Lamborghini Huracán Performante Spyder: Hodně rychle a hodně lehce s větrem ve vlasech
Býk ze Sant’Agaty, kterému v současnosti šéfuje Stefano Domenicali, bývalý nejvyšší muž Scuderie Ferrari, pořád setrvává u atmosférických motorů, což je dobře. Radikální design současných modelů se každému líbit nemusí, ale to je věc názoru. Huracán Performante navíc využívá agresivního stylu závodních variant Super Trofeo. I s otevřenou specifikací se určitě dá dovádět na okruhu, pilot sedí proklatě nízko a za sebou má pořádné stádo k tomu určené...
Vidlicový desetiválec umístěný, jak jinak, podélně před zadní nápravou dává 640 koní (471 kW) v 8000 otáčkách. Točivý moment míří na obě nápravy. Sedmdesát procent je k dispozici už od 1000 otáček, jeho maximum 600 N.m vrcholí v šesti a půl. Distribuce váhy činí pořád takřka ideálních 47:53 %.
Lamborghini udává suchou hmotnost 1507 kg, relativně nízké číslo vypadá na papíře dobře, co na tom, že se s takhle lehkým autem nedá jezdit, protože postrádá osobu za volantem a provozní kapaliny? Ve srovnání s původním otevřeným modelem zhubl Performante 35 kg. Samozřejmě díky štědřejšímu využití uhlíkových vláken, která jsou i vidět, panely karoserie jinak využívají hliníku. Z karbonu upekli Italové přední a zadní spoiler, zadní nárazník i difuzor.
Uplatnila se také i ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva). Při rychlosti až 325 km/h a hlavně akceleraci z klidu na stovku za 3,1 s jsou takové prvky třeba. Aktivní aerodynamiku, která se chová dle aktuálních podmínek, ovládá stejně jako ostatní elektronické systémy v reálném čase Lamborghini Piattaforma Inerziale (LPI). Pomalý otevřený Huracán není, ale to snad nikdo nečekal. Dvoustovku zvládne za 9,3 s, na deceleraci z poloviny mu stačí za optimálních podmínek a s nesjetými gumami 31,5 m.
Řízení bylo překalibrováno pro rychlejší odezvu, pilot má k dispozici tři jízdní režimy: Strada, Sport a Corsa. Největší odlišností oproti kupé stejného názvu je pochopitelně elektrohydraulická střecha, která se po 17 sekundách složí za sedadla. Nebo naopak, a to i za jízdy až do 50 km/h. Samostatně se pak dá vyklopit zadní okno, které poté jako větrný štítek. I při jízdě se složenou střechou je v kokpitu ticho a klid a nefouká dovnitř...
Huracán Performante Spyder přijde na trh v létě, levný samozřejmě není, stojí 219.585 eur (takřka 5,6 milionu korun). Bez daně.