Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 7: Automatické dovírání může za jízdy omylem otevřít dveře

Aleš Dragoun
Diskuze (42)
BMW řady 7 předchozí generace trpí softwarovou závadou samočinného dovírání dveří.

Po trablích s volící pákou automatické převodovky je tu další problém. Jenže, tento je poněkud dlouhodobějšího rázu. Poprvé se vyskytl v Japonsku už před pěti lety a tam byl okamžitě vyřešen. Americká NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration - Národní agentura pro bezpečnost silničního provozu) kontaktovala místní centrálu BMW. Bylo jí sděleno, že vydá oficiální prohlášení a vozy, kterých se závada týká, budou svolány. Stalo se, ovšem ne ve všech případech. Loni, po čtyřech letech, se NHTSA začala tímto případem opět zabývat - a pobočka německého výrobce ji odpověděla, že software byl vyměněn u 80 % aut.

Představitelé BMW a NHTSA se sešli znovu letos v únoru ohledně bezpečnosti dveřních materiálů. Nyní je další svolávací akce oficiální a zmíněná organizace k ní vydala tiskovou zprávu. Do značkových servisů tak bude muset preventivně zamířit dalších 7.485 vozů vyrobených mezi 23. srpnem 2004 a 3. zářím 2007. Tato auta sérií E65 a E66 byla dodána s bezklíčkovým vstupem Comfort Access včetně automatického dovírání bočních dveří. Právě dveře se mohou samovolně a neúmyslně otevřít za jízdy.

NHTSA ve vzpomenuté tiskové zprávě doslovně uvádí: „ Na první pohled se může zdát, že jsou dveře uzavřené a zajištěné, ale vzhledem k softwarové chybě se ve skutečnosti mohou nechtěně a neočekávaně otevřít. A to v závislosti na kvalitě vozovky či jízdních podmínkách nebo při kontaktu s osobou uvnitř. Jejich náhlé otevření může mít za následek vymrštění cestujících nebo zvýšení rizika zranění v případě nehody.“ Podle BMW ale k žádné újmě na zdraví v souvislosti s touto závadou nedošlo.

Aleš Dragoun
Diskuze (42)
Avatar - HitmanPB
2. 11. 2012 00:35
Re: Kdyby to byl koncern
:yes:

Treba oddeľovať ľudí, čo hľadajú vychytené značky a tých, čo im aj rozumejú.

Trpíš - ja to nazývam - syndrómom zovšednenia nevšedného :-)
Alebo jednoduchšie, na kvalitu si zvykneš a berieš to ako samozrejmosť.

To, čo popisuješ vrzganie - to choď jednoducho reklamovať.
Ak máš problém, sťažuj sa na BMW czech alebo napíš do nemecka - určite Ťa neodignorujú.
Nemci sú na takéto veci dosť hákliví.

Bol tu týpek, ktorý bol reklamovať na Ghoste niečo uvoľnené pod sedačkou (má aston martin - najdi si ho na moje auto) - a z toho vyplýva, že nič nie je dokonalé.

1. 11. 2012 21:14
Re: Kdyby to byl koncern
Mozem Ti to prepocitat aj na ppm ak to nezvladnes sam. Ale mozes pocitat v com chces a stale ten isty vysledok, cisla nepustia... Tie Tuaregy a Cayenny ktore montuje VW v Bratislave by si nechcel, ver mi :no:
Avatar - Typhoon
1. 11. 2012 20:44
Re: Kdyby to byl koncern
Keby si pracoval v tejto oblasti, tak vieš, že v automotive sa robí s chybovosťou v ppm (parts per million)
Avatar - Typhoon
1. 11. 2012 20:41
Re: Kdyby to byl koncern
Bosch, bitte.
1. 11. 2012 18:10
Re: Kdyby to byl koncern
Ale jo, asi máš pravdu. Ale já nemám neštěstí na kus. Jenom se mi otevřely oči. Taky jsem si říkal, že BMW je vrchol. Když odhlédnu od emocí, tak mě defacto štvou na dnešním BMW tři věci. Snaha se pořád přizpůsobovat ostatním (ale to je víceméně jasné, legislativa, zákazníci, úředníci a eko podivíni ženou všechny značky do kouta), kvalita zpracování a výběr materiálu není na úrovni něčeho, čemu bych měl říkat luxusní auto a pak taky šetření na zákaznících (třeba ten diskutovaný plast místo perfektně zpracovaného skla s dvojitým antireflexem).

Vem si třeba Breitling. Řeklo by se švýcarské hodinky s přesným strojkem (ve světě aut přeloženo německý sedan s výborným motorem). Ale bez té blýštivé devítkové oceli, bez safírového skla s antireflexem a bez zlatého B by si je za sto tisíc koupil málokdo. Nebo z jiného soudku. Vem si ve světě hifi NAD. Výborné zesilovače, skvělé CD přehrávače. Technicky bez chyby, ale se strašnými materiály. Dotýkáš se snad zesilovače? Nikdy. A stejně si lidi kupují horší DENON nebo MARANTZ protože mají hliníkové přední panely.

To co vnímá zákazník u luxusního zboží je hodnota. Když mi vrže strop (a nejsem sám), když se prahové lišty hýbou sem a tam, když mi lak bledne před očima a tvoří se na něm naprosto nepochopitelně škrábance, když se jedna přihrádka po třech měsících neotvírá a ta druhá zase nezavírá, když plastový hnus na překrytí budíků mě oslňuje při jízdě, když si za mě nesedne ve vyšší střední ani malé dítě, tak jak můžu být pozitivně naladěn a tvrdit, že BMW je špičková špička, vzor luxusu a vnímané hodnoty? To jistě chápeš. Nejsem apriori proti BMW a nejsem zakomplexovaný jedinec, který by si musel najít vždy něco na kritizování. Ale pokud Ti někdo pořád podsouvá, jak je BMW skvělé a super, tak by Ti to asi taky nedalo a ozval byses.