Bentley Flying Spur 4.0 V8: Downsizing pro Ženevu
Ve spojitosti s osmiválcem pod kapotou Bentley Flying Spur hovoříme o verzi, která v nabídce dlouho chyběla. Podle oficiálních informací budou první dodávky zákazníkům provedeny v průběhu letošního jara, základní cenu se však dozvíme až po ženevské prezentaci.
Dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec už známe z kupé Continental GT. Skoro 5,3 metru dlouhé limuzíně, která prošla redakčním testem Auto.cz v závěru loňského roku, dává výkon 373 kW a točivý moment 660 N.m. Přestože hmotnost automobilu přesahuje 2,4 tuny, dokáže z klidu na 100 km/h akcelerovat za 5,2 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 295 km/h. Pohon čtyř kol je u tohoto modelu tradicí, stejně jako moderní vzduchové odpružení.
Agregát spolupracuje s automatickou osmistupňovou převodovkou od ZF. Krátce odstupňované převody a systém vypínání poloviny počtu válců však mají příznivý dopad na spotřebu paliva. Automobilka uvádí, že si Flying Spur V8 v průměru neřekne o více než 10,9 l na 100 km. Když k tomu připočítáme palivovou nádrž o objemu 90 litrů, vůz na jedno natankování hravě překoná osmisetkilometrovou vzdálenost.
Bentley Flying Spur se od svého dvanáctiválcového sourozence lehce odlišuje také designem. Spodní část předního nárazníku již nenese exkluzivní mřížku jako rozměrná maska chladiče a z původních dvou koncovek výfuku jsou nyní čtyři. Vůz bude standardně vybaven 19“ disky s pneumatikami o šířce 275 milimetrů, za příplatek lze získat kola s průměrem větším o jeden palec.