BMW 635d – Lety nízko za málo

BMW 635d – Lety nízko za málo

 
 

Sportovní kupé se vznětovým šestiválcem, s automatem a ještě k tomu od BMW? To nevypadá na první pohled jako vyzývavá kombinace. Mnichovští motoráři ale opravdu umí…

Od našeho posledního setkání s šestkovým kupé uplynuly skoro dva roky. Místo vidlicového desetiválce je pod kapotou řadový šestiválec. Místo benzinu tankujeme naftu. Místo čtyřky začíná cenovka tohoto kupé dvojkou. Obě umí 250 km/h. Obě zrychlují ďábelsky. A to, které tankuje naftu, má dokonce jezdit za málo. Tedy, alespoň podle údajů výrobce. Jaké je procitnutí ze sna?

Nafta v kamnech…

…hoří náramně. Hlavně když ji tlačíte tolik vzduchu jako dvě turbodmychadla v mnichovském třílitru. Ano, extrémní vibroakustický doprovod po startu není to pravé ořechové, a už vůbec ne sametové pohlazení. Po vibracích čtyřválcových turbodieselů ale není ani památky. Opatrný rozjezd je na místě, ale s novou sportovní automatickou převodovkou se naštěstí nemusíte bát sem tam plyn razantně přišlápnout. Otáčkoměr sice končí už pětkou, ale vhodné elektronické zpřevodování otáčkoměru vás neobere o zážitek, kdy bílá ručka skáče po kruhové výseči tak, jak jí pravou nohou velíte.

Městské pojížďky

…jdou tomuto kupé náramně. Rozjezdy i nekonečné ploužení v kolonách zvládá 635d skoro jakoby se mělo jednat o komfortní koráb. Ti úplně znudění řidiči si zapnou tempomat už na padesátce a pak se nechají s poskakující kolonou jen dovézt tam kam potřebují. Auto s nejnovější generací aktivního tempomatu spolehlivě zabrzdí když se kolona zastaví a následně se rozjede s ostatními. Dost bolo mesta. Značka konec obce vyzývá k dotekům adrenalinové víry.

obrázek [555 x 273]
 

Dálniční lety

…ty jdou šestce asi nejlépe. Hmota auta se tady úplně ztrácí. Pojem o rychlosti jakbysmet. Akcelerace k dvoustovce je otázkou okamžiku, stejně jako následná decelerace do pozemských rychlostí. Sedmnáct metráků oceli, hliníku, plastů a gumy akceleruje s radostí, i když zvuková kulisa zůstává jednoznačně hlavní stinnou stránkou tohoto zážitku.

To sportovní automat zaslouží všechny superlativy. Z komfortního služebníka se bez dlouhých vytáček stává po stisku tlačítka Sport nekompromisní partner, který je zde aby vám pomohl zvládat všechny tratě jak nejrychleji to jde. Změny převodů jsou opravdu bleskurychlé a ani se vlastně nechce věřit, že jde o běžný šestistupňový automat s planetovými převody a hydrodynamickým měničem. Mezi pohybem páčky na volantu a povyskočením ručky otáčkoměru ubíhají snad ani ne desetiny sekundy. Je asi zbytečné připomínat, že když jste v modu ručního řazení, nikdo za vás nic neudělá a i když budete trápit šestiválec pod pěti tisíci zůstane tam, protože ví, že je to váš záměr.

Odnášíme si novou zkušenost: Razance, se kterou toto BMW řadí je srovnatelná s dvouspojkovou převodovkou, ale na rozdíl od ní, dokáže tento automat také hýčkat.

obrázek [555 x 228]
 

Polykání kilometrů

…v automatickém režimu bude zajímat ochránce zelené planety. Toto luxusní kupé se sportovními geny se umí pohybovat po vlastech českých se spotřebou 6 l/100 km, to když zrovna nemá smysl okupovat levý jízdní pruh a jste odkázáni na cestovní průměr kolem 100 km/h. Na otáčkoměru se ručka povaluje u 1850 ot./min a vy jste rádi, že máte BMW, které emituje asi tolik CO2 jako Passat f červeným té-dé-íčku.

Reálnější situace všedních dnů – cestovní průměr 130 km/h – končí spotřebou 8,6 l/100 km. Otáčky jsou přeci jen vyšší (2400 ot./min) a vy jste tak už opustili hranice normovaného kombinovaného jízdního cyklu, které jsou pro bilanci CO2 směrodatné. Když vás to náhodou přestane bavit a výlet má dostat trochu grády, stačí přišlápnout ten pravý pedál. Ani při vysokých rychlostech se nestanete chronickými hledači benzinových pump, protože palubní počítač zná spotřebu asi jen do 15 l/100 km. Více z něj vymáčknete snad jen na okruhu...

obrázek [555 x 282]
 

Okresní přebor

…zase až taková zábava není. V nízkých rychlostech se toto BMW cítí podstatně hůře než na dálnici a rozbité cesty odhalí skutečnou hmotu, kterou řídíte. Těžký motor před vámi se v prudkých zatáčkách ozve snahou poslat auto jinam než chcete vy, ale to jste asi chvíli nedávali pozor a ubrali jste více než bylo zdrávo. Výjezdy ze zatáček tomuto Mnichovanovi jdou stejně dobře jako pružné zrychlení. Je to snad specifický výměnný obchod. ”Co jste ztratili na zvukové kulise, vynahrazujeme na momentovém přebytku,“ mohlo by být v prospektu k tomuto BMW.

Z čistě transportního hlediska

…je to dost špatné auto. Nadprůměrně rostli jedinci se vejdou jen na přední sedadla a vzadu mají problém s místem i odrostlejší děti. Je to stále stejná písnička: Uspořádání 2+2 znamená prostor vpředu a nouzová místa vzadu, bez ohledu na to, jestli máte čtyřmetrové kupé za pár set tisíc nebo téměř pětimetrové kupé za dva miliony, jako my. Do drze tvarované zádě se naštěstí vejde o dost větší než malé množství zavazadel, včetně dvou golfových bagů. Výhrady nelze mít snad ani ke vstupnímu otvoru, protože víko se zakoušívá příjemně hluboko do zádě.

Uvnitř

obrázek [300 x 441] …je německy věcná atmosféra. Temný antracit, hliníkové plechy místo dřevěných intarzií, pravá kůže kamkoliv sáhnete. Vše co vidíte není jak asi tušíte standardem, ale je jen na vás, jestli opravdu potřebujete možnost USB připojení vašeho MP3 přehrávače za 8 tisíc korun, automatické dovírání dveří za 11 tisíc a televizní přijímač za 37 tisíc Kč. Naštěstí za užitečné věci se buď neplatí nic (špičkový sportovní multifunkční volant) nebo přiměřeně (sportovní sedadla vpředu za 25 tisíc Kč). Když si začnete trochu vymýšlet, napadne vás, jestli by náhodou u luxusního kupé za dva miliony neměly být před řidičem alespoň 4 kruhové ukazatele a zda by se i toto bavorské kupé neobešlo bez B-sloupku jako dnes již téměř legendární 850i z konce osmdesátých let…

Extravagance versus volba rozumu

Tvrzení, že bohatým nezáleží na spotřebě, už asi definitivně pozbylo platnosti. Nebo je tu i jiné vysvětlení stále početnější řady sportovních kupé, které tankují naftu? Ať už patříte k táboru vyznavačů nebo odpůrců nažloutlé kapaliny, vězte, že BMW se za písmeno d na zádi šestky stydět nemusí. Koho to štve, ten se může těšit z téměř 140 tisíc korun, které ušetří, když místo 635d koupí 630i.

obrázek [555 x 280]
 

První cena vozu1.947.310,- (BMW 630i, 200 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací2.085.810,- (BMW 635d, 210 kW)
Základní cena testovaného vozu2.085.810,- (BMW 635d, 210 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků2.833.700,- (BMW 635d, 210 kW)

Plusy

  • Perfektní kombinace sportovních a komfortních vlastností převodovky
  • Výkon a pružné zrychlení
  • Nízká spotřeba paliva
  • Stabilita ve vysokých rychlostech
  • Perfektní kontakt řidiče s vozem
  • Výborné řízení, volant, řazení i brzdy
  • Šíře seznamu výbavy na přání

Minusy

  • Zvuková kulisa motoru
  • Nemožnost spustit druhé boční okno (přítomnost B-sloupku)
  • Vysoké ceny za některé položky výbavy
  • Málo místa na zadních sedadlech

Související články:

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW 635d

Cena v základní výbavě: 2 085 810 Kč Cena v testované výbavě: 2 833 700 Kč

Základní výbava:BMW Basic Service Inclusive – 5 let/100.000 km, airbagy pro řidiče a spolujezdce, antiblokovací brzdový systém (ABS), dvoutónové akustické výstražné zařízení, dynamická kontrola stability (DSC) včetně asistenta pro rozjezd do kopce, hlavové airbagy, indikátor poklesu tlaku v "Runflat" pneumatikách, boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, detektor obsazení sedadla spolujezdce, varovný trojúhelník a lékárnička, "Chrom Line Exterior" – chromované vnější okenní lišty, 17" kola z lehké slitiny "Star-spoke 243", 7,5 J x 17 / pneumatiky 245/50 R17, kůže „Dakota“, Servotronic, dynamická sportovní převodovka s elektronickým managementem, aktivační tlačítko na centrální konzole, Driving Dynamic Control - sportovní program, jednoduchá chromovaná kruhová koncovka výfuku matná, viditelná, umístěná vlevo a vpravo, vnitřní a vnější zpětná zrcátka s automatickým zacloňováním, vysokotlaké ostřikovače světlometů, bi-xenonové světlomety, dvoustupňová brzdová světla s variabilní intenzitou záření a velikostí aktivní plochy v závislosti na brzdné síle (Brake Force Display), elektricky nastavitelná sedadla řidiče a spolujezdce, u řidiče s paměťovou funkcí, výškově nastavitelná přední loketní opěrka, Vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce, upevnění pro 2 dětské sedačky ISOFIX na zadních sedadlech, komfortní přístup, sportovní kožený volant, multifunkční volant, automatická klimatizace, dešťový senzor, připojení AUX-In ve středové konzole vpředu, pod schránkou na telefon, palubní počítač, programovatelná tlačítka pro oblíbené funkce, HiFi systém reproduktorů – 10 reproduktorů, rádio "BMW Business", CD přehrávač včetně podpory MP3.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+29.916,-Kč), "Satin Chrome" – černé,vysoce lesklé okenní lišty (+13.019,-Kč), Paket "Driving Dynamic" – obsahuje Aktivní řízení, "Dynamic Drive", kola z lehké slitiny "Double spoke 266" – (+123.819,-Kč), vyhřívání volantu (+5.263,-Kč), alarm (+12.742,-Kč), 19" kovaná kola z lehké slitiny "Star spoke 249" - vpředu: 8,5 J x 19 / pneumatiky 245/40 R19, vzadu: 9 J x 19 / pneumatiky 275/35 R19 (+32.049,-Kč), komfortní přístupový systém odemykání a startování vozu bez nutnosti použití klíče (+29.085,-Kč), funkce plynulého dovření dveří "Soft-Close" (+11.634,-Kč), elektricky ovládané, posuvné a výklopné, skleněné střešní okno (37.118,-Kč), Navigační systém "Professional" včetně navigačního DVD (+69.794,-Kč), rádio "BMW Professional" s podporou MP3 (+11.357,-Kč), CD měnič pro 6 disků (+11.911,-Kč), rozhraní USB / audio (+8.310,-Kč), "Head-Up Display" – projekce důležitých jízdních informací na čelní sklo (+37.118,-Kč), "Voice control" – ovládání hlasem (+11.357,-Kč), příprava pro mobilní telefon "Business" s rozhraním Bluetooth a kompatibilitou s iDrive (+21.329,-Kč), TV funkce (+58.447,-Kč), "BMW Night Vision" – systém nočního vidění (+55.400,-Kč), Adaptivní světlomety (+18.559,-Kč), světelný paket – rozšířené osvětlení interiéru a madel dveří (+9.141,-Kč), "High-beam assistant" – automatické vypnutí / zapnutí dálkových světel (+3.601,-Kč), sportovní sedadla řidiče a spolujezdce, manuálně nastavitelná, odkládací síťky na zadní straně sedadel, elektrické nastavení bočního vedení opěradla (+25.761,-Kč), "Lane Departure Warning" – systém upozorňující na nežádoucí změnu jízdního pruhu (+14.404,-Kč), Aktivní tempomat s funkcí "Stop&Go" (+59.832,-Kč) a další.

USA zařadily novou letadlovou loď do služby, výrazně se ale prodražila USA zařadily novou letadlovou loď do služby, výrazně se ale prodražila

Spojené státy po letech zpoždění a nečekaného prodražení…

Řím trápí sucha. Úřady možná zavedou vodu na příděl Řím trápí sucha. Úřady možná zavedou vodu na příděl

Italské úřady kvůli dlouhému období sucha nařídily…

Revoluce v energetice? Nový solární článek je výrazně efektivnější Revoluce v energetice? Nový solární článek je výrazně efektivnější

Speciální trojrozměrná struktura dokáže zachytit téměř…

 
Technické údaje
Motor BMW 635d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 210 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 580 / 1750 - 2250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.2 / 5.6 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1650 / 450
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4820
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1373
d) rozvor (mm): 2780
e) rozchod vpředu (mm): 1558
f) rozchod vzadu (mm): 1596
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 480 / 720
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení BMW 635d
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 4
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,19
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

 



Jízdní dojmy: BMW 645 Ci Coupé a Cabrio - Poslové ráje Jízdní dojmy: BMW 645 Ci Coupé a Cabrio - Poslové ráje

Po zahřátí na provozní teplotu otevíráme škrtící klapky a…

BMW 6 Coupé - Vše, co si přejete BMW 6 Coupé - Vše, co si přejete

V polovině 50.let dvacátého století se válkou zdecimovaná…

 



 
Proč některé vozovky v Česku tolik kloužou? Víme, na které si dát pozor!

Proč některé vozovky v Česku tolik kloužou? Víme, na které si dát pozor!

Dnes 08:00

V Česku jsou dlouhé úseky dálnic a tunelů, na kterých zejména za mokra sundejte nohu z plynu. Jejich povrch je místy tak hladký, jako by po nich právě přejela rolba na úpravu ledové plochy!




Blesk.cz

V neděli hrozí alergikům záchvaty. Pak přijdou silné bouřky

V neděli hrozí alergikům záchvaty. Pak přijdou silné bouřky

Přechod studené fronty tentokrát vyšel na neděli, ale i přes to, že oblačnosti i srážek bude více než v sobotu,…

Cestovky lákají Čechy na plavby lodí: Víme, na kolik to vyjde

Cestovky lákají Čechy na plavby lodí: Víme, na kolik…

Klasické dovolené s poležením na pláži a fakultativními výlety začíná i v Česku konkurovat nový trend. Jde o…

 

iSport.cz

Horváthova soutěžní premiéra: jasná výhra i záchvat smíchu u lavičky

Horváthova soutěžní premiéra: jasná výhra i záchvat…

Poprvé se postavil na lavičku Sokolova v soutěžním zápase a svůj tým v poklidu dovedl do druhého kola…

Jágr už je v Česku! Na letišti se fotil s fanoušky, zamířil i na stadion

Jágr už je v Česku! Na letišti se fotil s fanoušky,…

Útočník Jaromír Jágr je zpět v Česku, kam přiletěl v pátek odpoledne. V sobotu se česká legenda objevila na…

 

Reflex.cz

Nemoc, která postihuje jenom ženy? Omyl. Mentální anorexií trpí i muži

Nemoc, která postihuje jenom ženy? Omyl. Mentální…

Dobrý den, ráda bych se zeptala, jestli mohou mít muži mentální anorexii. Můj velmi dobrý známý měl matku…

Závěrečný den na Coloursech na fotografiích Martina Straky

Závěrečný den na Coloursech na fotografiích Martina Straky

Fotograf Martin Straka se na Colours of Ostrava vyskytoval i závěrečný den festivalu. A opět z něj přinesl…