Ženeva 2019: Piëch Mark Zero akceleruje na 100 km/h za 3,2 s a na 80 % se dobíjí za méně než 5 minut
Piëch Mark Zero je prvním vozem mladé švýcarsko-německé společnosti Piëch Automotive, za jejímž vznikem stojí Töni Piëch a Rea Stark Rajcic. První informace o tomto voze byly uvolněny jen několik dnů před zahájením autosalonu v Ženevě a jeho kompletní odhalení se odehrálo až tam.
Novinka značky, jejímž zakladatelem je syn Ferdinanda Piëcha a zároveň pravnuk Ferdinanda Porsche (1875-1951), svými liniemi nadchne především milovníky tradičních linií ve stylu britských a italských sportovních vozů. Samotná společnost přiznává, že inspirací byl i Jaguar E-Type a Ferrari 250 GTO, což jsou jedny z nejslavnějších sportovních šedesátých let dvacátého století.
Piëch Mark Zero ovšem mnohem více pozornosti než svým designem přitahuje svým pohonným systémem. Ten je čistě elektrický a využívá blíže nespecifikovaný nový typ akumulátorů, jejichž dodavatelem je společnost Desten Group Ltd. z Hongkongu.
Nové akumulátory se mají při nabíjení i při vybíjení jen minimálně zahřívat a na 80 % jejich kapacity je lze dobít za pouhé čtyři minuty a čtyřicet sekund. Vedle extrémně krátkého času nabíjení se pak mohou tyto akumulátory pochlubit i skutečností, že si díky minimálnímu zahřívání vystačí jen s chlazením vzduchem, což se pozitivně projevuje na jejich hmotnosti.
Piëch Mark Zero s rozvorem náprav 2620 mm, celkovou délkou 4432 mm, šířkou 1991 mm a výškou 1250 mm se i díky použitému typu akumulátorů pyšní na elektromobil příznivou hmotností 1800 kg. K pohonu přitom využívá trojici elektromotoru, z nichž je jeden o výkonu 150 kW umístěn u přední nápravy a dva s výkonem po 150 kW pak u zadní nápravy.
Elektrické GT má zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,2 s a dosahovat maximální rychlosti 250 km/h. Dojezd na jedno nabití se má podle WLTP pohybovat kolem 500 km. Jízdní vlastnosti mají být údajně velmi blízké sportovním automobilům s pohonem zadních kol, na čemž má mít svůj podíl i umístění akumulátorů do prostoru středového tunelu mezi sedadly a k zadní nápravě.
Základem modelu Mark Zero, jehož prodej se údajně může rozběhnout zhruba do tří let, pak má být modulární platforma, na níž hodlá společnost Piëch Automotive stavět vedle sportovního kupé i čtyřmístný sedan a SUV. Zároveň chce mladá švýcarská firma tuto platformu nabízet i dalším společnostem.