Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avionics V1 nabízí téměř dokonalou iluzi jízdy na staré závodní motorce

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Popularita elektrokol v současnosti stále stoupá a polský Avionics V1 navíc sází na design ve stylu klasických motocyklů, jímž rozhodně přitahuje pozornost.

Elektrokola jsou v současnosti stále dostupnější a díky tomu i rozšířenější. Nemusí se přitom jednat pouze o praktická a vzhledově nepříliš přitažlivá elektrokola, která přitahuje zákazníky především svými praktickými vlastnostmi.

To ostatně již před pár lety velmi dobře předvedla firma Local Motors s koly Ariel Cruiser nebo v loňském roce polský Kosynier.

V obou případech jsou elektrokola inspirována motocykly z počátku dvacátého století a polský Avionics vsadil rovněž na klasiku a jeho V1 silně připomíná stroje pro závody na prkenných dráhách, které byly populární v prvních desetiletích dvacátého století ve Spojených státech amerických.

Historie značky Avionics se sídlem v Krakově se přitom začala psát až v roce 2015. Prvním výsledkem vývoje stylového elektrokola se stal model V1, který se právě představuje a firma ně něj začne přijímat objednávky v září letošního roku.

Avionics V1 vedle svého vzhledu zaujme rozhodně i svými rozměry a konstrukcí. Trubkový rám působí robustním dojmem, který podtrhuje i řešení přední vidlice a odpružení sedla, umístěného na velkém listovém peru. Sedlo samotné pak zaujme skutečností, že je ze dřeva, z nějž je vyrobeno ještě několik dalších prvků včetně pouzdra baterie.

Tento stroj je vybaven v náboji zadního kola umístěným elektromotorem o výkon 5 kW a točivém momentu 125 N.m, jemuž potřebnou energii poskytuje 24Ah lithium-iontová baterie. Brzdový systém využívá vzpředu i vzadu kotouče o průměru 203 mm.

Elektrokolo může mít na jedno dobití dojezd okolo 120 km a jeho maximální rychlost se může být až 58 km/h. Dobití baterie na plnou kapacitu pak zabere okolo dvou až tří hodin.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
2. 8. 2017 22:12
Re: Předpisy
Možná tě to překvapí, ale zajímají se o ně i policisté nebo likvidátoři pojišťoven. ;-) Jediné štěstí pro takového dobrodruha je, že to už není trestný čin, řídit bez oprávnění. A že se policisté, co vím, dívají jinam, když můžou.

Je možné, že to má nějaký "silniční" režim, aby to splnilo předpisy. Nevím, co je v tomhle směru vyžadováno. Nelze čekat, že lidé skutečně budou po silnicích jezdit výhradně v takovém režimu. Proto bych nečekal, že by něco tak jednoduchého bylo možné. Ale kdo ví. A nejde tu jen o ŘP. Jde tu i o homologaci.
2. 8. 2017 14:21
Re: Předpisy
Předpisy jsou pro úředníky ....... hlavně to vypadá skvěle :-)
1. 8. 2017 19:52
Re: Předpisy
Dokonce to není ani moped. Limit je 4 kW a myslím 45 km/h. Jinak na motokolo (tedy kolo s pevně zabudovaným motorem) také potřebuješ ŘP. Limit je tam 1 kW a 25 km/h. Jen u kol s asistencí (limit 250 W) a u kol s odjímatelným (nebo dodatečným, nebo jak to nazývají) motorem (limit 1 kW) ŘP nepotřebuješ. Limit je v obou případech 25 km/h a asistence postupně klesá k nule při 25 km/h.

Leda by to bylo určeno primárně do terénu. :-) Na to je myslím výjimka.
1. 8. 2017 15:13
Předpisy
Zbývá ještě dodat že z pohledu legislativy výkon 5 kW a maximálka 58 kmh diskvalifikují tuto hračku z kategorie elektrokol a řadí ji mezi mopedy a motocykly se všemi s tím spojenými nevýhodami jako nutnost ŘP, omezený vjezd atd.
Takže nazývat tohle elektrokolem je myslím dost mimo mísu.

A ještě drobnost, udat kapacitu akumulátoru v Ah aniž by byla připojena i hodnota napětí je jako nenapsat vůbec nic.