Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Hybrid: Nové podrobnosti

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Plug-in hybrid bude stavět na dosavadních motorech automobilky z Crewe; prioritou má být mohutný točivý moment.

Výkonný ředitel automobilky Bentley Wolfgang Dürheimer uvedl, že systém bude založen na technice, která je momentálně dostupná v koncernu Volkswagen. To rozhodně není nic nelogického.

Základ pro hybridní modely poskytne jak motor W12, tak i nedávno představený čtyřlitrový V8 se dvěma turbodmychadly. Vyvinuli ho u Audi a měl premiéru v řadě Continental GT/GTC. Elektromotor se nachází vždy mezi zážehovým agregátem a převodovkou. Například zmíněný dvanáctiválec do W je díky svému uspořádání kompaktní a krátký, takže ponechává dostatek místa pro zástavbu elektromotoru.

Hybridní novinka by měla být schopna ujet čistě na elektřinu asi 25-30 km. Šéfkonstruktér projektu Rolf Frech sdělil médiím i důvody vývoje. „Hybridy poskytují obří točivý moment. Samozřejmě, jsou také úsporné.“ Ano, i Bentley je nucen vzhledem ke tlaku Evropské unie myslet na spotřebu, vysoký točivý moment ve středních otáčkách však patří již celá desetiletí ke klíčovým hodnotám značky – a hybrid může v tomto směru citelně pomoci i silnému přeplňovanému motoru. Frech ještě dodal: „Musíme experimentovat. Nyní se nacházíme už ve druhé fázi.“ Jistě už tedy existují funkční prototypy minimálně celého poháněcího ústrojí.

Dürheimer mezitím potvrdil (zatím neoficiálně) i vývoj luxusního SUV: „Nebude to žádný Hummer, ale bude relativně velké se spoustou místa vzadu.“. Zákazníci si budou moci vybrat ze čtyř- či pětimístné konfigurace interiéru. O případné výrobě nového modelu mělo padnout definitivní rozhodnutí do konce loňského roku, zatím se tak ale nestalo. Kdy se dozvíme více? „Během několika týdnů,“ řekl šéf Bentley. Rozšíření nabídky o vůz této kategorie je pro značku důležité, v Rusku, Číně a USA je po nich vysoká poptávka.

Bentley až dosud nic podobného nevyráběl – s výjimkou modelu Dominator. Ten vznikl v roce 1998 speciálně pro brunejského sultána. Existoval nejméně ve třech exemplářích, technicky však šlo víceméně o překarosovaný Range Rover.

V souvislosti s vývojem hybridního Bentley není bez zajímavosti, že Wolfgang Dürheimer i Rolf Frech, v minulosti pracovali pro Porsche, které je už s technologií hybridního pohonu poněkud dále.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)