BMW 1: Konečně 3D a k tomu facelift

BMW 1: Konečně 3D a k tomu facelift

 
 

Vedle osvěžené Pětky uvidíme na ženevském stánku i obnovenou Jedničku s novou karosářskou verzí. Doplněno o video.

Vlna letošních inovací z Mnichova sílí; po inovované Pětce a famózním kombíku M5 Touring přichází na řadu dlouho očekávaná nová karosářská varianta „baby BMW“, kompaktní řady 1. Nedosti na tom, současně s ní přichází facelift a modernizace celé řady 1, takže na ženevském modrobílém stánku za dva měsíce vskutku bude co studovat.

Nová karosářská verze

přichází bez velkých fanfár. V původním obrysu prostě ubyl zadní pár dveří, jinak se toho na pohled mnoho nezměnilo. Větší dveře dávají atypickému BMW dynamičtější vzhled, nižší zadní boční okénka přidávají na dramatičnosti a přepracovaný C-sloupek je masivnější a pevnější. O pečlivosti konstruktérů svědčí fakt, že se jim podařilo uspořit několik kilogramů hmotnosti, díky kterým vykazují třídveřové verze v průměru o 0,1 s lepší zrychlení 0 – 100 km/h. Narozdíl od Trojky, kde méně znamená více a verze Coupé je dražší, třídveřová Jednička bude stát naopak o 750 € méně, než pětidveřová. Ovšem dotyk exkluzivity zůstává - pro 3D verzi nebude k mání nejslabší benzinový motor; jinak se motorová paleta bude zcela shodovat.

BMW 1 v roce 2007

dostane několik decentních stylistických inovací v obvyklém rozsahu. Příď osvěž přepracovaný nárazník s pozměněnými mlhovkami a mírně zvýrazněné ledvinky, nové budou i moduly s bixenonovými adaptivními světlomety a denními světly v obrubách „očí“ po vzoru BMW 3 Coupé. Osvěžení a přepracovaných koncovek z LED-diod se dočká i záď. Uvnitř čekají nové čalounící materiály a atraktivnější volant, převzatý z trojkového kupé. Bohatá bezpečnostní výbava samozřejmě zůstává, součástí standardní výbavy je 6 airbagů, DSC s DTC (pro 130i DSC+); k ní se přidávají přepracované audio- a navigační systémy, novinkou je AUX a USB vstup. Operativní servisní intervaly podle skutečného stavu vozidla se staly standardem.

Významnější jsou ovšem technické změny. Kromě toho, že konstruktéři významně přepracovali všechny čtyři dvoulitrové motory v nabídce, přidali i několik nových technologií, jejichž úkolem bude radikálně snižovat spotřebu paliva a ekologickou zátěž. V první řadě došlo na technologii Brake Energy Regeneration, kterou současně dostává i inovovaná Pětka. Ta odpojuje alternátor při plné zátěži motoru a naopak dobíjí při výběhu či brzdění motorem. Další inovací je vypínatelná funkce Auto Start Stop (pouze pro čtyřválce), která při zastavení vozu s manuální převodovkou a zařazení neutrálu zhasne motor, aby jej po opětovném sešlápnutí spojky opět ihned nastartovala. Nechybí ani šipkové indikátory optimálního okamžiku přeřazení pro manuální převodovky. Významnou změnou je též zavedení elektromechanického posilovače řízení, známého již ze Z4. Možnost volby aktivního řízení zůstává.

Benzinové čtyřválce pro 118i a 120i přinášejí zásadní novinku – přímé vstřikování High Precision Injection s piezoelektrickými vstřikovači. To kromě citelného nárůstu výkonových křivek přináší také významné omezení spotřeby a škodlivých emisí. 116i zůstává beze změny. Změnám se vyhnul i špičkový šestiválec 130i, druhý šestiválec se zatím v oficiálních materiálech neobjevil.

118i posílila z 95 na 105 kW (143 k), kroutící moment povyrostl o 10 na 190 Nm, nejvyšší rychlost činí 210 km/h (+ 2) a zrychlení 0 – 100 trvá 8,8 s (- 0,6). Nejzajímavější rozdíl je v průměrné spotřebě; ta klesla z průměrných 7,3 na 5,9 l/100 km.

120i se konečně stává důstojným zástupcem benzinových dvoulitrů díky 125 kW (170 k, dříve 110 kW), 210 Nm (+ 10), nejvyšší rychlosti 224 km/h (+ 7) a zrychlení 0 – 100 km/h za 7,8 s (- 0,9). To vše za průměrných 6,4 l/100 km (- 1,1).

Diesely se díky detailnímu přepracování a aplikaci vstřikování common rail III dočkaly také vyšších výkonů a zejména o 15 % nižší spotřeby. Nechybějí jim výše zmíněné nové úsporné technologie, které je posouvají na technologický vrchol. 118d je nejúspornějším sériovým BMW a mezi konvenčními modely (vyjma vodíkových) má také nejnižší obsah CO2 ve výfukových plynech, což mu v některých zemích (GB) zajišťuje zařazení do skupiny se zvláštním daňovým zvýhodněním.

118d posílila na 105 kW (143 k, dříve 90 kW) kroutící moment povyskočil na 300 Nm (+ 20). Nejvyšší rychlost dosahuje 210 km/h (+ 9), stovku umí za rovných 9 s, tedy o vteřinu rychleji. Průměrná spotřeba klesla z 5,6 na 4,7 l/100 km.

120d je opět nejvýkonnějším čtyřválcem z celé řady. Posílila na 130 kW (177 k, dříve 120 kW) a 350 Nm (+ 10), umí až 228 km/h (+ 8) a 0 – 100 km/h jí trvá 7,6 s (- 0,3). Spotřeba klesla o pěkných 0,8 na 4,9 l/100 km.

Všechny údaje platí pro pětidveřové verze s manuální šestistupňovou převodovkou.

Obnovená Jednička se dostane na trh těsně po skončení ženevského autosalonu, tedy koncem letošního března.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko dá desítky miliard na boj proti suchu, v úvahu připadá také zdražování vody Česko dá desítky miliard na boj proti suchu, v úvahu připadá také zdražování vody

Česko bude investovat desítky miliard korun na boj proti…

Dráhy nakoupí posunovací lokomotivy za čtvrt miliardy od CZ Loko Dráhy nakoupí posunovací lokomotivy za čtvrt miliardy od CZ Loko

České dráhy dospěly po více než roce k uzavření soutěže…

Česko pošle 24 milionů korun pobřežní stráži do Libye, chce tak řešit migrační krizi Česko pošle 24 milionů korun pobřežní stráži do Libye, chce tak řešit migrační krizi

Česká republika poskytne 24 milionů korun na fungování…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: BMW 1: Konečně 3D a k tomu facelift







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Ojeté BMW řady 1 (2004-2013): Zážitky staví nad praktičnost Ojeté BMW řady 1 (2004-2013): Zážitky staví nad praktičnost

První generace BMW řady 1 sice není úplně prvním vstupem…

BMW 1M CSL od TJ má místo nafty desetiválec z M5! BMW 1M CSL od TJ má místo nafty desetiválec z M5!

Úpravám se meze nekladou a u značky BMW to platí…

 



 
Audi RS 5 – Sterilní vlk v rouše žabím

TEST: Audi RS 5 – Sterilní vlk v rouše žabím

Dnes 10:51

Na český trh přijíždí nová generace Audi RS 5. Je hodně rychlá a hodně zelená! Dokáže však také pobavit?




Blesk.cz

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká čerstvým trailerem

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká…

Do filmového podzimu už zase tak moc dlouhá doba nezbývá. Jedním z jeho trháků má být i nové dobrodružství…

Kontroloři cupují ministerstvo průmyslu. Mělo v účetnictví chyby za 25 miliard

Kontroloři cupují ministerstvo průmyslu. Mělo v…

Chyby za desítky miliard korun mělo ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) v účetnictví a výkazu pro hodnocení…

 

iSport.cz

Renault posadí Kubicu do aktuálního vozu. Otestuje, jestli se může vrátit

Renault posadí Kubicu do aktuálního vozu. Otestuje,…

Stáj Renault si otestuje v současném závodním voze Roberta Kubicu, zda je reálný jeho návrat do formule 1.…

Šilhavý před LM: Snad se projeví kvalita posil. Borisov má slabší obranu

Šilhavý před LM: Snad se projeví kvalita posil.…

Když los určil Slavii za soupeře v 3. předkole Ligy mistrů běloruské BATE, zvolal předseda představenstva…

 

Reflex.cz

Útočník zranil ve Švýcarsku pět lidí motorovou pilou

Útočník zranil ve Švýcarsku pět lidí motorovou pilou

V severošvýcarském Schaffhausenu dnes útočník vyzbrojený motorovou pilou zranil pět lidí, dva z nich jsou ve…

Slavný cyklistický závod řeší, zda smí hostesky políbit vítěze na tváře. Prý je to sexistické

Slavný cyklistický závod řeší, zda smí hostesky…

Pokud Evropu nezničí někdo jiný, zničí se nesmyslnými spory sama. Důkazem toho je debata, kterou oficiálně vedou…