v červenci.