Avionics V1 nabízí téměř dokonalou iluzi jízdy na staré závodní motorce
Elektrokola jsou v současnosti stále dostupnější a díky tomu i rozšířenější. Nemusí se přitom jednat pouze o praktická a vzhledově nepříliš přitažlivá elektrokola, která přitahuje zákazníky především svými praktickými vlastnostmi.
To ostatně již před pár lety velmi dobře předvedla firma Local Motors s koly Ariel Cruiser nebo v loňském roce polský Kosynier.
V obou případech jsou elektrokola inspirována motocykly z počátku dvacátého století a polský Avionics vsadil rovněž na klasiku a jeho V1 silně připomíná stroje pro závody na prkenných dráhách, které byly populární v prvních desetiletích dvacátého století ve Spojených státech amerických.
Historie značky Avionics se sídlem v Krakově se přitom začala psát až v roce 2015. Prvním výsledkem vývoje stylového elektrokola se stal model V1, který se právě představuje a firma ně něj začne přijímat objednávky v září letošního roku.
Avionics V1 vedle svého vzhledu zaujme rozhodně i svými rozměry a konstrukcí. Trubkový rám působí robustním dojmem, který podtrhuje i řešení přední vidlice a odpružení sedla, umístěného na velkém listovém peru. Sedlo samotné pak zaujme skutečností, že je ze dřeva, z nějž je vyrobeno ještě několik dalších prvků včetně pouzdra baterie.
Tento stroj je vybaven v náboji zadního kola umístěným elektromotorem o výkon 5 kW a točivém momentu 125 N.m, jemuž potřebnou energii poskytuje 24Ah lithium-iontová baterie. Brzdový systém využívá vzpředu i vzadu kotouče o průměru 203 mm.
Elektrokolo může mít na jedno dobití dojezd okolo 120 km a jeho maximální rychlost se může být až 58 km/h. Dobití baterie na plnou kapacitu pak zabere okolo dvou až tří hodin.