BMW 1: Konečně 3D a k tomu facelift

BMW 1: Konečně 3D a k tomu facelift

 
 

Vedle osvěžené Pětky uvidíme na ženevském stánku i obnovenou Jedničku s novou karosářskou verzí. Doplněno o video.

Vlna letošních inovací z Mnichova sílí; po inovované Pětce a famózním kombíku M5 Touring přichází na řadu dlouho očekávaná nová karosářská varianta „baby BMW“, kompaktní řady 1. Nedosti na tom, současně s ní přichází facelift a modernizace celé řady 1, takže na ženevském modrobílém stánku za dva měsíce vskutku bude co studovat.

Nová karosářská verze

přichází bez velkých fanfár. V původním obrysu prostě ubyl zadní pár dveří, jinak se toho na pohled mnoho nezměnilo. Větší dveře dávají atypickému BMW dynamičtější vzhled, nižší zadní boční okénka přidávají na dramatičnosti a přepracovaný C-sloupek je masivnější a pevnější. O pečlivosti konstruktérů svědčí fakt, že se jim podařilo uspořit několik kilogramů hmotnosti, díky kterým vykazují třídveřové verze v průměru o 0,1 s lepší zrychlení 0 – 100 km/h. Narozdíl od Trojky, kde méně znamená více a verze Coupé je dražší, třídveřová Jednička bude stát naopak o 750 € méně, než pětidveřová. Ovšem dotyk exkluzivity zůstává - pro 3D verzi nebude k mání nejslabší benzinový motor; jinak se motorová paleta bude zcela shodovat.

BMW 1 v roce 2007

dostane několik decentních stylistických inovací v obvyklém rozsahu. Příď osvěž přepracovaný nárazník s pozměněnými mlhovkami a mírně zvýrazněné ledvinky, nové budou i moduly s bixenonovými adaptivními světlomety a denními světly v obrubách „očí“ po vzoru BMW 3 Coupé. Osvěžení a přepracovaných koncovek z LED-diod se dočká i záď. Uvnitř čekají nové čalounící materiály a atraktivnější volant, převzatý z trojkového kupé. Bohatá bezpečnostní výbava samozřejmě zůstává, součástí standardní výbavy je 6 airbagů, DSC s DTC (pro 130i DSC+); k ní se přidávají přepracované audio- a navigační systémy, novinkou je AUX a USB vstup. Operativní servisní intervaly podle skutečného stavu vozidla se staly standardem.

Významnější jsou ovšem technické změny. Kromě toho, že konstruktéři významně přepracovali všechny čtyři dvoulitrové motory v nabídce, přidali i několik nových technologií, jejichž úkolem bude radikálně snižovat spotřebu paliva a ekologickou zátěž. V první řadě došlo na technologii Brake Energy Regeneration, kterou současně dostává i inovovaná Pětka. Ta odpojuje alternátor při plné zátěži motoru a naopak dobíjí při výběhu či brzdění motorem. Další inovací je vypínatelná funkce Auto Start Stop (pouze pro čtyřválce), která při zastavení vozu s manuální převodovkou a zařazení neutrálu zhasne motor, aby jej po opětovném sešlápnutí spojky opět ihned nastartovala. Nechybí ani šipkové indikátory optimálního okamžiku přeřazení pro manuální převodovky. Významnou změnou je též zavedení elektromechanického posilovače řízení, známého již ze Z4. Možnost volby aktivního řízení zůstává.

Benzinové čtyřválce pro 118i a 120i přinášejí zásadní novinku – přímé vstřikování High Precision Injection s piezoelektrickými vstřikovači. To kromě citelného nárůstu výkonových křivek přináší také významné omezení spotřeby a škodlivých emisí. 116i zůstává beze změny. Změnám se vyhnul i špičkový šestiválec 130i, druhý šestiválec se zatím v oficiálních materiálech neobjevil.

118i posílila z 95 na 105 kW (143 k), kroutící moment povyrostl o 10 na 190 Nm, nejvyšší rychlost činí 210 km/h (+ 2) a zrychlení 0 – 100 trvá 8,8 s (- 0,6). Nejzajímavější rozdíl je v průměrné spotřebě; ta klesla z průměrných 7,3 na 5,9 l/100 km.

120i se konečně stává důstojným zástupcem benzinových dvoulitrů díky 125 kW (170 k, dříve 110 kW), 210 Nm (+ 10), nejvyšší rychlosti 224 km/h (+ 7) a zrychlení 0 – 100 km/h za 7,8 s (- 0,9). To vše za průměrných 6,4 l/100 km (- 1,1).

Diesely se díky detailnímu přepracování a aplikaci vstřikování common rail III dočkaly také vyšších výkonů a zejména o 15 % nižší spotřeby. Nechybějí jim výše zmíněné nové úsporné technologie, které je posouvají na technologický vrchol. 118d je nejúspornějším sériovým BMW a mezi konvenčními modely (vyjma vodíkových) má také nejnižší obsah CO2 ve výfukových plynech, což mu v některých zemích (GB) zajišťuje zařazení do skupiny se zvláštním daňovým zvýhodněním.

118d posílila na 105 kW (143 k, dříve 90 kW) kroutící moment povyskočil na 300 Nm (+ 20). Nejvyšší rychlost dosahuje 210 km/h (+ 9), stovku umí za rovných 9 s, tedy o vteřinu rychleji. Průměrná spotřeba klesla z 5,6 na 4,7 l/100 km.

120d je opět nejvýkonnějším čtyřválcem z celé řady. Posílila na 130 kW (177 k, dříve 120 kW) a 350 Nm (+ 10), umí až 228 km/h (+ 8) a 0 – 100 km/h jí trvá 7,6 s (- 0,3). Spotřeba klesla o pěkných 0,8 na 4,9 l/100 km.

Všechny údaje platí pro pětidveřové verze s manuální šestistupňovou převodovkou.

Obnovená Jednička se dostane na trh těsně po skončení ženevského autosalonu, tedy koncem letošního března.

Video

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Výdaje za drahé léky rostou. Stát dá pacientům dvě miliardy Výdaje za drahé léky rostou. Stát dá pacientům dvě miliardy

Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch chystá nová pravidla…

Nástupcem zemřelé šéfky Českého statistického úřadu bude jeho místopředseda Nástupcem zemřelé šéfky Českého statistického úřadu bude jeho místopředseda

Nástupcem zesnulé předsedkyně Českého statistického úřadu…

O vydání Babiše a Faltýnka ke stíhání by měla sněmovna rozhodnout již brzy O vydání Babiše a Faltýnka ke stíhání by měla sněmovna rozhodnout již brzy

O vydání premiéra Andreje Babiše (ANO) a místopředsedy…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: BMW 1: Konečně 3D a k tomu facelift







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Ojeté BMW řady 1 (2004-2013): Zážitky staví nad praktičnost Ojeté BMW řady 1 (2004-2013): Zážitky staví nad praktičnost

První generace BMW řady 1 sice není úplně prvním vstupem…

BMW 1M CSL od TJ má místo nafty desetiválec z M5! BMW 1M CSL od TJ má místo nafty desetiválec z M5!

Úpravám se meze nekladou a u značky BMW to platí…

 



 
Detroitský autosalon 2018: Prohlédněte si hvězdy výstavy v obří fotogalerii

Detroitský autosalon 2018: Prohlédněte si hvězdy výstavy v obří fotogalerii

Dnes 08:00

Mezi nejdůležitější novinky letošního Severoamerického autosalonu patří Mercedes-Benz G nebo Ford Mustang Bullitt. V Detroitu ale nechybí ani Číňané.




Blesk.cz

Papež „žehlí“ v Chile zneužívání kněžími. Setkal se proto s oběťmi

Papež „žehlí“ v Chile zneužívání kněžími. Setkal se…

Papež František se v úterý v Chile setkal s oběťmi sexuálního zneužívání, kterého se v minulosti dopustili…

Šéf České Miss Ditmar popsal, co viděl v kómatu! Táhlo mě k sobě příjemné světlo, probudily mě neprožité příběhy

Šéf České Miss Ditmar popsal, co viděl v kómatu!…

Nahromaděný stres, vražedné pracovní tempo a žádný odpočinek za posledních dvacet let způsobilo, že nový majitel…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Rozjetá Allertová v Melbourne postoupila do 3. kola, Siniaková končí

Rozjetá Allertová v Melbourne postoupila do 3. kola,…

STŘEDEČNÍ VÝSLEDKY AUSTRALIAN OPEN | Česká tenistka Denisa Allertová nadále navazuje na úspěšné tažení z…

 

Reflex.cz

Havel by dnes neměl šanci aneb Proč Češi často volí lháře a burany

Havel by dnes neměl šanci aneb Proč Češi často volí…

Výsledek prvního kola prezidentských voleb jen potvrdil trend, jenž byl zjevný po volbách do sněmovny – velká…

Zemanova hlava je nepřekonatelná, Drahoš se raduje předčasně, říká Zdeněk Škromach

Zemanova hlava je nepřekonatelná, Drahoš se raduje…

Podlehne tým Jiřího Drahoše euforii z vítězství? Podle bývalého senátora ČSSD Zdeňka Škromacha přijde k volbám…