Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Arnage Drophead Coupé: překvapivá premiéra v LA

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Všichni sice čekají na novou limuzínu z manufaktury Bentley, která by měla být blízkou příbuznou kupé Continental GT, jenže Bentley si dává na čas. Místo toho v Los Angeles oznamuje výrobu dalšího klasického kabrioletu.

Všichni sice čekají na novou limuzínu z manufaktury Bentley, která by měla být blízkou příbuznou kupé Continental GT, jenže Bentley si dává na čas. Místo toho v Los Angeles oznamuje výrobu dalšího klasického kabrioletu.

Otevřená auta byla od nepaměti součástí výrobního programu firmy Bentley. Dříve kabriolety pocházely z produkce spolupracujících karosářských firem (Mulliner, Park Ward), v posledních desetiletích pak i z vlastního vývoje a výroby. Od uvedení posledního kabrioletu uplynulo již deset let, což je v superluxusní třídě právě doba vhodná na oživení výrobního programu. Produkce Bentley Azure skončila v roce 2003, takže trh by měl nového otevřeného Bentleye příjmout s patřičným očekáváním a s připravenými šekovými knížkami. Jak tomu bude ve skutečnosti se dozvíme během roku 2005, kdy se budou shromažďovat reakce těch správných potebnciálních zákazníků a v případě dostatečného zájmu by od jara roku 2006 mohla být spuštěna výroba.

Nabízen je otevřený automobil, postavený na bázi limuzíny Arnage model 2005. Oproti Azure byl Arnage Drophead Coupé snížen asi o 35 mm, na čemž se podílí elegantnější profil střechy, s výraznějším sklonem předního okna. Nový kabriolet má tedy širší a delší interiér. Z Limuzíny Arnage pochází přední část vozu s inovovaným čelem (nové reflektory, maska), velmi dlouhá klasická zád je zakončena diodovými koncovými světly ve stylu Continentalu GT. I se zavřenou střechou působí silueta Bentleye reprezentativně. Sportovního ducha vozu připomínají šestipaprsková devatenáctipalcová kola s chromovaným povrchem.

Rychlý postup vývojových prací byl možný jen díky moderním technologiím, protože vývoj tohoto vozu začal právě před rokem. Například už při designérských pracích, když jen některé tvary Bentleye byly na papíře nebo na hliněném modelu, mohly být současně tyto díly digitalizovány a konstrukce prakticky souběžně pracovala na pevnostních výpočtech a technologických přípravcích, aniž by byl celý automobil hotov.

O pohon Arnage Drophead Coupé se bude starat motor z limuzíny Arnage T. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný zážehový osmiválec 6,75 l, který dává nejvyšší výkon 336 kW a točivý moment 875 Nm.

Podvozek s lichoběžníkovými nápravami spolupracuje s ESP a adaptivními tlumiči. Tuhost karosérie byla zvýšena zavedením výztuh v podlaze a v oblasti A sloupku. Za zadními sedadly přibyly aktivní ochranné oblouky, automaticky vysouvané v případě převrácení vozu.

Třívrstvá "plátěná" střecha se ukryje do odděleného prostoru za sedadly 25 sekund po stisku tlačítka. Zavazadlový prostor není uložením střechy postižen, jeho velikost sice nebyla zveřejněna, ale můžete si prý být jisti, že se do něj vejdou dva golfové bagy a jedno příruční zavazadlo...





komerční sdělení:

Auto-Exner - autorizovaný servis Bentley v ČR

Ondřej Láník
Diskuze (7)