Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ukáže Bentley svoje první SUV už v Ženevě?

David Bureš
Diskuze (0)
S největší pravděpodobností v Ženevě uvidíme první SUV značky Bentley, které se v budoucnu dočká sériové produkce. Tedy, zatím jen jako koncept.

Model, jehož název je zatím v tajnosti, rozšíří v budoucnu nabídku řad na tři a připojí se k Mulsanne a sedanům, kupé a kabrioletům Continental. Generální ředitel britské automobilky z Crewe Wolfgang Dürheimer řekl, že by byl velice rád, kdyby se novinky prodalo 3,5 až 5 tisíc kusů ročně, nebo 25 tisíc během celého životního cyklu modelu. Poptávka po vozidlech této kategorie je v současnosti vysoká zejména v Číně a Rusku.

Již několikrát jsme informovali o tom, že se chystá i hybridní verze, ale dokonce půjde o plug-in hybrid, který bude možné nabíjet z běžné elektrické zásuvky. Sám Dürheimer to nedávno potvrdil: Pokud bychom se rozhodli postavit takové vozidlo, chceme, aby bylo naším vůbec prvním plug-in hybridem. Rozhodně nepřijde do sériové produkce během roku, její zavedení je stále plánováno v delším časovém horizontu. Serveru Automotive News Europe Dürheimer sdělil: Výroba by mohla být spuštěna do tří let, pokud mateřský Volkswagen dá projektu zelenou. Definitivní rozhodnutí padne do konce letopočtu 2012. Bude tedy oproti původním plánům posunuto, mělo být známo již loni.

Platforma nového modelu zřejmě vychází z aktuálního Porsche Cayenne, Volkswagenu Touareg a Audi Q7. Základní pohonné jednotky budou koncernové: motor W12 a nedávno představený čtyřlitrový V8 se dvěma turbodmychadly z vývoje Audi. Elektromotor se nachází mezi motorem a převodovkou a na elektřinu by měl být hybrid schopen asi 25-30 km. Pikantní na celé záležitosti je, že Dürheimer se na vývoji Cayenne sám podílel v době, kdy pracoval pro Zuffenhausen. Bentley bude konkurentem nejen tohoto Porsche, ale i chystaného Maserati Kubang, jehož studie se představila ve Frankfurtu 2011 a do výroby půjde příští rok. A to ještě není vše. Sesterské želízko v ohni se znakem Lamborghini se totiž v koncepční podobě ukáže pro změnu letos v dubnu na autosalonu v Pekingu.

V jeho případě nepůjde i ideového nástupce monstrózního LM002, neboť to se vyrábělo v době, kdy žádná sportovně-užitková vozidla neexistovala. Navíc se jednalo o zcivilizovaný terénní automobil, který byl určen původně pro armádu. Ano, prodejní verze byla patřičně luxusní a drahá, ale to je asi tak vše, co ji s dnešními velkými SUV pojilo. Ostatně, Bentley sám postavil v minulosti něco podobného, jen mnohem uhlazenějšího. Dominator pro brunejského sultána vznikl v roce 1998 nejméně ve třech exemplářích. Alespoň to dokládají fotografie žlutého, červeného a tmavě šedého exempláře. Konstrukčně vycházel z terénního Range Roveru.

Legendární Ettore Bugatti říkal velkým zeleným bentleyům z dvacátých let minulého století nejrychlejší náklaďáky světa, neboť proti jeho subtilním výtvorům byly skutečně obří. Novinka z Crewe by pro něj určitě takovým náklaďákem byla, ale zákazníci si v dnešní době zkrátka žádají svoje.

David Bureš
Diskuze (0)